maandag 26 september 2016
  13 Replies
  4.6K Visits
  Subscribe
Wij hebben besloten dat we aankomende zomer een week of drie door Marokko willen gaan reizen.
Het plan is om in ieder geval Ait Ben Houddou, Ouarzazate, Zagora en Mezouga te doen en ook nog Fes ergens in de route in te passen. Wie is er eerder in Marokko geweest en heeft goede tips qua routes, accomodaties, vervoer, excursies etc?

Wij weten dat het zomer is en dus erg heet dus daar gaan we rekening mee houden, vraag is natuurlijk ook wat we dan vooral moeten vermijden. Een andere periode lukt echter niet dus vandaar dan toch maar de zomer.

Groeten,
Joyce
Waardeer dit bericht:
7 jaar geleden
·
#22388
Staan bij de reisverslagen van de vrmk site!

De meeste wel, niet alle verhalen staan er helemaal op...


Oh ja, ik heb net zo lang doorgegoogeld tot ik bij de andere site kwam haha.

Leuk dat jullie naar Guatemala gaan!
7 jaar geleden
·
#22387
Staan bij de reisverslagen van de vrmk site!


De meeste wel, niet alle verhalen staan er helemaal op...
7 jaar geleden
·
#22386
We zijn in 2010 met de kids geweest, toen 1 en 4.
Zie ook http://www.tijmenenmeesinmarokko.reismee.nl

Succes!


Leuke verhalen!
Beetje off-topic, maar hebben jullie van Nicaragua en Colombia ook een blog bijgehouden? En wanneer gaan jullie naar Guatemala? Klinkt alsof ik jullie moetn volgen. ;) :)


Bedankt! Ja hoor, we houden altijd blogs bij. Op onze laatste <!-- w -->http://www.suidafrikametkinders.reismee.nl<!-- w --> staan de linkjes naar alle andere blogs.
We vliegen op 27 juli 2017 naar guatemala.
7 jaar geleden
·
#22385
Staan bij de reisverslagen van de vrmk site!
7 jaar geleden
·
#22384
We zijn in 2010 met de kids geweest, toen 1 en 4.
Zie ook http://www.tijmenenmeesinmarokko.reismee.nl

Succes!


Leuke verhalen!
Beetje off-topic, maar hebben jullie van Nicaragua en Colombia ook een blog bijgehouden? En wanneer gaan jullie naar Guatemala? Klinkt alsof ik jullie moetn volgen. ;) :)
7 jaar geleden
·
#22383
We zijn in 2010 met de kids geweest, toen 1 en 4.
Zie ook <!-- w -->http://www.tijmenenmeesinmarokko.reismee.nl<!-- w -->

Succes!
7 jaar geleden
·
#22382
Skoura is zeker een aanrader (om te overnachten)!!
Skoura ligt vlakbij ten noordoosten van Ouarzazate. richting Dades vallei.
Er zijn zeer mooie palmoases (palmeraies) en meer dan 100 kasba's.
Wij hebben zelfs in een kasba bij een boer overnacht. super!
7 jaar geleden
·
#22381
Leuke tips, thanks!!!! Wij gaan zeker de nodige tripjes doen dus dit zijn hele leuke ideeën!
7 jaar geleden
·
#22380
Ziet er leuk uit! Ik weet zeker dat jullie een top vakantie hebben!

Dichtbij Fes ligt een blauw stadje, lijkt mij heel leuk om nog eens te gaan bekijken.
Wij sliepen in Merzouga/woestijn in kasbah azalay, dit is echt een aanrader, een lekker groot zwembad erbij en je kijkt zo de woestijn in, echt super! Ze verzorgen ook allerlei trips waaronder ook een nacht in de woestijn of bijv met een jeep door de woestijn en langs verschillende dorpjes, in Risani, dichtbij azalay, is ook regelmatig een leuke markt.
Bij Ouarzazate zou ik ook even de kasbah in Ait benhaddou beklimmen, mooi uitzicht!
Marrakech is zowiezo heel erg leuk, wij hebben er in de omgeving ook nog een leuke excursie gemaakt naar de ouzoud watervallen, hier zitten ook hele vriendelijke tamme aapjes, erg leuk!
Kijk anders even op mijn FB pagina, hier staan verschillende foto's van onze reis door Marokko, ik ben in maart dit jaar ook nog met vriendinnen geweest en toen zijn we naar de watervallen geweest, ook van dit reisje zijn er verschillende foto's te zien, dan heb je alvast een indruk.
7 jaar geleden
·
#22379
Dank jullie wel voor alle tips. Wij hebben inmiddels de planning rond en gaan 21 dagen in de zomer. We hebben dan de volgende route:

2 nachten Casablanca
2 nachten Rabat
2 nachten Fes
1 nacht Midelt
1 nacht Erfoud
1 nacht Merzouga (tentenkamp)
2 nachten Zagora
1 nacht Ouarzazate
3 nachten Marrakech
4 nachten Essaouira
1 nacht Marrekech om terug te vliegen.

We gaan onderweg de dorpjes en leuke stops aandoen die we tegenkomen maar volgens mij hebben we zo een hele leuke route.

Iemand nog tips of bezienswaardigheden die we echt niet moeten overslaan?
7 jaar geleden
·
#22378
Wij waren ook in deze tijd in Marokko. Het is een geweldig land! Inderdaad kan de woestijn best erg heet zijn in juli/augustus maar ook wij hebben deze getrotseerd.
Volgend jaar ga ik alweer voor de 4e keer naar Marokko voor enkele dagen nu met een vriendin. Dit land heeft mijn hart gestolen...
Al onze Marokko avonturen kan je terugzien op
<!-- w -->http://www.boschvertrekt.wordpress.com<!-- w -->
of op
<!-- w -->http://www.boschvertrekt2.wordpress.com<!-- w --> voor de citytrip naar Fes
7 jaar geleden
·
#22377
Marokko is echt super! Wij zijn net voor we kinderen kregen (ik ontdekte in Marokko dat ik zwanger was) in Marokko geweest en gaan komende winter met 2 kinderen terug. Dit is de [url=http://yvonnevanderlaan.nl/rondreis-marokko-mooi-weer-route-winter/:1xej8tym]route door Zuid-Marokko[/url:1xej8tym] die we toen maakten. We kozen deze route juist vanwege de mooi-weer-garantie in de winter, overigens is dat voor het deel door de Atlas een grote gok hoor. Ik zou de Atlas zeker aanraden, is echt zo mooi! En verder zoveel mogelijk accommodatie met zwembad nemen. In de badplaatsen schijnt vaak een verfrissend windje te staan, dus dat scheelt ook. En de lucht in de woestijn is droog, dus daardoor beter te doen. Misschien inderdaad voor een nachtje proberen, evt met mogelijkheid tot verlengen?

Veel succes met de voorbereidingen!
7 jaar geleden
·
#22376
Marokko, een hele goede keuze! Wij vonden het een geweldige vakantie!
Te vermijden zou de woestijn kunnen zijn maar toen wij er waren was het er 43 graden en dat was met het zwembad erbij prima vol te houden dus ik zou het er gewoon voor 2 nachtjes op wagen.

De route,

Even globaal wat leuke plaatsen of plaatsen die je nodig hebt voor 1 nachtje ter onderbreking ivm de lange reis.

Tanger, evt een paar dagen strand om rustig te beginnen
Chefchaouen, de blauwe stad, is voor 1 nachtje waarschijnlijk wel lang genoeg
Fes, paar nachtjes
Midelt, 1 nachtje ivm lange reis naar Merzouga
Merzouga, 2 of hooguit 3 nachtjes waarvan evt 1 nacht in de woestijn
Boumalne, mooie omgeving, leuk voor een paar nachten
Ait benhaddou, 1 nachtje is hier waarschijnlijk ook lang genoeg
Marrakech, hier kan je makkelijk 4 of 5 nachten verblijven, ook in de omgeving is genoeg te doen, Ouzoud watervallen met aapjes langs de weg en Asni en Imlil zijn ook leuke dorpjes om te bezoeken, wij deden beide excursies met click excursions, was goed en niet zo duur.
Taroudant, hier is 1 nachtje ook meer dan voldoende
Agadir, en evt een dagje naar sidi ifni, moet heel erg mooi zijn
Essaouira, nog lekker een paar dagen strand, je kan ook besluiten om dat in Agadir te doen maar je hebt de tijd.

Nog even een tip, vanaf morgen heeft transavia zijn prijzen naar Marokko online staan, Ryan air is ook prima te doen hoor.
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!