vrijdag 21 augustus 2015
  7 Replies
  3.7K Visits
  Subscribe
Na ons verblijf in de provincie Sarawak zijn we naar Kota Kinabalu in Sabah gevlogen. We vertrokken in Kuching met regen (heftige onweer dus even ietwat vertraging). Na gelukkig een rustige vlucht kwamen we in KK aan.

Hier konden we heel makkelijk een airport shuttle bus nemen die voor ons hotel (Horizon hotel) stopte. Kosten waren in totaal 16 RM en na 15 minuten waren we al bij ons hotel.

Dag 1
Horizon hotel was een heerlijk hotel: twee grote kamers met ieder een heerlijk luxe badkamer met rainshower douche!!! Na een basic verblijf in Annah Rais was dit zooooo lekker. We hebben echt genoten en uitgebreid van de faciliteiten gebruik gemaakt.

Verder een beetje de omgeving verkent (clock tower en naar uitzichtpunt).

Dag 2
De volgende dag hadden we ingepland als zwembad dag (hotel heeft zwembad op het dak) maar ja hoor echt de hele dag regen!! De hele nacht al en dat ging de volgende dag de hele dag door!!! In de ochtend dan maar hier en daar wat shoppingmalls ingedoken om de tijd te doden en wat leuke dingen inslaan. We hebben een super mooi Engelse boekwinkel ontdekt met veel boeken voor jongeren en beginnende lezers. We konden het niet weerstaan en hebben e.e.a. ingekocht...

Dag 3
Het was gelukkig droog!! Hier waren we erg blij mee want vandaag stond een mountainbike trip iets ten noorden van KK op het programma. Was heel erg leuk met als uitdagingen: modderige off road paadjes, klimmetjes en hanging bridges! Zoonlief was heeel blij want hij had wel 21 versnellingen!! Erg leuke ervaring: we hadden nog niet eerder gemountainbiked (weer wat geleerd :)). Enneh onderweg ook Mount Kinabalu gezien....

's Middags gelukkig kunnen genieten van het zwembad en het mooie weer.

Dag 4 was weer een combi van winkelen en zwembad. Het weer bleef beetje regenen... We hebben even overwogen om een eiland te bezoeken maar we waren heeel blij dat we dat niet hadden gedaan want even na het middag uur barstte het toch los... Dan maar wat nuttige zaken: laundry doen en nieuwe poncho's aangeschaft en o ja, je hebt er veel snoepwinkeltjes die hele zure matten verkopen. Wie het langst normaal kan kijken... echt niet te doen dus (hi, hi).

Dag 5: regen, regen en nog eens regen... o ja enneh... regen

Voordeel: we zijn weer helemaal uitgerust voor de rest van onze reis.

Tijdens ons verblijf in KK hebben we een paar keer heerlijk gegeten bij Pasta Pasta. Dat is een concept waarbij je eerst je pasta soort kiest, dan je saus en dan je vlees. Slechts 6,5 RM per maaltijd en lekker!!

Verder vonden wij El Centro ook een heerlijke plek om te eten (als je even iets anders wilt dan Maleisisch).

Vlakbij El Centro zit trouwens de laundry. Voor 11:00 gebracht, zelfde dag na 16:30 ophalen (3,80 RM per kg).

Voor degenen die hier voor het eerst invallen: het was niet een bewuste keus om hier 5 nachten te zitten maar door omstandigheden waren we hier zo lang (door aardbeving was onze beklimming gecanceld waardoor we opeens 8 nachten in te vullen hadden. Vijf dus in deze stad en daarna een aangepast schema).
Waardeer dit bericht:
8 jaar geleden
·
#19396
Wij hadden in KK/Langkah Syabas ook zulk slecht weer. Wat niet zo gek is want we zaten er ongeveer tegelijkertijd. In langkah syabas was ik ziek; koorts, keelpijn, hoesten, vreselijke hoofdpijn. En een zoon die constant wilde zwemmen....dat hebben we dus wel gedaan maar ik had het zo koud!

Na drie nachten langkah syabas vertrokken we naar ons hotel in KK, naast de clock tower en een sportveld waar ze aan het volleyballen waren. Tijdje naar ze zitten kijken, echt leuk omdat ze niet bepaald goed waren. Ik was jarig, tijd voor de pizzahut! Was ik nog nooit geweest (!) maar was erg lekker. Zoon helemaal blij.

We zijn ook een dagje naar Kinabalu NP geweest en naar poring hot springs. De top van Mt Kinabalu hebben we helaas niet gezien want het was behoorlijk bewolkt. Op de terugweg brak het echt los, als we 5 meter zicht hadden is het veel. En stortregen. Gelukkig zaten we droog in het busje.

Deze dag was wel leuk. We hebben een korte wandeling in Kinabalu park gedaan, een canopy walk in poring hot springs en daarna waren we een uurtje vrij om te doen wat we wilden. Bij de waterval gezwommen en natuurlijk in de hot springs. Op de terugweg nog gestopt bij een boer omdat er een rafflesia in bloei stond. 30 Ringgit entree! (kinderen gratis, dat dan weer wel).
8 jaar geleden
·
#19397
Ah wat een pech, niet eens de top gezien! Goed te lezen dat jullie een leuke dag in KK park hebben gehad. En was de rafflesia mooi? We hebben hem ooit in de knop gezien maar dus nog niet in volle glorie.

Echt balen als je je zo beroerd voelt. Ga je ook meteen denken... zou het dengue kunnen zijn... malaria?? Of gewoon een verkoudheid?!?
8 jaar geleden
·
#19398
De rafflesia bloeide 5 dagen en zag er nog goed uit maar een mooie bloem kan ik het echt niet vinden. Maar ja, je moet hem gezien hebben he.

Er zijn trouwens nog steeds naschokken in Kinabalu NP. Een dag voor wij er waren was er ook nog een naschok. Onze gids zei dat we vooral niet in paniek moesten raken als we wat voelden maar het bleef rustig.
8 jaar geleden
·
#19399
@jester,
Hoe zijn jullie vanuit Kota kinabalu naar het KK NP gegaan?
Ik zit eraan te denken om dat met de bus te doen en ons daar dan evt met een taxi verder te verplaatsen. We willen hier ook naar de poring hotsprings maar dan vooral naar de canopy walk en we willen graag naar de thee plantages, zo'n Raflesia als extraatje is natuurlijk ook welkom maar hoe weet je dan welke boer er 1 in bloei heeft staan?


Het grappige is dat ik er echt aan zit te denken om gewoon 5 nachten naar KK te gaan, klinkt als lang (weet ik :) ) maar we hadden gedacht om van Sandakan naar KK te vliegen, die dag zullen we dan natuurlijk niet heel veel meer ondernemen. De dag erna zou op een zondag zijn dus dan kunnen we naar de markt, dag later willen we dan een dagje naar KK NP en dus de thee plantages in Ranau, de canopy walk en hot springs combineren.
Een dag later willen we dan van Gaya island met de zipline naar Sapi island slingeren en die dag verder op het strand van 1 van deze eilanden doorbrengen.
Dan houden we nog 1 dag over omdat er maar 3 X per week een vlucht naar Kota Bharu gaat en deze dag willen we dan vullen met shoppen, bijv de handycraft market, Central market, Filipino Market en wat shopping mall's.

Ik vind het ook wel lang hoor en we zijn natuurlijk heel erg afhankelijk van het weer maar we zouden deze dingen wel heel graag willen doen en dan zullen we onze tijd hard nodig hebben ben ik bang.

En we gaan natuurlijk een paar keer eten bij pasta pasta, lekker goedkoop :)
Dit is nu voorlopig het plan, ik Heb nog geeneens vliegtickets dus het kan nog alle kanten op hoor maar we willen in ieder geval naar KL dan naar Sandakan, Sukau, evt Sepilok, KK, Perhentians en dan weer eindigen in KL.
8 jaar geleden
·
#19400
Wij zijn in KK een reisbureautje ingelopen en hebben daar onze trip naar Kinabalu NP geboekt. Er zitten heel veel van die reisbureautjes in KK, dus dat moet geen probleem zijn. Onze trip was naar Kinabalu NP, daar een korte jungletrek. Toen door naar Poring hot springs (nog zo'n 45 minuten rijden), daar eerst de canopy walk en daarna de hot springs in.

Die reisbureautjes weten waar er een rafflesia in bloei staat. Boeren hebben ook borden langs de weg staan als ze er een in bloei hebben staan maar dan moet je er dus toevallig langs rijden.

In Sandakan is niet veel. Je kan beter naar Sepilok doorgaan. Kan je naar de orang oetan opvang en er is nog wel meer te doen in Sepilok. Gaan jullie ook naar de Kinabatangan?
8 jaar geleden
·
#19401
Even googelen leert me dat Sukau aan de Kinabatangan ligt. Mooi! Wij zaten in Billit.
8 jaar geleden
·
#19402
Bedankt, dan kunnen we altijd ter plekke nog iets regelen.
Ik weet nog niet van waar we opgehaald gaan worden voordat we naar de kinabatagan gaan, dus dat zou dan Sandakan of Sepilok zijn, dat wisseld per kinabatagan trip zeg maar. Opzich hoef ik niet perse naar de Oran oetang opvang omdat we die dit jaar ook al in Sarawak hebben bezocht, misschien als we nog tijd over hebben en er geen in het wild hebben gezien.
We moeten helaas nog wel even geduld hebben, niets is zeker zo lang ik geen tickets heb :)
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!