New

Juli 2016

  maandag 07 september 2015
  9 Replies
  5.2K Visits
  Subscribe
Ik ben hier vol enthousiasme de reisverslagen/tips/planningen aan het lezen van jullie allemaal (Fam Moerkens, Enyd14, Jester) en Borneo staat al even hoog op ons lijstje.

We gaan in december 2 weken naar Thailand (Kanchanaburi-ChiangMai-ChiangRai) en nu willen we in juli 2.5 week naar Borneo/Maleisië maar ook Indonesië/Bali is nog een optie. Ik overweeg deze twee bestemmingen omwille van het seizoen.

Wij hebben al wat reiservaring (Thailand, Costa Rica, VS, China en Europa) en kunnen genieten van zowel luxe als basic, houden van regen als zon (maar liefst toch niet continu regen), niet alles moet spik en span zijn, houden van natuur, maar kunnen ook wel genieten van een dagje strand/stad.
MAAR het belangrijke aspect is dat mijn zus met haar gezin (zoontje van dan 7) wil meereizen ...
Wij wonen in China sinds deze zomer (Chongqing) en zij nemen dus een maand ouderschapsverlof en willen eerst een tiental dagen naar hier komen en dan samen verder reizen naar ergens anders. Ze hebben nog nooit "echt" gereisd (alleen maar de traditionele hotelvakantie in Lanzarote of een stacaravan aan het Gardameer) en ze willen het wel eens proberen, maar niet alleen, dus met ons.
We willen hier dus wel wat rekening mee houden.

Wat ik sowieso graag wil doen in naar de oerang oetans - mijn zoontje zijn droom - dus begrijp dat we Semenggoh zeker moeten bezoeken.

Ik heb al verschillende routes bekeken en zie dat de highlights sowieso
Kuching, Bako NP, Perhantias zijn.

Ik denk dat Annah Rais gewoon geschrapt mag worden (vooral voor mijn zus en haar gezelschap, ik denk dat ze op slag een hartstilstand zou krijgen als er nog tandpasta van de vorige gasten te bespeuren is of geen airco in de buurt). Ik denk dat het voor haar niet te basic moet zijn, maar ook niet de grande chique.

Welke route zouden jullie aanbevelen. We blijven niet graag lang op eenzelfde plek (wij dan vooral).
Hoe verplaatsen jullie je ter plaatse? Een transport via de accommodatie? Wij zijn dan wel al met 8 personen (4 volwassenen en 4 kinderen), wat toch niet evident is.

Alvast bedankt!
Waardeer dit bericht:
8 jaar geleden
·
#19530
Ik zou denken dat jullie het beste vanuit jullie naar Kuala lumpur kunnen vliegen en vanuit daar dan naar Kuching, vanuit Kuching gaat er 2 of 3 keer per week een vlucht naar Kota Bharu van waar uit je naar de Perhentians kan met een taxi (1 uur en 15 minuten) en dan nog de boot (45 minuten). Hou er wel rekening mee dat de acco in Bako ook erg basic is, geen airco, maar wel redelijk schoon.
Ik zou gewoon overal een paar nachten plannen, in Bako 1 of 2 en op de Perhentians een stuk of 4 en dan in Kuching bijv 2 zodat je naar de oran oetans kan gaan, je kan dan vanuit hier misschien nog wat andere dagtrips maken.
Wat wij ook erg leuk en prettig vonden was het Permai rainforrest bij Damai beach, je kan hier ook naar Sarawak culture village, zelf niet gedaan maar hoor er goede berichten over, en dan zou je Annah Rais zeker wel over kunnen slaan. Dan zou je bijv nog 2 nachten Permai kunnen doen, gewoon voor de gezellige sfeer en het culture dorp.

Het vervoer is in grote lijnen gewoon een vlucht met Airasia en verder kan je de locale bus, een minivan of een taxi nemen, dit is allemaal goed te doen. Ik zou proberen om het niet via je acco te regelen omdat dit vaak duurder is maar soms kan je natuurlijk niet anders. Je zou dan vanuit Kota Bharu ook nog over land door kunnen reizen naar Kuala lumpur via Cameron highlands en Georgetown/Penang.

Schrijf je wel even in voor de nieuwsbrief van Airasia zodat je de aanbiedingen kan pakken, dit scheelt echt heel veel geld.
8 jaar geleden
·
#19531
Fam Moerkens, dank je voor je reactie. Ik heb indertijd (nu zo'n twee jaar geleden) veel aan jouw tips gehad voor onze Thailandreis :-)

Ik zie het nu als volgt:
16/7 => vlucht Chongqing - Kuching
17/7 => Kuching => rusten want we komen 's morgens aan
18/7 => Kuching => naar Oerang Oetans
19/7 => Kuching => naar Bako NP (kan dat ook voor een dagje veronderstel ik gezien het maar 37 km is)
20/7 => naar Permai Rain Forest Damai Beach (hoe is de accommodatie daar? )
21/7 => Permai Rain Forest
22/7 => van Kuching naar Kota Bharu vliegen en vervolgens naar Perhentians
23/7 => Perhentians
24/7 => Perhentians
25/7 => Perhentians
26/7 => vlucht naar KL en dan onmiddellijk auto huren om naar Cameron Highlands te rijden (+/- 4.5u)
27/7 => Cameron Highlands
28/7 => Cameron Highlands
29/7 => terug naar KL per auto
30/7 => KL
31/7 => KL
1/8 => KL
2/8 => mijn zus 's avonds terugvlucht naar Belgie en wij naar Chongqing.

Haalbaar?

Alvast mercikes. Mijn zus wil de intercontinentale vluchten al boeken (Brussel - Chongqing en KL - Brussel). Ik denk dat ze deze via een reisbureau wil boeken, kan ze ineens ook de verzekering ed nemen en eventueel de visa regelen voor China.

Air Asia, ik volg hen nu op Facebook, maar ben nog niet op hun website geraakt. Mijn internet is soms niet hoe het moet zijn.
Ik vlieg wel regelmatig met Air Asia. We gaan ook naar Thailand met Air Asia denk ik deze Kerstvakantie. En vrijdag vliegen we naar Hongkong met Air Asia. Hoog tijd dat ik eens ga kijken voor kortingen :-)
8 jaar geleden
·
#19532
De accommodatie op er Permai Rainforest resort is prima.
Als je de mogelijkheid hebt, met drie man kan je een boomhuis boeken.
Als het kan, doe dat dan. Zeker met een kind van 7 zal dat ongetwijfeld tot de verbeelding spreken.
En boomhuis is geen hut... het heeft een prima badkamer, prima bed, mini keukentje waar je even een bak koffie kan zetten en een prachtig dek waar je kan zitten met uitzicht over de zee.

Eekhoorntjes komen langsgerend, en heel misschien wel een troep apen.

Cameron Highlands is leuk omdat de temperatuur wat lager ligt... dat maakt actieve bezigheden wat meer uitnodigend.
Daar is overigens plenty accommodatie te vinden.
8 jaar geleden
·
#19533
Oh jullie kunnen gelijk op Kuching vliegen dat zou ideaal zijn.
Het Permai rainforest is echt goed, wij zaten in een cabin maar de boomhutten schijnen ook goed te zijn.
Je zou ook vanuit Permai een dagtrip naar Bako kunnen maken (Da's dichterbij), kost geloof ik 180 RM pp, kinderen goedkoper volgens mij, maar dan is geloof ik wel alles geregeld wat vervoer en entree betreft.
Ik zou denk vanuit de Perhentians gelijk in Kota Bharu een auto huren als dat kan en dan naar de Cameron highlands rijden (Georgetown bij Penang moet ook erg leuk zijn, misschien dat je dit kan combineren tijdens je autorit) dan hoef je niet eerst terug te vliegen naar KL.


Hoe het zit met visa In China weet ik niet maar een verzekering moet geen probleem zijn neem ik aan.
8 jaar geleden
·
#19534
Je zou ook vanuit Permai een dagtrip naar Bako kunnen maken (Da's dichterbij), kost geloof ik 180 RM pp, kinderen goedkoper volgens mij, maar dan is geloof ik wel alles geregeld wat vervoer en entree betreft.


Voor kinder is het 50% korting. Je vertrekt dan direct vanaf het strand bij PErmai Rainforest en gaat zo rechtstreeks naar Bako. Lunchpaketjes en entree zijn inbegrepen.

Je kan trouwens ook een taxi nemen naar de jetty waarvandaan de taxi bootjes naar Bako vertrekken. Dit zal waarschijnlijk een stuk goedkoper zijn maar is wat meer werk.

Vergeet trouwens niet te pinnen wanneer het kan, wij merkte dat de pin automaten veel minder talrijk zijn als bv Thailand en bij lange na niet altijd je nederlands bankpas accepteerde. (creditcard misschien beter?)
Maybank werkte meestal wel.
8 jaar geleden
·
#19535
Oh super! Dank je wel!
8 jaar geleden
·
#19536
Je zou ook eerder uit Kuching weg kunnen gaan naar het Permai Rainforest Resort en van daaruit Bako kunnen doen.
Dan ben je wat eerder de stad uit. (ik weet niet of jullie steden juist leuk of juist niet leuk vinden).
8 jaar geleden
·
#19537
Ik zit net nog even na te lezen en zie dat je op 18/7 naar de orang oetans gaat, hier ben je best wel snel uitgekeken en dan is het misschien wel leuk om door te rijden naar Annah Rais voor een dagtrip. Het voordeel is dan ook nog dat wanneer je in de ochtend geen oran oetans hebt gezien je in de middag ook nog bij de tweede sessie aanwezig kan zijn, het ligt aan dezelfde weg, Annah is alleen een stukje verder doorrijden.
8 jaar geleden
·
#19538
Even een korte update ... Onze juli Maleisië/Borneo vakantie kan niet doorgaan. Mijn zus komt niet naar hier (vaccinaties zoontje gaan niet rond zijn tegen dan) en mijn echtgenoot heeft het in juli enorm druk op zijn werk ...

Maar we vertrekken binnen twee weken naar Thailand (Chiang Mai, Chiang Rai en Kanchanaburi) en ik heb enkele dagen geleden vliegtickets geboekt naar Maleisie voor februari ek. Wel maar tien dagen (en dan nemen de kinderen al twee extra dagen verlof op school) en we gaan maar drie steden doen ginds, maar we kijken er naar uit.
3 nachten Kuala Lumpur, 3 nachten Cameron Highlands, 4 nachten Penang.
Borneo houden we dan voor september ofzo :-)

Groetjes en bedankt voor de tips, die nemen we sowieso mee voor een volgende reis.
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!