donderdag 16 februari 2017
  3 Replies
  2.5K Visits
  Subscribe
Hallo allemaal,

ik ben weer eventjes lang afwezig geweest, maar ondertussen staat er een nieuwe reis op het programma: Marokko (2 weken)!

het wordt voor een stukje "back to the roots" (echtgenoot marokkaanse origine) en voor onze 3 kids een éérste echte kennismaking met het land van hun papa(oudste 2 waren nog heel jong toen we er laatste keer waren!).

we starten in Al hoceima, waar we de bergen intrekken tot in Tamassint en dan zover als de auto ons brengt, en laatste stukje te voet, tot in Eit el Kadi, het dorpje waar mijn man geboren is 43 jaar geleden :-)
het huisje staat er nog, al is het een ruïne, maar de kids zijn overenthousiast: op zoek naar de bron waar papa met de ezel water ging halen, stukjes steen verzamelen van het huisje,... .
daar zullen we ook de oma bezoeken die ook nog echt in de bergen woont, natuurlijk een unieke ervaring :-)!

vandaar reizen we door naar Chefchaouen en de akchour watervallen
daarna Fez
Meknes
Rabat
en we vliegen terug vanuit Casablanca.

we zullen reizen met het openbaar vervoer, en overal gemiddeld 2 dagen blijven.

info voor logies en activiteiten, vanaf chefchaouen zijn heel welkom :-)!

groetjes

Joke
Waardeer dit bericht:
7 jaar geleden
·
#23627
Wat leuk! Zeker natuurlijk omdat je ook nog op bezoek gaat in het geboorte dorp van je man! Grappig ook dat ik deze route nog niet tegen ben gekomen hier op het forum en wij gaan een groot deel van deze route waarschijnlijk ook afleggen in "juli" I know, beetje heet dus vandaar dat we ook een groot deel langs de kust gaan rijden.
Onze route is als volgt,
We willen vliegen op Malaga, vandaaruit gaan we met de bus naar het zuiden om daar 2 of 3 nachten te verblijven, dit is afhankelijk van het tijdstip dat we aankomen in Malaga.
Hier gaan we dan met biologen de zee op om "als het meezit" dolfijnen, walvissen en orka's in het wild te gaan zien. Dit kunnen jullie ook doen vanuit Al hoceima, je zult dan alleen de ferrie retour moeten nemen naar Gibraltar of Tarifa en dat is niet echt goedkoop vandaar dat wij in Malaga willen starten.
Vanuit daar nemen we dan de ferrie naar Tanger om dan meteen door te rijden naar Chefchouen, we logeren hier bij casa la hiba, er moet hier in de omgeving een mooie wandeling met waterval zijn maar ik weet nog niet of wij die gaan bezoeken omdat we hier tot nu toe maar 1 nacht willen blijven, hier twijfel ik nog over.
Vanuit hier willen we dan naar Fes, riad Louna voor 3 nachten, misschien dat we hier nog 1 nacht afhalen om 1 nacht langer in Chefchouen te kunnen blijven, weet ik nog niet zeker.
Daarna rijden we naar Rabat via Meknes, hier willen we wel wat gaan bezichtigen onderweg, de ruïnes bijv, in Rabat verblijven we in riad meftaha voor 2 nachten en daarna rijden we langs de kust naar Essaouira om daar nog 4 nachten in het Al jasira hotel te verblijven, de kids kunnen hier surfen, kite surfen en we gaan een dagtrip met een quad maken, vanuit hier gaan we dan nog voor 1 nacht naar Marrakech om vanuit daar weer terug naar huis te vliegen.

Wij huren wel een auto omdat we waarschijnlijk wel wat meer km af gaan leggen, ik heb nog wel even gekeken wat het kost om evt met de trein te gaan maar voor dat geld kan ik ook bijna een auto huren en zijn we ook wat vrijer natuurlijk. De lange trajecten kosten al snel €18 pp wat op de twee lange afstanden al snel neer komt op zo'n €144 met 4 personen, hier komen nog de kortere afstanden en een taxi oid bij en dan zit ik al snel aan de €200, voor ongeveer €300 huren we voor 12 dagen een auto.

Dit is dus het plan zo'n beetje, we moeten nog een paar weken afwachten met het boeken van de vliegtickets maar de overnachtingen liggen al vast, we weten dan zeker dat we op onze gewenste datum op vakantie mogen.

Er is op deze route genoeg te doen hoor, ik heb al vanalles voorbij zien komen maar ik kom er nu even niet op, ik weet wel dat de omgeving bij Chefchouen wel heel erg mooi moet zijn vandaar dat ik daar nog over twijfel qua nachten maar in Fes is natuurlijk ook vanalles te doen, ook richting Meknes heb je geloof ik een mooi gebied waar berberaapjes zitten.
7 jaar geleden
·
#23628
Wat een mooie plannen allebei! Als ik het zo eens lees vooral een 'Koningssteden route' voor jullie allebei (uiteraard met uitstapjes...). Marokko is voor ons binnen nu en een paar jaar wrs ook een reële optie om naartoe te gaan, dus ik volg dit graag!

Fam Moerkens, he, nou nog niet duidelijk wanneer jullie precies kunnen?! Dat is balen, maar wel tof dat je nu je bestemming weet!!
7 jaar geleden
·
#23629
Deze maand weten we het, bij mijn man op het werk zijn ze vanalles aan het reorganiseren dus ik denk dat het daar ook mee te maken heeft.
Uiteindelijk is Marokko wel plan B hoor, omdat we midden in het hoogseizoen zitten (15 juli t/m 7 augustus :( is zowiezo alles veel te duur en wat nog betaalbaar was in oktober/november is nu ook inmiddels veel te duur geworden.
Wij vonden Marokko altijd wel 1 van onze mooiere reizen, ti's gewoon een heel fotogeniek land met veel cultuur en afwisseling dus we hebben toen besloten dat we zeker nog eens terug zouden gaan. Vorig jaar ben ik natuurlijk nog met vriendinnen nog geweest en waren mijn man en de kids heel erg jaloers :) vandaar dat het ook zeker geen straf is om terug te "moeten" ik moet nu alleen een nieuw plan B bedenken voor de komende jaren :)
Het voordeel van Marokko is dat het altijd betaalbaar is, zeker ook qua vluchten.
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!