zaterdag 30 november 2019
  2 Replies
  2.1K Visits
  Subscribe
We hebben gisteren tickets geboekt naar Bangkok voor juli 2020, we willen graag naar Myanmar met onze 3 dochters (11 - 9 - 6 jaar). Ik vond tickets met Finnair voor 522EUR (vertrek 30.6) met goede vluchturen vanuit Brussel, mochten er nog mensen op zoek zijn naar goedkope tickets.

Ik ben aan het nadenken over onze route, we hebben 23 dagen ter plaatse, en ik heb enkele praktische vragen:

- we vliegen van bangkok naar yangon of mandelay. Is de route noord naar zuid of zuid naar noord aan te raden? Naar wat ik lees zijn Bagan en Inle een hoogtepunt, misschien leuk daarmee te eindigen en dus in Yangon te starten?

- Is de omgeving rond Yangon de moeite om op te nemen in onze planning (Bago - Gouden rots)?

- We willen graag de trekking doen van Kalaw naar Inle met de kinderen, ze zijn wandelen in de bergen heel gewoon dus dat zal zeker lukken. Zijn er ervaringsdeskundigen met tips?

- Hoe zit het met malaria ? Ik vind tegenstrijdige informatie.

- Is het haalbaar om accomodaties slechts enkele dagen op voorgand te boeken, om flexibel te blijven ter plaatse ? Ik lees dat er, zeker enkele jaren geleden, te weinig aanbod van ho(s)tels is owv van nog niet heel toeristisch ontwikkeld. Hebben jullie tips voor een homestay ?

- We zouden willen eindigen met enkele dagen aan het strand alvorens via Bangkok terug te keren naar huis. We wilden nog eens terugkeren naar Koh Samui na 11 jaar, maar de vluchten zijn echt té duur met 5. Is Koh Samet of Koh Chang een fijn alternatief ?

- hoe erg regent het tijdens onze zomermaanden?

Dankjewel alvast !!
Waardeer dit bericht:
4 jaar geleden
·
#29778
Dit was het Myanmar deel van onze reis (jan. 2017) Wij reisden met een 4-jarige en deden over onderstaande 24 dagen.

Kwamen bij Myawaddy het land binnen. Direct doorgereisd naar Mawlamyine (briljante avondmarkt!), (met boot naar) Hpa-an (vond ik ook hoogtepunt, met scooter omgeving verkend), Yangon (niet via de gouden rots gegaan. Weet dat het een 'must' is daar, maar ik snap dat niet... ), Ngwesaung (strand), Yangon, nachtbus naar Inle Lake (geen trekking), Bagan, Mandalay, Kyaukme en met trein over dat ene viaduct terug naar Mandalay (pak laatste stuk wel 'bus', want trein is erg langzaam). Vanuit daar vlogen we naar Bangkok.

Alles op de bonnefooi en met ter plekke geregeld vervoer, meestal OV. Wij waren daar in januari en tijdens Chinees nieuwjaar, geen enkel probleem gehad acco of vervoer te vinden, genoeg acco's. In juli (regenseizoen!) mag dat dus helemaal geen probleem zijn.

Malaria weet ik echt niet meer, is voor ons geen issue, indien wordt geadviseerd om te slikken doen we dat.

Je zou wellicht kunnen kijken om in Myanmar zelf strand te pakken voor je terug vliegt?!
4 jaar geleden
·
#29779
Hoi!

Wij deden op 17 dagen een rondje Mandalay-Bagan-Kalaw-trekking van 2 dagen (1 nacht logeren bij mensen thuis) naar Inle meer met Uncle Sam (aanrader!)-Inle meer + dorpje Nyaung Shwe. Heerlijk land! Trekking is volgens mij te doen met kids. Ieder dag een 20 tal km gestapt (2e dag was iets korter denk ik), eerder glooiend landschap. Enige vervelende ....als het begint te regenen verandert het pad in een modderpad, heel glibberig en vermoeiend om te wandelen! Maar vond het een zeer leuke ervaring, mooie landschappen, ook het eten bij de lokale bevolking en het slapen boven de koeien en buffels was een hele ervaring:-).
Wij hebben wel malariapillen geslikt gedurende de reis.

Of Yangon een must is weet ik niet. Maar hebben onderweg wel positieve dingen gehoord over Hpa-An.

Als ik zelf meer tijd had gehad had ik Hsipaw er zeker bij gedaan...daar zijn ook leuke trekkings waarbij je in homestays kan logeren.

Andere tips:
Mandalay: green elephant = goed en gezellig restaurant.
Zeker de U-bein bridge bij zonsondergang doen ...magisch!!
Mandalay hill vonden wij niet de moeite
Hebben wij nog gedaan: Zegyo market, bladgoudfabriekje, Mahamunipagode (zagen daar toevallig een trouw), wijk van de marmerkappers (onderhandelen!) Shwe Nandaw klooster (mooi houtsnijwerk),
Uitstap naar Inwa= lijkt op eerste zicht een toeristrap maar eens weg bij de vele paardenkarren is het wel leuk:-) Bagayaklooster, tip: achterin is een schooltje voor kansarme jone monniken!


Bagan: goed en gezellig resto= a little bit of bagan
TIP: met een elektrische scooter rondcrossen tussen de tempels ...echt zalig !!!
We bezochten de shwezigonpagode by night (mooi verlicht, goud!), Shwesandawpagode (steil, maar boven een geweldig uitzicht over Bagan, ook voor zonsondergang ideaal, alleen ben je er dan niet alleen ;-(, Manuha tempel (ook daar kan je smorgens heel vroeg de bedelronde zien), Sulamunitempel, DhammaYangyi tempel, Anandatempel, Lawakandapagoda (stond in de stellingen bij ons, ligt aan de rivier, niet zo speciaal maar in de buurt ligt een plek waar monniken samen komen om te eten....wij zijn daar toevalling op uit gekomen en konden mee eten als we wilden, geen enkele toerist te zien daar!), Dhammayazikapagode (mooi)
Met scooter ook naar dorpje Minanthu geweest, opgelet met de zeer vriendelijk onthaaldame, ze vraagt achteraf een serieuze fooi....niet op ingaan, je geeft gewoon wat je zelf wil!
We deden ook een uitstap naar Mount Papa, onderweg bezoek aan palmsuikerfabriek....Mount popa = aparte plek! Let wel op met de soms agressieve apen! Wel veel trappen omhoog op blote voeten, wel niet echt hygiënisch dus voorzie iets van ontsmettende zeep voor erna:-)

Kalaw= ook mooie omgeving om te wandelen in de omgeving!!!
Stationnetje van Kalaw eens leuk om te gaan rondslenteren daar of echt de trein nemen naar Inle, ook een belevenis met kids, denk ik. Aung Chan Thar pagode en lokale markt leuk om eens rond te struinen.

Inle meer: boottocht naar verschillende ambachten op het meer is vrij toeristisch. Indein vonden wij heel mooi!
Dorpje Mang Thawk (of dorpje aan de andere kant van het meer, leuk als er een feest bezig is anders niet zoveel te zien, naar de winerie red mountain estate (wijn niet fameus maar wel leuke plek om wat te genieten van het uitzicht), onderweg hele oude Mya thein than pagode.

Als je wat meer luxe wil, wij sliepen 2 nachten in het mooie Ananta hotel aan het meer (prachtige zonsondergang) en 2 nachten in het dorpje: White avenue hotel , vlakij kan je s morgens heel vroeg de bedelronde van de monniken gadeslaan vanuit de hogere ontbijtzaal zonder enige toerist te zien...speciaal! In de buurt hebben wij ook het Shwe Yan Pyay klooster bezocht, heeeeel fotogeniek met al die jonge monniken rondlopen daar!

Wij hadden alles op voorhand vastgelegd omdat mijn medereizigsters dat zo wilden maar als gezin leggen wij buiten het hotel bij aankomst nooit iets vast en nog nooit problemen daarmee gehad. Je zit voor daar idd ook in hun laagseizoen in onze zomer dus lijkt me echt geen probleem.

Heerlijk land...zou er zo nog eens terug naartoe gaan!

Geniet ervan!

Nog vragen .....let me know!

Groetjes
Kate
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!