zondag 23 oktober 2011
  8 Replies
  4.6K Visits
  Subscribe
Hoi,
In januari gaan wij met dochter-lief die dan 1,5 jaar is vliegen naar Thailand. We vliegen 's nachts met KLM. Nu lijkt het mij handig om onze dochter bij ons in slaap te laten vallen in de draagzak. Het is een baby-ergo die je op je buik draagt, zij zit dan met haar gezicht naar mama of papa toe. Op die manier kan ze lekker blijven hangen ook als er turbulentie is en hoeven wij haar niet de hele tijd vast te houden, kunnen we zelf ook een beetje tukken. Weet iemand of dat mag? Want zo kan ze natuurlijk niet nog een eigen riempje om. Maar volgens mij is het wel heel veilig, ze zit dan met meerdere banden aan ons vast. Heeft iemand hier ervaring mee?
Waardeer dit bericht:
12 jaar geleden
·
#9751
Hoi,

Ik denk niet dat dit mag, wel tijdens de vlucht maar met turbulentie, stijgen en dalen mag dit volgens mij niet.
We hebben ooit met jetair gevlogen en onze dochter van toen 6 maanden lag in zo'n basinnet ( of zoiets), (bedje) en tijdens de dingen die ik net opnoem moest ze op schoot met haar gezichtje vooruit zitten ivm de veiligheid.
Dat was best zielig omdat ze telkens heerlijk lag te slapen en het op een krijsen zette als we haar omdraaide, dat kan voor zo'n kleintje ook niet fijn zijn.
Misschien dat het per maatschappij wisseld maar ik denk dat als het om veiligheid gaat ze allemaal dezelfde regels hanteren.
Ik zou anders even contact opnemen met klm.
Groetjes Danielle
12 jaar geleden
·
#9752
Hoi,

In 2008 zijn wij naar Azië geweest met onze oudste van toen 10 maanden. Tijdens de vlucht van en naar Kuala Lumpur met KLM / Malaysia Airlines moest hij bij stijgen en dalen inderdaad op schoot, andere delen van de vlucht lag hij in een bassinet of in de drager.
We hebben toen in Azie ook nog enkele vluchten gemaakt en waarbij hij diverse keren in de buikdrager (Beco) zat. Zover ik me herinner mocht dat wel en zeiden ze: hij moet vastzitten en niet 'gelanceerd' kunnen worden, dus dat was dan prima. Weet niet of dit aziatische standaarden zijn ;-), of algemeen geldende regels...
Een bassinet gaat het in elk geval niet worden denk ik met een kind van 1,5. Wij vertrekken volgende week naar Thailand. Jongste is 15 maanden. Ik neem ook de drager mee in de cabine, altijd handig.

Groet,
Marieke
12 jaar geleden
·
#9753
Ik heb even navraag voor je gedaan bij een vriendin die bij KLM vliegt. Haar antwoord:

[i:2zkfm1pu]Officiele regel bij KLM verplicht ouders om hun kinderen tot 2 jaar op schoot te houden met een speciale 'infantbelt'. Liefst met het gezicht naar voren, zeker met start en landing. Bij het voorover buigen van de ouder in de 'brace-positie' (bij bijv. noodlanding) kan het kind dan het beste meebuigen. De buikdragers zijn niet getest en het is niet bekend of deze met bepaalde G-krachten de baby houden. Eigen stoel met goedgekeurd babystoeltje mag ook, maar prijzig natuurlijk.

Er zijn ook genoeg airlines die geen riempjes gebruiken(eigen ervaring) en volgens mij heb ik de kinderen ook weleens met hun gezicht naar me toe moeten draaien.....Met bepaalde G-krachten hou je je kind dan niet. Maar goed, dit zijn de KLM-regels.

Dus nee, met start en landing en turbulentie moet de baby in de riemen. Verder mag het wel. Persoonlijk zou ik het goedkeuren om de baby in de drager te houden en daar een riempje om heen doen, maar als ik een strikte purser heb, moet ik het afkeuren.[/i:2zkfm1pu]

Kortom, neem je drager mee en probeert het uit!

Groet,
Els

https://www.verrereizenmetkinderen.nl
Met kinderen: Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam, Indonesië, China, Maleisië, Singapore, Brazilië, Bolivia.

12 jaar geleden
·
#9754
Hoi,

Ik vind het altijd weer een enorm gezeur over die kleintjes. Toen onze jongste 6 weken was gingen we eens vliegen en moest hij inderdaad zitten (ha ha) en vooruit kijken. Toen ik hem borstvoeding probeerde te geven, werd dat strikt verboden: hij moest vooruit kijken. Nou dat heeft de rest van het vliegtuig ook geweten.......
Sinds die tijd hebben we altijd wel een kind onder de 2 jr bij ons gehad en dus op schoot, en is het inderdaad altijd dat stomme riempje. Ik denk dat een draagzak notabene véél veiliger is. Wij hebben nog geen maatschappij gehad waar we het riempje niet moesten gebruiken, wel maakt het verschil hoe streng ze hierop tijdens de vlucht controleren.....
Maar goed, gevalletje bureaucratisch geneuzel, maar dan ben je wel ergens!!!

gr Saskia
12 jaar geleden
·
#9755
Grappig, wij hebben Tijl om veiligheidsredenen juist wel bijna elke keer in de buikdrager gehad bij het stijgen en dalen en daar nog nooit commentaar op gehad. Een babybelt hebben wij alleen gekregen van AirAsia, en ook daar werd het ons gevraagd en zeker niet verplicht. Het hangt dus erg van de maatschappij af blijkbaar..
12 jaar geleden
·
#9756
Hoi,

Wij zijn afgelopen november tot december naar Australië geweest (Mijn man, ik en onze kids van 3,5 en 1,5 jaar). Ook wij dachten de baby ergo als riempje te gebruiken voor onze jongste. Maar helaas in beide vliegtuigen moesten we haar toch in een kindervliegtuigriempje wurmen...

Wij hadden voor de jongste ook een slaapbakje. Erg handig was het wel maar met turbulentie moesten we haar steeds weer oppakken. Dat vond ik wel erg vervelend vooral als ze net lekker lag te slapen natuurlijk...maar ja onze ervaring was dus dat ze erg streng waren met het riempje en niet genoegen namen met alleen de ergo...

groetjes miriiam
12 jaar geleden
·
#9757
Heb net gevlogen met Air France en dochter moest inderdaad in de babygordel, gezicht naar voren. Met één landing mocht ze blijven liggen slapen (gezicht naar mij), ik kon wel de babygordel vastmaken maar ze hoefde zich niet om te draaien (ws bang dat ze net zo hard zou gaan huilen als bij het opstijgen 6 uur eerder :-))
12 jaar geleden
·
#9758
Het is echt waardeloos al die verschillende regeltjes bij luchtvaart maatschappijen !

bij de KLM moeten ze destijds op schoot met een riempje, bij Northwest moest ons kind weer los op schoot ZONDER riempje
http://www.kassensturz.sf.tv/Nachrichte ... odesfallen

als je dit leest en ziet dan wil je je kind alleen nog maar in een Maxi-Cosi of grote autostoel.
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!