zondag 29 november 2009
  54 Replies
  13.2K Visits
  Subscribe
Onder de bezoekers van http://www.verrereizenmetkinderen.nl mogen wij twintig gratis kaarten verdelen voor de Vakantiebeurs 2010. Om kans te maken op twee van deze kaarten, willen wij graag van jou weten wat jouw Droombestemming top 5 is met je gezin. Dus: naar welke landen zou jíj het liefst met je kinderen op reis gaan? Verras ons met jullie lijstje.

Dus: Geef ons in dit forum de top vijf van landen die jij dolgraag met je gezin zou willen bezoeken en maak kans op twee van de twintig gratis entreebewijzen voor de Vakantiebeurs 2010.

Voor meer info: http://www.verrereizenmetkinderen.nl/ac ... _2010.html

[color=#FF8000]Altijd prijs...[/color]
Geen gratis kaarten gewonnen? Niet getreurd. Bezoekers van deze site krijgen 5,00 euro korting. Koop je kaarten voor 13 januari 2010 en betaal 12,50 euro in plaats van 17,50 euro. Bestellen doet je online, via http://www.vakantiebeurs.nl. Bij gebruik van de kortingscode 442244 krijgt je automatisch € 5,00 korting. Je ontvangt de entreekaart dan per e-mail thuis en hoeft niet in de rij te staan voor de entree. Ook maak je zo automatisch kans op een droomreis.

Praktisch:
Vakantiebeurs 2010, 13 t/m 17 januari 2010 Jaarbeurs Utrecht, kaarten aan de kassa kosten € 17,50 p.p., kinderen t/m 12 jaar gratis.

Ps. De gelukkigen krijgen van ons een berichtje per mail in de eerste week van januari. We vragen je dan om het adres waar we de kaarten heen kunnen sturen. Plaats je adres dus niet in het forum!

https://www.verrereizenmetkinderen.nl
Met kinderen: Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam, Indonesië, China, Maleisië, Singapore, Brazilië, Bolivia.

Waardeer dit bericht:
14 jaar geleden
·
#6352
Australië
Nieuw - Zeeland
Vietnam
Indonesië
China
14 jaar geleden
·
#6353
Els, wat een heerlijke vraag!!

Wel erg lastig om "maar" 5 landen te noemen. In gedachte heb ik vanmorgen al een vlucht over de wereld gemaakt.
Dit is het resultaat:

*Madagaskar (al jaren een grote wens, gekeken naar de tickets voor deze zomer maar die zijn zoooo duur)
*India (eerst het zuiden en als Mika wat groter is het noorden)
*Bhutan (Tibet mag ook, maar Mika moet dan iets ouder zijn zodat hij mooie wandelingen kan maken)
*Filippijnen (vorig jaar onze harten gestolen, willen nog heel graag meer zien bv. Palawan!)
*Panama (een keer een prachtige reportage gelezen in de Columbus en blijven hangen in mijn hoofd)

Reislustige groetjes,
Natasja
14 jaar geleden
·
#6354
Hoi Els,

Wat een leuke vraag. Heerlijk om eens even over na te denken. Er zijn zo veel leuke, interessante, mooie, avontuurlijke, relaxte, heerlijke bestemmingen ...!

1. Oost Afrika (al is het maar omdat Thom regelmatig vraagt: Mam, wanneer gaan we op safari?".)
2. China (een uitgebreide rondreis, of het zuiden in combi met Laos en Vietnam)
3. Suriname (lang geleden geweest; een heerlijke, gekke, vrolijke, groene, avontuurlijke reisbestemming)
4. Myanmar
5. Costa Rica/Panama

Maar ook, Egypte, Marokko, Jordanie, Oman, ...
Och, ik zou nog wel even door kunnen gaan. Reizen is heerlijk en een fantastische leerschool voor je kids!!

Groetjes,
Marcella
14 jaar geleden
·
#6355
Ohh wat heerlijk om hier even over te dromen.

Okay mijn favourite top 5 met kinderen is:
1) thailand, ook al ben ik er 5 keer geweest ik kan er gewoon niet genoeg van krijgen.
2) Indonesie: ben ruim 17 geleden op de kleine soenda eilanden geweest, deze hebben een onuitwisbare indruk achter gelaten. Ik bezoek ze heeeeel graag weer, met name Floris was geweldig!! Als ik dan toch even los ga in mijn gedachten. Zou ik starten in Thailand en met de Orient express naar K. Lumpur in maleisie reizen en vliegen naar Java en de verschillende eilanden aandoen en eindigen op Floris.
3) Mexico; ik was er 6 jaar gelden en had er eigenlijk minder hoge verwachtingen van. Ook omdat ik in Guatamala was geweest. Maar ik vond het een prachtige land, erg afwisselend. Ook de Maya cultuur sprak me bijzonder aan. Verder goed bereisbaar met kinderen. Ook het eten , overal verse salsa's echt jammie.
4)Midden amerika; Guatamala, Hounduras en Nicaraqua. Wel als de kinderen ouder zijn, vanwege het feit dat deze landen onveiliger zijn.
5) De Fillipijnen spreken gezien een aantal ervaringen van deze site nu ook erg tot mijn verbeelding.

Dit was het niet maar ik laat het er maar wel bij.

Groet Greetje
14 jaar geleden
·
#6356
Hallo Els en Klaas,

Vorig jaar zijn wij ook besmet met het 'verre reizen met kinderen reisvirus'. En dat is veel beter bevallen dan we ooit voormogelijk hadden gehouden! Waar wij in 2002 nog dachten dat het voorlopig afgelopen zou zijn, hebben mijn man en ik samen zojuist een top 5 samengesteld...
1. Thailand, natúúrlijk Thailand. Makkelijk te bereizen met kids en Azië heeft mijn hart! Zit er bijna dagelijks over te dromen!
2. Afrika.... welk 'Afrika' zou ik nog niet weten, maar we willen héél graag nog eens naar Afrika (naar de 'wilde dieren'), waarschijnlijk volgend jaar als de kids 6 en 8 zijn.
3. Mexico/Guatamala
4. Vietnam
5. Cuba

O wat heerlijk, na het maken van zo'n lijstje kan je alleen maar meer dromen!!! ;-)
Het lijkt wel Sinterklaas, haha, een verlanglijstje maken!
Groetjes Christl
14 jaar geleden
·
#6357
Een originele vraag gevonden, Els (-; ! Leuk om over na te denken en alle antwoorden te lezen.
Mijn top 5 (op dit moment)

1. Bali, mijn (tot nu toe) favoriete stukje Azië. In 2010 kunnen we het ook aan Jip laten zien. Ik verheug me er nu al op!
2. New York. Naast Parijs mijn favoriete stad. Met dit verschil dat ik Parijs al heel wat keren geweest ben en over NY nog steeds droom; eigenlijk is het dus een denkbeeldige favoriete stad (-;. Ik probeer Peter over te halen om er naar toe te gaan als hij 50 wordt (en 'gelukkig' duurt dat nog maar 2 jaar (-; ) En wil hij niet, dan ga ik lekker alleen met Jip als ze een jaar of 7, 8 is.
3. Marokko, en dan een combinatie van een bezoek aan Marrakech (met recht een sprookje uit 1001 nacht) in combinatie met een tripje door de woestijn. Ik heb nog nooit een woestijn gezien en Jip is gek op zandbakken, dus ... (-;
4. Zuid-Afrika/Kenia. Natuurlijk om een safari te maken, maar ook om Afrika te 'ervaren'. Dat moet toch weer héél anders zijn als Azië.
5. Niet zozeer een land, maar wel een reis: met de Trans-Siberië Express van Moskou naar China. Daarvoor moet Jip toch wel wat ouder zijn. Een jaar of 18 wel eigenlijk, lijkt me. En de grote vraag is dan natuurlijk ... wil ze nog wel met haar oude moeder op reis (-; ??

Groetjes, Annemieke

P.S.: Gaan jullie dit jaar weer een lezing houden eigenlijk??
14 jaar geleden
·
#6358
Eigelijk staat er aankomende zomer een héééle mooie reis op het programma, maar ik ben al aan het dromen over andere mooie bestemmingen. Bovenaan het wensenlijstje! In gedachtes vlieg ik toch steeds over de toppen van peru om met eigen ogen het wonder van machu picchu te mogen aanschouwen. Natuurlijk slaan we de zoutvlaktes van Bolivia zeker niet over!
Het lijkt er ook op dat ik graag combinaties van landen maak. Niet volledig 1 land bereizen, maar stukjes cultuur van de buren ook gelijktijdig meenemen. Beetje hebberig van reizen wordt je dus zeker!

1. Peru en Bolivia - prachtige natuur en historisch verleden van de Inca beschaving
2. Marokko en jordanië - kakafonie aan kleuren, geuren en moorse herinneringen
3. Indonesië - het land waar mijn moeder vandaan komt, waar een deel van mijn wortels liggen - Dit is het enige land waarbij ik wacht tot mijn 'blonde' kinderen bewust hun roots kunnen bekijken.
4. Japan - omdat ik sushi fantastisch vind!
5. Laos en Cambodja - Angkor Wat
14 jaar geleden
·
#6359
Hi Els,

Inderdaad leuke vraag, maar om de reacties te lezen is nog leuker.
Ik kan mij wel vinden in alle bestemmingen, toch is er bij mij een onbekend eiland onder mijn huid gekropen waar ik ooit naartoe wil naar aanleiding van een artikel jaren geleden in het Parool. Het eiland heet Socotra en ligt onder 350 km onder Jemen, ter hoogte van de hoorn van Afrika.
Al meerdere malen heb ik onderzocht hoe wij daar zouden moeten komen, hoe wij ons daar zouden kunnen verplaatsten, om steeds tot de conclusie te komen dat we het met kleine kinderen een te groot avontuur vinden. Een combinatie van Jemen + Socotra lijkt mij helemaal geweldig, maar er is bij ons wel steeds twijfel over de veiligheid van reizen in Jemen, maar eerlijk gezegd dat stukje nog niet goed genoeg onderzocht.
Voor mij staat dat stipt op nummer 1.
Naar Australië wil ik met mijn gezin terug en dan het liefst een 4wheeldrive huren om de outback in te kunnen, bijvoorbeeld de Kimberleys, dus nummer 2.
Het continent Afrika, waar????, geen idee, nog te weinig onderzocht, maar op dat continent zijn wij gewoon nog nooit geweest, nummer 3.
Het vasteland van Griekenland staat ook nog op een wensenlijstje, nummer 4.
Borneo of Papua Nieuw Guinea omdat dat mij spannende bestemmingen lijken, mede door de schrijver Redmond O'Hanlon, nummer 5.

Ontzettend leuk ook om op te schrijven, wist eigenlijk niet dat er nog zoveel te wensen was. Voor ons is dat ook niet op korte termijn, als wij op reis gaan willen wij altijd langer weg en wij kunnen gewoon wegens werk niet in de zomervakantie weg waar wij nu toch meer aan gebonden zijn door leerplichtig mannetje, maar wat in het vat zit verzuurt niet.....
Maar omdat wij geen plannen hebben, hoef ik dus ook niet mee te dingen naar de kaarten vakantiebeurs, vond wel leuk om een reactie te geven!
14 jaar geleden
·
#6360
Ik lees ook met plezier de reacties! Heerlijk om te zien dat zoveel ouders gewoon door blijven dromen van mooie reizen door boeiende landen. Prettig ook om te merken dat we niet de enigen zijn ;-). Ik heb gepoogd om een lijstje te maken, maar ook voor mij is een top 5 veel te beperkt en staan er teveel plekken op nr. 1. De landen die er zeker op staan: India, Cuba, (Boliva, Peru, Mexico) China, Brazilië, Indonesië... Oeps, zijn er weer te veel...! Tijdens het samenstellen van de rondreizen-pagina's riep ik ook steeds naar Klaas: 'Wow, hier moeten we ook naar toe!'. Erg leuk om nog zoveel te wensen te hebben.

@ Chila... De vakantiebeurs is ook leuk zonder dat je reisplannen hebt. Voor kinderen is op veel plekken iets leuks georganiseerd en overal hoor je 'locale' muziekjes en ruik je geurig voedsel. Dus mocht je toch interesse hebben in de kaartjes, laat het me nog even weten...
@ Annemiek... Nee, geen 'lezing' deze keer. Het was erg leuk om de mensen van het forum te ontmoeten tijdens de vorige Vakantiebeurs. Wij lopen er wel rond op maandag, de vakdag.

Benieuwd naar nóg meer top 5-jes...

Groeten,
Els

https://www.verrereizenmetkinderen.nl
Met kinderen: Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam, Indonesië, China, Maleisië, Singapore, Brazilië, Bolivia.

14 jaar geleden
·
#6361
Wat een vraag over een wereld dat zoveel te bieden heeft!!
Daar denk ik graag (even) over na...

1. Kenia ( wij zijn gek op wildernis beesten)
2. Nieuw Zeeland (wijd, wijder, wijdst..)
3. Italie (nog nooit geweest- en dan het liefst weken rond met een camper....;-)
4. Iran (moet heel mooi zijn heb ik van horen zeggen)
5. China (omdat het zon stempel drukt op de wereld moet het wel heel bijzonder/ apart zijn.)

Nog een keer naar Tibet zou ik ook geen straf vinden, en in (ons) Zeeland (je weet wel daar aan de kust) komen we vast ook nog wel eens hahaha!
Of het er allemaal ooit van gaat komen is de vraag, maar dromen kan altijd!
We pakken eerst over 2 weken de koffers naar Thailand ;-)

Groetjes!
Diana

ps Els, ik bedank bij deze om mee te doen aan de leuke wedstrijd! Wij zijn dan nl net terug en hebben vast geen behoefte aan nog meer vakantie-kriebel-ontluikende-situaties...Je hoeft het gevaar nl niet bewust op te zoeken ;-)
14 jaar geleden
·
#6362
Hoi,

Hierbij onze favouriete bestemmingen:

1. Nieuw Zeeland, een waanzinnig mooi land, veel te doen, relaxte bevolking.
2. zuid(elijk) afrika, de warmte, de geuren, de kleuren, de mensen, de dieren, het ongecompliceerde, tja....wat niet eigenlijk.
3. Marokko, mijn verrassing van het afgelopen jaar. Wat een geweldig land om met je kinderen doorheen te reizen!
4. Argentinie/Chili, hiervan gaat ons (buitensport)bloed sneller stromen. Als je jongens groot genoeg zijn om de stijgijzers onder te binden gaan ze ons hier zeker zien!
5. West Amerika, het lijkt me geweldig om met de jongens te hiken en te kamperen in de nationale parken.

Groetjes Chantal
14 jaar geleden
·
#6363
Onze top 5:

1. Zwitserland
2. Noorwegen
3. Australië
4. Nieuw - Zeeland
5. Thailand

Groet, Cindy, Menno en Fenna
14 jaar geleden
·
#6364
Onze top 5 om met onze kids naartoe te gaan (erg moeilijk kiezen hoor, we hebben minimaal een top 10...):

1) Thailand
2) Cambodja
3) Australië
4) Costa Rica
5) Indonesië

Groetjes, Diana
14 jaar geleden
·
#6365
Hallo,
Een top 5 is uiterard best moeilijk. Maar hier komt hij dan:
1: Suriname (heb ik als kind gewoond)
2: Costa Rica
3: Kenia/Tanzania
4: Thailand
5: Canada

Veel plezier op de vakantiebeurs, Yvonne
14 jaar geleden
·
#6366
Ja, dat is best moeilijk om een top 5 te maken uit al die geweldige bestemmingen die onze wereld kent!

Maar ik heb diep nagedacht en dit is mijn top 5:
1. Australie
2. Nepal
3. Nieuw-Zeeland
4. Seychellen
5. Caraiben

Groetjes,
Jet
14 jaar geleden
·
#6367
Hallo allemaal,

Jee, het klinkt allemaal aantrekkelijk. Het liefst zou je toch overal heen gaan ..?!
Ik heb mijn top 5 al opgeschreven, maar als ik deze lijstje lees .. Madagascar en Australie/Nieuw Zeeland lijken me ook wel wat.

Ik ben benieuwd naar andere reacties.

Groetjes,
Marcella
14 jaar geleden
·
#6368
Onze top vijf is:
1. Canada
2. Alaska
3. Noorwegen
4. Patagonië
5. IJsland

Het is maar de vraag of deze fantastische landen zijn vertegenwoordigd op de vakantiebeurs.
Ik zou heel graag wat meer over deze bestemmingen te weten willen komen en met de experts hierover van gedachten willen wisselen over de mogelijkheden.

Groetjes
Esther
14 jaar geleden
·
#6369
Met stip op 1: Indonesie (met name Flores, maar alles is geweldig. Op naar Sumatra in 2010?!?!?))
2. Namibie
3. Laos
4. India
5. Ethiopie

Groetjes, Frank, Natalie, Melle & Feije Heddema
14 jaar geleden
·
#6370
Mijn absolute top 5:

1) Azie: Via Thailand en Cambodja naar Maleisie en Indonesie
2) Aldabra (ringvormig koraal eiland ) Seychellen
3) Mongolie , nooit geweest, maar lijkt ons zo mooi!
4) Ecador: Galapagos eilanden
5) Peru en Bolivia , natuurlijk naar de zoutvlaktes (Salar de Uyuni) en titicameer en macchu picchu!!

HMMMMMM!!!
14 jaar geleden
·
#6371
Tja......lastige vraag!
Er zijn nog zoveel mooie plekken om heen te gaan!

Een top tien;
1. onbetwiste nummer een is Laos. Dit land heeft ons hart gestolen, vanaf het moment dat wij daar aankwamen. Het is een super relaxed land waarin het prettig rondreizen is.
2. Thailand is nummer 2. Het blijft ons steeds boeien. Ook voelt het een beetje als "thuiskomen", elke keer dat we weer landen op Suvarnabhumi airport.
3. droomland 3 is Maleisie en Borneo. Daar willen we komende zomer heen. Zwemmen in baaitjes á la Expeditie Robinson. Oerang Oetans zien, jungle walks en bovenin de Petronas towers.
4. Heel graag zou ik ook eens terug gaan naar Nepal. We waren hier al eens zonder kinderen, maar ik vind dat ze het zeker eens gezien moeten hebben dat dak van de wereld.
5. Peru staat ook nog op de "wish list". Maar aangezien de tickets zo duur zijn zal er dat de komende tijd niet echt van komen vermoed ik.

Dromen moet je blijven houden, vooral op het gebied van reizen.
Daarom is het ook zo leuk om naar de vakantiebeurs te gaan en nog meer nieuwe ideen op te doen, en om leuke aardige mede reis-verslaafden te ontmoeten!
Graag ding ik dus mee naar de gratis entree bewijzen, dat snap je!

Lianne
  • Pagina :
  • 1
  • 2
  • 3
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!