zaterdag 07 september 2019
  34 Replies
  4K Visits
  Subscribe
Ik wou dit berichtje eigenlijk plaatsen onder 'voorbereidingen' maar dan krijg ik een 404 error. Els mocht je het kunnen verplaatsen dan graag...

Maar ik was benieuwd wie er allemaal al druk bezig was met plannen voor 2020. Wij struinen ook weer de ticketprijzen af. Ze vallen nog een beetje tegen de kant op waarnaar wij kijken (Zuid Amerika). Valt me op dat sowieso veel bestemmingen duur zijn!

Anderen meer geluk/al iets op het oog?
Waardeer dit bericht:
4 jaar geleden
·
#29524
Wij overwegen Vietnam voor de zomer van 2020. Twijfel alleen over het weer... Volgens mij is er dit jaar erg veel regen gevallen in de zomerperiode. Eerder naar Thailand, Maleisie en Indonesie geweest met de kinderen.
4 jaar geleden
·
#29525
Eynd; wat lief dat je hebt gekeken!

Er spelen een aantal dingen hier waarvan het belangrijkste is dat mijn man moet wachten op zijn collega die volgende week pas terugkomt van vakantie ivm zijn verlofaanvraag. Valt in de categorie “verwacht geen problemen maar wel netjes om even te overleggen”. Wij hebben laat vakantie en nog niet alle vluchten zijn boekbaar voor onze data (ik kijk naar 24/7 tot 22/8). Voordeel van die late vakantie is trouwens wel dat als we in Orlando zijn, het tweede helft augustus is wat drukte technisch een voordeel is.

Miami zit niet in onze planning. We kijken naar vluchten op Orlando/Tampa waarbij we heen zelfs liever op Atlanta of Pensacola zouden vliegen, maar mijn ervaring is dat terugvliegen van een andere luchthaven heel veel duurder is.
Heb wel even gekeken, Miami is zo’n vier uur van de locaties waar wij zouden willen verblijven.
Zou het heel veel schelen dus zeker geen onmogelijkheid.
Ga het wel meenemen..... (als ik tickets voor 525 zouden vinden zou ik boeken als het kon, hoewel die 80 euro per koffer wel heel fors is:-)
4 jaar geleden
·
#29609
De ticketprijzen blijven hoger dan ik gewend ben in september, maar ik heb toch een mooie prijs kunnen vinden naar Sri Lanka.

Voor 3 personen nog geen €570pp met Etihad. Op de heenweg lange stop in Abu Dhabi (aankomst 19.50u, vertrek 9.40u volgende dag). Dit is een perfecte vlieg- en slaaptijd. Hotel op loopafstand is geboekt, incl ontbijtbuffet was dat 75 euro.

Ik zag ook goede Etihad tickets naar Bali en we wilden dan van daaruit naar Australië. Maar alles bij elkaar vond ik dat een te grote uitgave worden.
4 jaar geleden
·
#29610
Ik ga op verre reis zonder kind. En wel naar Nepal, naar het basiskamp van de Everest, in april/mei.

Mijn opvoeding is mislukt. Zoon geeft niks om reizen en wil na dit jaar zeker nooit meer de bergen in. Hij heeft doodsangsten uitgestaan deze zomer :(
4 jaar geleden
·
#29611
Waarom doodsangsten??
4 jaar geleden
·
#29612
Mijn opvoeding is mislukt. Zoon geeft niks om reizen en wil na dit jaar zeker nooit meer de bergen in. Hij heeft doodsangsten uitgestaan deze zomer :(


???? ik moest zo hard lachen om het eerste deel.
Maar wel een beetje herkenbaar, ik durf meer dan mijn dochters.
4 jaar geleden
·
#29613
Doodsangsten omdat we best tricky paadjes hebben bewandeld dit jaar in Oostenrijk. Hij deed zo panisch dat ie mij ook bang maakte. Ja, als je valt kan je doodgaan (of zwaargewond raken) maar waarom zou je vallen als je geconcentreerd en rustig loopt. Hij denkt daar dus duidelijk anders over. Hij vindt bergen mooi om naar te kijken maar er zelf tussen lopen wil hij niet meer. Terwijl ik vroeger juist klimcursussen heb gedaan omdat ik de bergen op wilde en niet wilde stoppen zodra ik een gletsjer of sneeuwveld tegenkwam.

De helikopterredding vlakbij ons vond ie wel geweldig. We waren langs het slachtoffer gelopen (niks ernstigs gelukkig!), haar man zat aan de telefoon en nog geen 10 minuten later verscheen de heli. Die piloot moet wel kunnen vliegen zeg!
4 jaar geleden
·
#29622
eynd14 Ik zag vluchten naar Panama vanaf Dusseldorf voor 700-750. Valt dat onder betaalbaar voor jou? Met air europa (722 pp) ex bagage, met lufthansa/Air Canada incl bagage voor 740.

https://www.verrereizenmetkinderen.nl
Met kinderen: Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam, Indonesië, China, Maleisië, Singapore, Brazilië, Bolivia.

4 jaar geleden
·
#29623
Dat zijn betaalbare tickets alhoewel we Panama vorig jaar voor 550 pp zagen. Probleem is dat doorvliegen naar Ecuador vanuit Panama niet goedkoop is.

Vorig jaar waren de tickets Panama Ecuador rond de 500 pp....

Balen wel beetje. Vorige week zagen we goedkope tickets naar Ecuador. Moesten even puzzelen of die data voor ons uitkwamen. Dinsdag en woensdag tickets voor 725 pp. Dag later waren ze weer 900 pp...

Maar dank voor het meekijken!

We komen in onze zoektocht best bijzondere tickets tegen: Genève - Miami: 300pp!! Helaas hebben we er niets aan..
4 jaar geleden
·
#29624
Ons plan was Australie maar echt zo belachelijk duur. Uiteindelijk leuk ticket tegen gekomen naar Rio. Dit jaar de eerste vakantieregio en studiedag op vrijdag en dan heeft dus nog niemand vrij dus scheelde echt 200 euro. Rechtstreekse vlucht met KLM. Superveel zin om een heel andere kant van Zuid-Amerika te zien. Nog wel moeite een route te plannen voor 3 weken brazilie. Afstanden zijn echt lang en we hebben enige twijfel over of relaxte en redelijk betaalbare route, of snel en dan de dure pantanal er ook bij.
4 jaar geleden
·
#29628
@Tikva ik dacht al! Ik wilde je nog tippen over Australië (En Sri Lanka - daar keek je vorig jaar toch naar?).
Via Bali was Australië nog betaalbaar, maar dat moet je wel willen.
4 jaar geleden
·
#29629
@Tikva

Wat leuk dat je leuk alternatief hebt gevonden! Enneh ter indicatie... Wat hebben jullie voor de tickets betaald?

Afstanden in Brazilië zijn groot. Voor vervoer hebben wij gebruik gemaakt van binnenlandse vluchten. Die waren goedkoop en uurtje vliegen en je bent bijv bij Foz Iguazu. Binnenlandse vluchten zijn daar echt hoe wij ons een druk busstation voorstellen....
4 jaar geleden
·
#29631
De prijs van een ticket bepaalt min of meer waar we naar toe gaan. Ik let nu dan vooral op Australië, Sri Lanka, Nicaragua en ik heb Uganda ook al bekeken. Zie nu dat vier continenten zijn haha!

Ik zie nog geen echt goede prijzen, vorig jaar (en jaren ervoor) was dat wel al in september. Sri Lanka vorig jaar gezien voor 435euro pp bijv. Ik zie wel goede prijzen voor Bali (normaal juist duur) maar daar zijn we al 2x geweest. Is echter wel een leuke bestemming om te combineren. Dan denk ik aan bijv Sulawesi, Flores.
We gaan het zien wat het wordt!

@elfje ik kan niet laten om even te reageren op je bagage opmerking. Wij reizen dus met alleen handbagage omdat...het gewoon heel handig is. Geen gesleep met en gewacht op koffers/fietstassen en alles past in taxi, bus en huurauto (kan dan ook vaak goedkoper). Ik was zeker niet om de 2 dagen, meer laat ik het doen ongeveer 1x per week. Dus we hebben best wel wat kleren bij ons hoor haha. Maar ieder zijn ding natuurlijk, het gaat uiteindelijk om je reis en niet op welke manier je je bagage hebt!


Nicaraqua staat ook op mijn wishlist, ik durf het alleen niet aan om te boeken vanwege de politieke onrust.
Heb ook een collega die met een nicaraguaan getrouwd is en die zegt echt niet doen.

Verder zoek ik vooral een bestemming die ook aan dochters eisen (dan 10) voldoet.
En dat is stipt op 1, nederlandse vriendjes.
Ik overweeg dus voor het eerst een groepsreis te boeken
4 jaar geleden
·
#29635
tikva wij zijn dit jaar 3 weken in Brazilië geweest en gaan zeker nog eens terug. Laat maar weten of je meer info wil.

Onze route was: Sao Paulo - Iguaçu - Sao Paulo - Paraty - Ilha Grande - Rio; We hebben voor relaxed gekozen, het was onze eerste verre reis met de kinderen. Binnen enkele jaren gaan we terug en dan wil ik de Pantanal doen, de noord/oost kust en mss de Amazone.
We hebben familie in SP, voor de stad zelf zou ik niet gaan.

Dit jaar blijven we binnen Europa, zomer nadien wil ik op safari in Afrika, ik ben al aan het uitzoeken hoe duur dat zou worden.
  • Pagina :
  • 1
  • 2
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!