zaterdag 07 september 2019
  34 Replies
  4K Visits
  Subscribe
Ik wou dit berichtje eigenlijk plaatsen onder 'voorbereidingen' maar dan krijg ik een 404 error. Els mocht je het kunnen verplaatsen dan graag...

Maar ik was benieuwd wie er allemaal al druk bezig was met plannen voor 2020. Wij struinen ook weer de ticketprijzen af. Ze vallen nog een beetje tegen de kant op waarnaar wij kijken (Zuid Amerika). Valt me op dat sowieso veel bestemmingen duur zijn!

Anderen meer geluk/al iets op het oog?
Waardeer dit bericht:
4 jaar geleden
·
#29492
Wij waren er deze keer al vroeg bij en boekten eind augustus tickets naar Namibië.
BXL-FRA-WDH en terug met Lufthansa aan 560 € pp.
Korte overstaptijden in Frankfurt, een nachtvlucht heen en een dagvlucht terug. Maar geen overstaps midden in de nacht.
We hadden eerst gekeken om vanuit Frankfurt te vertrekken omdat dat meestal het voordeligste is en daar zagen we idd mooie prijzen. Maar toen we ook even checkten wat het zou kosten om vanuit Brussel te vertrekken, bleek dat dezelfde ticketprijs te zijn! Toen was de keuze snel gemaakt! En nu hebben we quasi geen meerkost voor benzine of parking, enkel treintickets (20 € voor 5 p) :)

Rond hetzelfde tijdstip zag ik ook mooie prijzen voor een retour naar Vancouver, 500€ pp (Air france, overstap in Parijs).

Als ik nu zoek, is alles wel flink duurder geworden, maar dat kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat ik mijn cookies niet gewist heb. Maar ik denk niet dat we de tickets goedkoper hadden kunnen boeken!

Ik ben ook wel benieuwd naar de plannen en tickets van anderen!
4 jaar geleden
·
#29493
Wij gaan het anders doen. De meivakantie is volgend jaar 2,5 week bij ons ivm 5 mei. Yahoo! Dat wordt dan onze 'hoofdreis' c.q. budget slurper ipv de zomervakantie. We gaan naar Israël & Jordanië. Vliegen op Tel Aviv voor 225 pp rechtstreeks vanaf Brussel met Brussel Airlines.

Vriend vond het dan niet nodig om in de zomer, zo kort na zo'n reis, weer een 'echte reis' te maken. Dus zomer 2020 wordt hoogst waarschijnlijk kamperen ergens in Europa. Afgelopen zomer deden wij een roadtrip in de Baltische staten, ook met tent en dat is uitermate goed bevallen moet ik eerlijk toegeven (en zeer budget vriendelijk zoals wij het doen). Ik denk aan Polen/Tsjechië, Noord-Spanje/Andorra, Karinthië/Slovenië, maar kan dan dus zomaar ook Schotland worden :p Dat is het voor- of nadeel van geen tickets hebben en vooraf niks boeken, het blijft open totdat je vertrekt.

In de carnavalsvakantie denken we aan Stockholm, dag of 5 (dan hoef ik maar 2 dgn vrij te nemen), bezoek aan vrienden en dag of twee wintersport.

Hoop dat er veel mensen gaan reageren, want ben ook benieuwd naar alle plannen!
4 jaar geleden
·
#29494
@elfje11: Wij zijn ook al sinds tweede helft augustus aan het kijken maar zien echt alleen maar hoge prijzen. Wat me ook opvalt is dat heel vaak de bagage er niet bij zit. Ik weet er zijn hier genoeg op het forum die met handbagage reizen maar wij willen graag 2 keer ingecheckte bagage mee. En dan denken we redelijke tickets te zien (redelijk komt nog niet in de buurt van wat we willen) en dan zit bagage er niet bij. Bij ene maatschappij kan je gelukkig pp je bagage aangeven (hup 144 euro per koffer erbij!!) maar bij andere maatschappij kan je alleen maar 'ja' invullen bij bagage mee en dan hebben we alle 4 bagage. Was gewoon 1200 euro meer (wha ha ha...).

En net als vorig jaar hebben we weer laat vakantie (we kunnen op zijn vroegst 15 juli weg). Kijk je een weekje eerder dan ziet het er iets beter uit qua prijzen.

Maar jeetje wat een mooie tickets heb je gescoord! Welke data vlieg je?

@RoAnVi: wat heerlijk. 2,5 week vrij!!! Tja behalve dat school het nodig vindt dat ze 4 mei gewoon naar school gaan (en o wee als ze vlak van te voren gaan zeggen 'o ja, doe 4 mei toch maar vrij) gaat onze oudste inmiddels eindexamen doen!! Die beginnen ergens na de meivakantie dus meer dan paar daagjes weg zullen we dit keer niet doen.
4 jaar geleden
·
#29495
Hoi,

Ook bij ons is de ticketjacht begonnen.

Wij gaan volgend jaar een maand (ongeveer) naar Zuid Afrika.

15 jaar geleden zijn wij in Kaapstad getrouwd en hoewel we toen nog geen kinderen hadden, hebben we toen afgesproken om weer te gaan als onze jongste 10 jaar is. Inmiddels is hij 10 jaar geworden dus gaan we volgend jaar die belofte (eindelijk) inlassen. Het belooft een mooie reis te worden. Van Johannesburg naar Kaapstad. Verder details weten we nog niet. Eerst maar eens goede tickets vinden.

Superleuke plannen dus waar we nu allemaal al heel erg naar uitkijken.

Groetjes Dionne
4 jaar geleden
·
#29496
eynd14 : wij vliegen 14 juli heen en 5 augustus terug. Wij reizen ook met bagage, is gewoon erg handig. Niet om de 2 dagen wassen ... En voor Namibië moeten de slaapzakken en nog wat ander kampeermateriaal mee + jassen, dikke truien, handschoenen etc voor de koude avonden, dat zou ook nooit lukken met handbagage. Idd vervelend van die prijzen met/zonder bagage! En de tarieven zijn dan ook zo wisselend ... Moeilijk te vergelijken! Voor Namibië zijn nog niet alle tickets vrijgegeven denk ik. Vandaag zag ik ook ineens tickets met Qatar, en ook van Ethiopian. Die zag ik 2 weken geleden nog niet! Dus misschien volgt er eind deze maand nog een dipje, wanneer alle tickets zijn vrijgegeven :D Wij hebben heel erg vroeg geboekt, maar met zo'n mooie tickets aan zo'n scherpe prijs heb ik niet meer getwijfeld!

RoAnVi ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen in Israël en Jordanië! Lijkt me ook leuk om vb in de paasvakantie te doen! En een roadtrip in Europa is ook fijn, soms heel verrassend! Schotland (en Northumberland) staan bij ons ook nog hoog op het verlanglijstje!
4 jaar geleden
·
#29499
Ik wou dit berichtje eigenlijk plaatsen onder 'voorbereidingen' maar dan krijg ik een 404 error. Els mocht je het kunnen verplaatsen dan graag...


Wat vervelend dat je 'm niet in onder het goede onderwerp kreeg. Maar ik heb 'm verplaatst. Ook heb ik nog een testbericht in Voorbereiding/reisplanning geplaatst, maar zonder problemen. Zou je het nog eens willen proberen?

https://www.verrereizenmetkinderen.nl
Met kinderen: Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam, Indonesië, China, Maleisië, Singapore, Brazilië, Bolivia.

4 jaar geleden
·
#29508
Ik ga in mei naar Canada (wederom) dit keer met camper. Was waanzinnige aanbieding.. dus..

En ik november 2020 wil ik naar Nepal met een vriendin, maar ik twijfel wat over de trek die zij wil doen ivm de vele traptredes.. ik kan heel slecht traplopen.. dus zoek ik nu goed alternatief.
4 jaar geleden
·
#29509
@travelnorth : wat soort alternatief zoek je? Een lichtere trekking? Of iets totaal anders?
We deden vele jaren geleden de Helambu trekking, zogezegd een lichtere trekking maar vond ze best nog zwaar. Vooral het dalen langs ongelijke rotsblokken was zeer vermoeiend en vooral pijnlijk voor de knieën. Be prepared! Het is daar wel wondermooi!!!!! Zou er zo terug naartoe gaan! Zeer aangename bevolking ook!

Na vorige zomer 5 weken rondreizen door Colombia gaan wij dit jaar voor een iets budgetvriendelijkere bestemming? : Georgië & Armenië. Het was mij tot voor kort volledig onbekend maar hoe meer ik er over lees hoe enthousiaster ik word?. Nu alleen nog goeie tickets scoren?
4 jaar geleden
·
#29510
@kate ik zoek een trekking die geen traptredes heeft en niet idioot stijl steigt.. OF de mogelijkheid dat ik geen trek doe en reisgenoot wel.
4 jaar geleden
·
#29511
De prijs van een ticket bepaalt min of meer waar we naar toe gaan. Ik let nu dan vooral op Australië, Sri Lanka, Nicaragua en ik heb Uganda ook al bekeken. Zie nu dat vier continenten zijn haha!

Ik zie nog geen echt goede prijzen, vorig jaar (en jaren ervoor) was dat wel al in september. Sri Lanka vorig jaar gezien voor 435euro pp bijv. Ik zie wel goede prijzen voor Bali (normaal juist duur) maar daar zijn we al 2x geweest. Is echter wel een leuke bestemming om te combineren. Dan denk ik aan bijv Sulawesi, Flores.
We gaan het zien wat het wordt!

@elfje ik kan niet laten om even te reageren op je bagage opmerking. Wij reizen dus met alleen handbagage omdat...het gewoon heel handig is. Geen gesleep met en gewacht op koffers/fietstassen en alles past in taxi, bus en huurauto (kan dan ook vaak goedkoper). Ik was zeker niet om de 2 dagen, meer laat ik het doen ongeveer 1x per week. Dus we hebben best wel wat kleren bij ons hoor haha. Maar ieder zijn ding natuurlijk, het gaat uiteindelijk om je reis en niet op welke manier je je bagage hebt!
4 jaar geleden
·
#29512
@Sinole : kan je iets meer details geven ivm
Vlucht naar Bali ? Op depansar? Welke periode? Welke maatschappij? Welke prijs?
Waren vorig jaar normaal naar Sulawesi geweest dus staat nog steeds hoog op het lijstje !
4 jaar geleden
·
#29513
Ik ben bijna blij dat jullie de tickets ook duur vinden:(
Wij hebben dit jaar een reis door de VS gemaakt en zouden graag volgend jaar naar Florida gaan. Sowieso geen goedkope bestemming, daar zijn we ons bewust van. Wat mij onder andere erg tegenvalt is de bij te boeken bagage. Hoewel wij naar Azie het altijd met een koffer deden hadden we dit jaar twee koffers bij ons (oa omdat we minder kunnen wassen maar ook bv wegens mee te nemen kadootjes) en zouden we dat volgend jaar weer willen. Tweehonderd euro aan bagage valt dan best tegen.
Dit jaar zaten we naar DC inc. bagage ruim onder de tweeduizend voor drie maar dat heb ik richting Florida nog niet kunnen vinden (met enigszins acceptabele reistijden).
Heb overigens ook naar bv BKK gekeken maar vond dat dat ook bepaald niet meevallen.
4 jaar geleden
·
#29514
@Kate, uk heb nu geen details bij de hand maar ik kijk naar juli en augustus (wij hebben van 19 juli tot eind aug vakantie). Vertrek vanaf Amsterdam, Brussel, Düsseldorf kijk ik altijd. Uit mijn hoofd zag ik ticjets naar Denpasar voor 535 euro pp en ik denk vanaf Ams of DUS.
4 jaar geleden
·
#29515
Marielle heb je al eens je licht op gestoken op het allesamerika forum ? Daar is een topic over vliegtickets naar de VS.. daar komen toch regelmatig erg leuke prijzen voorbij... Ik zou daar eens kijken
4 jaar geleden
·
#29516
TravelNorth
Thnx voor de tip.
Ja, ik ben bekend met het forum en ook daar actief. Heb daar ook voor onze afgelopen reis goeie tips vandaan kunnen halen!
Is een mooi , actief en uitgebreid forum, zeker een aanrader voor een ieder die die kant op zou willen!
4 jaar geleden
·
#29517
ah mooi Marielle.. Ik vind het een heel fijn en overzichtelijk forum. Het is ook zo lekker actief en mensen zijn over het algemeen vriendelijk in hun reacties.
4 jaar geleden
·
#29519
sinole, ik denk dat ik bij jou een cursus lichtgewicht reizen kom volgen :D. Ik denk altijd dat ik weinig meeneem, maar eindig steevast met 3 of 4 tassen voor 5 personen. Er staan op het forum al heel veel inpaklijstjes, zal die eens goed bestuderen en wie weet gaat het volgende reis beter :p

Gisteren ook nog eens even gekeken naar de tickets naar Namibië en die zijn plots erg duur. Gek hoe dat zo schommelt!
4 jaar geleden
·
#29520
Ja drama die ticketprijzen (diepe zucht).

Maar voor de zomervakantie (14 juli heen, 4 Aug terug) zie ik tickets naar Miami voor 525 euro pp. Vanaf Amsterdam.
Vanaf Brussel 20 euro duurder.
4 jaar geleden
·
#29521
Aanvulling op bovenstaande... 80 euro per koffer per enkele reis komt daar nog bij...

En nu een dramatisch huilende smiley...
4 jaar geleden
·
#29522
meenemen voor een week, dat past in handbagage. Toiletspullen ter plekke kopen.. dan lukt het wel
  • Pagina :
  • 1
  • 2
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!