zaterdag 27 augustus 2016
  15 Replies
  5K Visits
  Subscribe
Nog maar net terug van een fantastische reis door Thailand met manlief en drie kids ben ik alweer aan het nadenken over onze volgende bestemming. Deze zomer hebben we voor het eerst een verre reis gemaakt met de kinderen, hetgeen super goed is bevallen. Zowel de kinderen als wijzelf hebben genoten van alle indrukken, bezienswaardigheden en activiteiten in Thailand.
We hebben Bangkok, Kanchanaburi, Chiang Mai, Surat Thani, Koh Phangnan en Koh Samui bezocht. Koh Samui, we zaten bij Bophut beach, vond ik als enige echt tegenvallen en veel te toeristisch. Een kleine 20 jaar geleden hier ook geweest en wat is hier veel (ten nadele) veranderd! Koh Phangnan vond ik daarentegen een super aanrader. Via het forum getipt over Salad Hut en daar zaten we in de beachfront bungalow. Echt een super plek en heel mooi kunnen snorkelen in de kleine baai.
Deze reis smaakt naar meer dus wat gaat het volgend jaar worden... Opnieuw naar Thailand en dan naar andere plekken of toch bijvoorbeeld naar Vietnam of Indonesië. De mensen, het eten en het openbaar vervoer vonden wij oa super in Thailand. Maar hoe is dat in Vietnam of Indonesië? Ook reizen wij met vijven en moet het budgettechnisch ook mogelijk blijven. Of is er weinig prijsverschil tussen deze drie landen?
Hoor graag jullie tips of suggesties!
Waardeer dit bericht:
7 jaar geleden
·
#21903
Wij gaan dit jaar in december ook naar Vietnam (en een beetje Cambodja). Of het slim is weet ik niet :). Qua klimaat is Azië ideaal in dec/jan. Voorgaande jaren hebben we steeds een comvi van Thailand en Cambodja gedaan. Het klimaat in Vietnam is wisselender... fris in het noorden en regen in het midden. Wij hebben daarom besloten niet de bergen in te gaan deze keer (wel Hanoi, mai chau en ninh binh). De tweede helft van de reis zitten we dan in het warme zuiden.
7 jaar geleden
·
#21902
Ook hier iemand met een heerlijk luxe probleem. Het lijkt er op dat we in december een maand vrij kunnen krijgen van werk en school. Als dit idd zo is willen we (2 vw, kind 11 jaar) op reis maar waarheen?! Aangezien er geen reis in de planning stond hebben we ons nog helemaal niet georiënteerd. Azië ligt voor de hand, vorig jaar in december geweldige maand in Thailand geweest. We denken nu Vietnam is dat slim in december?
7 jaar geleden
·
#21901
Laos heeft ook mijn hart gestolen !!!!! Doen zou ik zeggen!
7 jaar geleden
·
#21900
Thanks weer voor deze info! Wat is dit toch een handig forum. Op dit moment lijkt mij Maleisie met een gedeelte van Borneo een hele mooie bestemming voor de zomer van 2017. Nu de vliegtickets in de gaten houden...
7 jaar geleden
·
#21899
Die pillen kan je zeker omzeilen!
Je kan gewoon in sarawak blijven, dan hoef je helemaal geen pillen te slikken.
Je kan dit dan combineren met Maleisië, echt super gaaf!
7 jaar geleden
·
#21898
Wij zijn er nog niet uit welk land het gaat worden.... We dachten eerst aan Java en Bali, maar als ik de reisverslagen lees word ik eigenlijk niet heel enthousiast. Maleisië en Borneo had ik zelf nooit aan gedacht maar daar lees ik dus super leuke verhalen over. Ook op het Maleisië forum lees ik zeer enthousiaste reacties van forumleden die er eerder zijn geweest. De malaria-pillen staan mij alleen erg tegen... Of kun je het gebruik hiervan omzeilen door bepaalde regio's in Borneo niet te bezoeken?
7 jaar geleden
·
#21897
Borneo staat bij mij op 1, daarna Cambodja. Thailand vond ik niet heel bijzonder maar wij zijn alleen in Chiang Mai en Koh Chang geweest (combi met Cambodja afgelopen zomer).
7 jaar geleden
·
#21896
Bedankt voor de link naar jullie reisverslag over Thailand en Laos! Erg leuk!!
7 jaar geleden
·
#21895
Haha, ja dat kiezen blijft lastig, welkom bij de club! ;-)

"Gelukkig" beperk je je keuze al tot ZO Azië. Ik heb iedere keer weer onrust totdat de tickets geboekt zijn... de wereld is zo groot en zo mooi, dat maakt het kiezen zo moeilijk... . Voor komende winter keken we naar Australië en werd het uiteindelijk een nek-aan-nek-race tussen Sri Lanka icm Malediven en Myanmar icm Thailand (de laatste heeft gewonnen), ik bedoel maar. Hoezo luxe probleem, serieus probleem hoor!! Hihi! ;-)
7 jaar geleden
·
#21894
Bedankt voor het linkje! Super leuk om dit uitgebreide reisverslag te lezen. Mooie avonturen. Is nog best lastig om een volgende bestemming te kiezen; luxeprobleem natuurlijk ;-)
7 jaar geleden
·
#21893
Afgelopen zomer zijn wij naar Thailand en Laos geweest nadat we het jaar daarvoor een vergelijkbare route als jullie hadden.
Laos heeft mijn hart echt wel gestolen. Voor een indruk van onze reis kan je kijkje nemen op ons blog http://www.ebeb2016.reiskrabbels.nl
En nu twijfelen we over Cambodja en Vietnam :-).
7 jaar geleden
·
#21892
Ik sluit me aan bij Tikva, Maleisie vaste land vonden wij ook erg saai. Allerlei attracties/hoogtepunten waarvoor je erheen gaat vonden wij alleen maar 'wel aardig' om te zien. Op een gegeven moment wilden zelfs de kinderen niet meer mee als er stond 'mooi meer met lelies'. Ach, zullen wel weer 2 bloemen te zien zijn mam....

Borneo daarentegen vonden wij fantastisch!!
7 jaar geleden
·
#21891
Maleisie vonden wij zelf een beetje saai, maar goed niet naar Borneo geweest. Als je wat avontuurlijk wil gaan kan je naar Bangkok vliegen en dit combineren met Cambodja voor nog meer cultuur, mooiere stranden en minstens zo lekker eten. Ook heel betaalbaar maar wel wat meer back-to-basics. Vietnam ook goed te doen maar vind ik zelf wel drukker dan Thailand, maar goed ook allemaal afhankelijk van waar je heen gaat. Prijzen scheelt elkaar niet heel veel. Indonesië is ook heerlijk met kinderen, lekker ontspannen. Bali is wel duurder dan bijvoorbeeld Java.

In alle landen kan je prima met het openbaar vervoer reizen. Persoonlijk zou ik voor de combi Thailand-Cambodja kiezen maar dat hebben we dan ook al 2x gedaan.
7 jaar geleden
·
#21890
Thanks voor de tip. Zelf nog niet gedacht aan Maleisie dus die ga ik meenemen als optie!
7 jaar geleden
·
#21889
Over Vietnam kan ik je niet veel vertellen, Indonesië is qua budget wel ongeveer hetzelfde. Wij zijn vorig jaar naar Maleisië en Borneo geweest en dat is ook echt een aanrader! Misschien ietsje duurder ivm een extra vlucht retour naar Kuching/Borneo maar wel echt de moeite waard!
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!