vrijdag 25 augustus 2017
  0 Replies
  2K Visits
  Subscribe
Accommodatie
We (ik en mijn dochters van 10 en 7) hebben op verschillende plekken geslapen en het was eigenlijk overal goed. Gemiddeld waren we voor Northern Territory €85 per nacht kwijt en voor Queensland €75. Goedkoopste was AirBnB kamer Darwin €44 per nacht en duurste toevallig ook AirBnB €137, self catering cabin op een paardenboerderij bij Litchfield NP.

NT
Wij hadden overal minimaal 3 bedden, vaak waren het 4p acco. Alleen de AirBnB acco’s hadden geen zwembad. Overdag was het 35 graden, maar in de nacht koelde het af. Soms zelfs met dekentje geslapen en was de airco vooral om de hitte eruit te krijgen.

Darwin: Mercure Airport hotel (heel handig, op loopafstand van vliegveld, we liepen er midden in de nacht naar toe, was veilig, is verder niet veel anders dan vliegveld hotel. Wel leuk zwembad en restaurant ook OK). Daarnaast zaten we ook via AirBnB bij iemand thuis in een villawijk. Daar zaten nog 3 stellen met working holiday visum en was prima maar niet echt wat ik verwacht had van tussen de locals zitten.
Litchfield: AirBnB op een ranch langs de snelweg. Je hoort alleen in de verte de roadtrains maar verder is het rustig. Wij zaten in een cabin (enige gasten, maar er zijn er 4). Er is daar ook een heel gaaf huis met slaapzolder voor kinderen. Heel leuk ingericht met mooie veranda. Kinderen mochten laatste dag op een paard en vonden het geweldig. In de nabije omgeving is er niks en er is ook geen zwembad.
Katherine: Knotts Crossing resort, vakantiepark met zwembad en huisjes. Het is ook een camping maar dat is apart. Prima plek maar voor mij te veel Center Parks gevoel.
Kakadu: Anbinik in Jabiru. Tenthuisjes met wc/douche hok buiten die je deelt met ander huisje. Je kunt hier ook kamperen. Mooi en nieuw, leuk zwembad.

Queensland
Port Douglas: Coral Beach Lodge. Dit is onderdeel van YMCA en een prima plek! Veel verschillende zitjes, een zwembad, veel spelletjes en vriendelijk en behulpzaam personeel. De keuken is schoon en je kan via een veilig pad makkelijk naar het dorpje lopen. Er zijn hier ook backpackers maar is geen party hostel.
Cow Bay (richting Cape Tribulation): Daintree Crocodylus. Echte aanrader! Ruime tenthuisjes met alleen bedden, maar in rainforest. Douche en wc als op camping (schoon). Grote ruimte waar je kunt zitten, veel boeken, info, spelletjes. Eigenaren zijn heel behulpzaam en vriendelijk. Er wordt ook van alles georganiseerd, wij hebben de night walk gedaan wat erg leuk was. Er is ook een restaurant met iets van (wisselend) 5 gerechten. Keuken is ook prima.
Yungaburra: AirBnB. Dit was veruit onze leukste acco omdat het bij heel aardige mensen was die op een boerderij wonen. Mijn dochters noemen ze nu hun Australische opa en oma! Dit is het AirBnB gevoel wat ik graag wil. Locatie was ook heel handig. In de nabij omgeving was er al zoveel te zien en te doen (watervallen, wandelen rond meer, boomkangoeroes, edelstenengrot, dorpjes, uitkijkposten). We hadden hier makkelijk een week kunnen zitten.
Magnetic island: Koala Bay Bungalow. Ook echte aanrader. Tenthuisjes met tussendoor camping. Aan de rand van kamppervelden staan de huisjes. Heel ruimtelijk allemaal. Douche en wc hokken kunnen beter. Wc rollen niet altijd bijgevuld, van die dingen. Kwam denk ik doordat het YMCA was die ook met tijdelijke vrijwilligers werken. Er zijn ook huisjes met sanitair. Op loopafstand van strand en plaats met restaurants. Erbij een doort dierenopvang waar je een rondleiding kan krijgen (tegen betaling, heel leuk en aanrader met kinderen). We zijn hier met koala op de foto geweest. Keuken goed en schoon, in de avond activiteiten maar niet te of te luidruchtig.

Mission Beach: Rainforest Motel. Vlakbij strand en restaurantjes. Grote ruime kamer met zitje, veel schaduw. Hier ook ontzettend aardige eigenaars.
Waardeer dit bericht:
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!