donderdag 24 augustus 2017
  89 Replies
  17K Visits
  Subscribe
Hi allemaal, ik weet het, het is nog erg vroeg maar ik durf te wedden dat er al heel veel van jullie stiekem aan het zoeken zijn naar een mooie bestemming voor zomer 2018:)) Ik in ieder geval wel. Ik had eerst Zuid-Amerika in gedachte maar door praktische redenen gaat dit niet lukken, ben ik bang.
Arda's vader gaat volgend jaar met Arda in 'zijn' drie weken naar Thailand en om dan Arda daarna mee te nemen richting Zuid-Amerika vond ik niet zo fijn voor hem. Dus hebben we besloten dat we óf in Istanbul afspreken en ik Arda overneem en verder reis (misschien naar Kazachstan, dat is 4 uur vanaf Istanbul) óf dat we in Bangkok afspreken en ik van daar met Arda reis naar Laos en Vietnam. Hebben jullie misschien nog leuke tips voor een land rondom Turkije? De stans vind ik heel interessant vanwege de geschiedenis maar ik kan er niet zoveel over vinden, vooral als je met kinderen reist. En daarnaast lonkt Zuidoost-Azië ook wel weer.
Wat zijn jullie plannen? Ik ben benieuwd.
Waardeer dit bericht:
6 jaar geleden
·
#25073
Nou.. we zijn er uit.
En je raadt het al, geen van de bestemming opties die ik noemde zijn het geworden.
We gaan toch weer terug naar Azie.. net tickets geboekt naar Sri Lanka voor in april.
Het stond nog op ons lijstje, maar we (vooral manlief) wilde niet weer naar Azie, maar nu hij zich wat verdiept heeft in de diversiteit van het land was hij toch wel enthousiast.

Fijne tickets (qua vluchttijden) geboekt bij Emirates voor 550,- pp vanaf Dusseldorf (zoon kost nu nog 14,- retour!).
We blijven op de terugweg nog een dagje en nachtje in Dubai.
Het was dat of een krappe overstap van 80 minuten. Dit is veel leuker en met minder stress.

Trouwens deze week ook 5 nachten Valencia geboekt voor januari, heerlijke vooruitzichten en uitzoek werk voor de boeg dus.
6 jaar geleden
·
#25074
Duiken is vorig jaar zo goed bevallen! Dat dat deze keer een groot deel van de vakantie gaat uitmaken. Lekker terug naar Tioman.
5 jaar geleden
·
#25076
Het is al beslist, maar het is niet spectaculair: we gaan rondreizen door Griekenland. En voorafgaande een week Noord-Spanje. Tussenin een dagje thuis voor een niet te missen familiefeest. Dat is ook meteen de voornaamste reden om in Europa te blijven, al waren de kinderen ook vragende partij. Die wil al jaren naar Spanje :)


Hoe was het (Griekenland)? Welk rondje hebben jullie gedaan. Bevielen de hotels/auto??
5 jaar geleden
·
#25075
wij (zoon en ik) zijn net terug van 4 weken Canada en ik ga in november as met mijn man 4 weken naar Azie (inmiddels na tig keer switchen zal het nu Thailand (Isaan ) en laos worden (gemakkelijk vanuit Isaan en direct overstay opgelost ).

Zomer 2019 zal denk ik .. heel saai.. Frankrijk worden.. De laatste keer dat , hopelijk, alle kinderen nog meegaan. Mijn kinderen zijn dan 21, 19 en 17. De jongste 2 hebben aangegeven dat ze heeeeel graag weer eens naar Frankrijk willen.. of oudste meegaat.. geen idee.. Ze zegt nu van wel..

In 2017 zouden we naar Frankrijk gaan maar belanden toen in China.. dus.. de camping van 2017 maar even opgedoken..en opeens kreeg ik de kriebels.. yuk! 3 weken op 1 plek.. dus.. camping weer weggeklikt.. Ik wil toch kijken of het kan om op de gok te gaan in de zomer.. Ik heb gewoon geen zin om 3 weken op zelfde plekje te staan.. Kortom.. ik ga eens zien welke kant ik op wil. Corsica staat hoog op mijn lijstje.. Daar kan je zoveel zien ..
5 jaar geleden
·
#25077
@eynd14
Griekenland was goed. Beter dan verwacht eigenlijk.... Behoorlijk spectaculaire landschappen. Veel dramatische bergen en geen al te grote afstanden.
Ons rondje was Athene- Delphi- Meteora (aanrader! Wel druk)- Lefkada (voor de relaxdagen)- Olympia- via Mystras (mooi!) naar Tolo (van daaruit Nafplio, Mycene en Epidaurus gedaan) - Athene.

De hotels vond ik - in vergelijking met Azië- duur, maar ja, dat weet je als je in Europa blijft. Eten is erg betaalbaar maar wel erg Grieks. Ik weet dat dat nu heel vreemd klinkt: maar er is gewoon heel weinig variatie in restaurants en de menukaarten zijn allemaal zo goed als kopies van elkaar en soms wil een mens toch eens wat afwisseling.

Het is er natuurlijk hoogseizoen dus vroeg komen loont. Op de Acropolis en in het -uitstekende- Acropolismuseum kwamen de massa's pas na ons. Idem in Epidaurus en Mycene.
Met echt kleine kinderen zou ik het niet zo snel doen: het is heel veel klimmen en bergop. Voor de Meteora-kloosters moet je ongeveer 200 trappen per klooster tellen en je doet er toch snel drie of vier achtereen. Mystras is ook een redelijke klim.

Ik ben bij nader inzien blij dat we niet naar Santorini of een ander bekender eiland geweest zijn... ik vond zelfs Lefkada al ontzettend druk . Al hadden wij daar wel een heel gezellig hotel (Avra in Lygia - ik had via booking een 3p-kamer en een 2p-kamer geboekt omdat er geen 2 2p-kamers meer waren en we hebben geld teruggekregen omdat we maar met 4 waren!). Was heel rustig: we hadden het zwembad letterlijk de ganse dag voor ons alleen omdat de meeste mensen naar de (drukke) stranden gingen.
Het hotel in Meteora zou ik ook aanraden (Monastiri Guesthouse). Heel traditioneel, maar heel leuk. Dat in Athene was erg standaard, de andere waren ok, maar niet per se aanraders. De laatste dag hadden we een hotel niet zo ver van de luchthaven. Ik had het niet in de gaten maar we zaten in Mati, midden in het gebied waar de bosbranden het hevigst waren. Het voelde een beetje als ramptoerist spelen, maar dat was echt heftig om te zien.

Nu stilaan op zoek naar tickets voor zomer 2019: het plan is China :)
5 jaar geleden
·
#25078
Dank voor alle info! Hoe lang hebben jullie over dit rondje gedaan? En jullie zijn in de zomer gegaan. Was het qua hitte uit te houden?
5 jaar geleden
·
#25079
Ja, we zijn in augustus geweest. Ik vond de hitte erg goed meevallen. Het was wel warm natuurlijk (zowat altijd 30-35 graden) maar het is niet zo'n vochtige hitte zoals bv in Azië en dus -vinden wij- wat draaglijker. Over dit rondje hebben we 2 weken gedaan. Had ik wat meer tijd gehad, ik was ook nog graag richting noorden (Thessaloniki en omgeving) geweest.
5 jaar geleden
·
#25080
Goed om te horen dat dit rondje in 2 weken kan. We denken aan de meivakantie...
5 jaar geleden
·
#25081
Ik heb de sale van Britisch Airways verslagen ;-). 3 weken geleden gekozen om alvast onze tickets te boeken voor februari-mei 2019: voor 422 euro pp met BA heen op Singapore en 10 weken later terug vanaf Tokyo. Zelfde vluchten kost nu in de BA sale ruim 550 euro pp. De vraag bij t boeken was of de sale een betere deal zou zijn, maar niet dus. Best leuk voor het budget!
  • Pagina :
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!