woensdag 12 september 2018
  7 Replies
  2.5K Visits
  Subscribe
Onze rugzakken liggen nog maar net op zolder en het fantaseren over de bestemming voor zomer 2019 begint alweer.
We zaten te denken aan India. We reizen waarschijnlijk met zijn 3e (met dochter van dan 16) en misschien gaat onze dan 20-jarige dochter ook nog mee.
Maar India is groot, dus we zullen ons moeten beperken tot een gebied. Vandaag las ik iets over Ladakh en het leek me prachtig! Zeker gezien het seizoen (zomer) waarin we reizen.
Maar alles is nog mogelijk, dus kom maar op met de tips en verhalen!

Groetjes,
Enna
Waardeer dit bericht:
5 jaar geleden
·
#28140
Ik haal straks mijn album terug boven en laat je in het weekend nog iets weten!
Wij zijn er in totaal 10 dagen geweest dacht ik...je kan verschillende trekking in de omgeving doen....zoooooo mooi daar!
Totaal ander landschap als wat we op andere reizen zagen!

Oeh, ik was al een beetje aan het afhaken, maar het laatste bericht maakt me toch weer nieuwsgierig.
Kgpyct, wat was jouw route? En heb je die ook in de zomer gedaan?
Ik ben nog maar helemaal aan het begin van mijn oriëntatie. Ik heb nog geen flauw idee hoe de reis eruit zou moeten gaan zien. Alle tips en ervaringen blijven dus welkom!
5 jaar geleden
·
#28139
Oeh, ik was al een beetje aan het afhaken, maar het laatste bericht maakt me toch weer nieuwsgierig.
Kgpyct, wat was jouw route? En heb je die ook in de zomer gedaan?
Ik ben nog maar helemaal aan het begin van mijn oriëntatie. Ik heb nog geen flauw idee hoe de reis eruit zou moeten gaan zien. Alle tips en ervaringen blijven dus welkom!
5 jaar geleden
·
#28138
Ladakh is G.E.W.E.L.D.I.G !!!
Van alle bestemmingen die we tot nu toe deden is dat de enige plek waarvan ik resoluut zeg: 'daar wil ik ooit nog terug naartoe' !
Voor de rest wil ik eigenlijk liefst altijd naar een andere plek, er is zoveel nog te zien op de wereld:-)
Het landschap in Ladakh heeft me op een of andere manier erg aangegrepen.
Wij deden er een heel mooie trekking en sliepen bij de bevolking, een fantastische ervaring. Moest je hier meer info over willen dan geef je maar een seintje dan zoek ik het terug op.

Wij hebben het gecombineerd met Noord India. Daar zijn echt heel mooie dingen te zien maar vond de bevolking daar veeeeeeeeel te opdringerig daar, groot contrast met Laddakh...voor ons geen leuke ervaring! Daarna zijn we nog doorgereisd naar Nepal....een Aards Paradijs....echt een zalig land met een zalige bevolking! Dus als ik het nog eens opnieuw zou doen zou ik (als dat mogelijk is tenminste) Ladakh proberen te combineren met Nepal!
5 jaar geleden
·
#28137
3 op reis is er afgelopen seizoen geweest erg mooie route die zij lieten zien
5 jaar geleden
·
#28136
Ladakh is inderdaad prima te doen in de zomer.
Wat de regentijd betreft: wij hebben het er op gewaagd om naar andere gebieden te gaan en het is ons meegevallen (inderdaad de typische bui tussen 16u en 17u), maar voor hetzelfde geld valt het niet mee, natuurlijk. Het kan echt wel heel hevig zijn. Met weggespoelde wegen en zo..

Wij hebben veel binnenlandse vluchten gedaan destijds (2015) want ik wou net van alles een beetje zien, inclusief een beetje Nepal. Onze route was Kerala (boot op de backwaters) - Fort Cochin - (binnenlandse vlucht) Mumbai - (binnenlandse vlucht) Jodhpur -(nachttrein) Agra- (trein) Delhi- (binnenlandse vlucht) Amritsar - (vlucht) Kathmandu. Helemaal van zuid naar noord dus... Waanzinnige route zullen sommigen vinden, maar voor ons was het perfect. We vonden India echt fantastisch. Nog nooit zo lekker gegeten. En zo'n bruisend, kleurrijk land waar altijd iets te zien is. Echt super. Ik zou zo terug gaan.
5 jaar geleden
·
#28135
Dank. Als je daar naar kijkt zou alleen Tamilnadu een optie zijn. Ik dacht gelezen te hebben dat ook Ladakh te doen was in de zomer.
Wat ik me afvraag is in hoeverre de regentijd in India vergelijkbaar met bijvoorbeeld Sri Lanka, Thailand en Laos in de zomer. Daar zijn we nl ook telkens in juli/augustus geweest en dat was op zich prima te doen, met een plu in de buurt.
5 jaar geleden
·
#28134
Seizoen is wel een dingetje. Als je echt aan de zomervakantie vastzit, zijn de meeste delen van India geen optie. Zie de bijgevoegde klimaatbeleid voor meer info.
[attachment]C8392CF4-617E-4538-965A-84315EF9FEBD.jpeg[/attachment]
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!