donderdag 24 augustus 2017
  89 Replies
  17K Visits
  Subscribe
Hi allemaal, ik weet het, het is nog erg vroeg maar ik durf te wedden dat er al heel veel van jullie stiekem aan het zoeken zijn naar een mooie bestemming voor zomer 2018:)) Ik in ieder geval wel. Ik had eerst Zuid-Amerika in gedachte maar door praktische redenen gaat dit niet lukken, ben ik bang.
Arda's vader gaat volgend jaar met Arda in 'zijn' drie weken naar Thailand en om dan Arda daarna mee te nemen richting Zuid-Amerika vond ik niet zo fijn voor hem. Dus hebben we besloten dat we óf in Istanbul afspreken en ik Arda overneem en verder reis (misschien naar Kazachstan, dat is 4 uur vanaf Istanbul) óf dat we in Bangkok afspreken en ik van daar met Arda reis naar Laos en Vietnam. Hebben jullie misschien nog leuke tips voor een land rondom Turkije? De stans vind ik heel interessant vanwege de geschiedenis maar ik kan er niet zoveel over vinden, vooral als je met kinderen reist. En daarnaast lonkt Zuidoost-Azië ook wel weer.
Wat zijn jullie plannen? Ik ben benieuwd.
Waardeer dit bericht:
6 jaar geleden
·
#24993
Tja, ik hoef me nergens mee te bemoeien en het is geen antwoord op je vraag (je kunt nu stoppen maar lezen). Maar je kind gaat naar Thailand, vliegt 2/3 deel weer terug richting Turkije en mag dan weer richting Laos/Vietnam. Mmmm, klinkt niet handig...

Ik zou kijken wat je vanuit Bangkok kunt aanvliegen. Veel.
6 jaar geleden
·
#24994
Ons plan is voor nu Bali en Flores..... maar dat kan natuurlijk nog alle kanten op :)
Onze zoon wordt volgend jaar november 18 en hij wil heel graag nog een x naar Bali, omdat er zoveel mooie foto's op Instagram staan..... daarbij zou het zo maar zijn laatste vakantie met ons kunnen zijn, dit vind ik wel een heel raar idee eigenlijk :(
wij zijn 18 jaar geleden naar Bali geweest toen ik zwanger was van hem, misschien dat hij er daarom zo graag heen wil, maar ik vond er persoonlijk niet zo heel veel aan. Ik vond de stranden tegenvallen en ik vond het er te toeristisch maar ik begrijp wel wat hij bedoeld want er zitten natuurlijk best mooie plekjes tussen waar ik ook nog best eens heen zou willen maar dan niet voor 2 weken.
Dus dat moet een leuke combi gaan worden met iets anders....
Eerst nog even bedacht om het met Lombok te combineren maar na het zien van foto's van vrienden heb ik me toch bedacht. Daarna had ik bedacht om er Sumatra bij te doen, de jungle bij bukit lawang lijkt me geweldig maar dan? Iedereen roept over het toba meer maar daar moeten we dan vanuit de jungle een uurtje of 5, 6 voor rijden, ik vind het wel lang voor een meer met leuke huisjes. Een andere optie zijn de stranden van Pulau weh, zien er schitterend uit dus dat zou kunnen.
Nu zit ik inmiddels te kijken naar Flores en dat lijkt me echt serieus wel wat, het is er nog niet zo druk met toeristen en het is er nog heel authentiek, Opzich zijn er niet super veel bezienswaardigheden maar wel genoeg voor zo'n 1,5 week, goed te combineren dus met Bali.
Ik twijfel nog wel tussen losse boottripjes richting Rinca en Komodo of een aantal nachten op zo'n boot. Ten eerste is het best prijzig, hier zit wel weer verschil in, willen we op een kleine boot met max 6 personen dan is het echt behoorlijk aan de prijs, willen we op een grote boot met 40 personen/jonge backpackers en slapen met z'n alle op het dek is het een heel stuk goedkoper, ik heb echt geen idee wat ik nu eigenlijk wil.
Voor nu ga ik alle mogelijke opties maar grondig bekijken, ik heb natuurlijk nog genoeg tijd om een beslissing te nemen.

Wel jammer dat ik over Flores weinig info kan vinden op dit forum.....tips zijn echt enorm welkom!
6 jaar geleden
·
#24995
@fam Moerkens
Wij vinden Java echt prachtig. Je hebt er echt van alles en de mensen zijn daar erg fijn. En goed te combineren met Bali.
6 jaar geleden
·
#24996
Tja, ik hoef me nergens mee te bemoeien en het is geen antwoord op je vraag (je kunt nu stoppen maar lezen). Maar je kind gaat naar Thailand, vliegt 2/3 deel weer terug richting Turkije en mag dan weer richting Laos/Vietnam. Mmmm, klinkt niet handig...

Ik zou kijken wat je vanuit Bangkok kunt aanvliegen. Veel.


Hi Chippi, nee als we naar Laos/Vietnam gaan, vliegt hij natuurlijk niet terug naar Istambul. Dat staat ook in mijn tekst. We spreken dan af in Bangkok met zijn vader en met hem. Daar neem ik hem over en gaan we door naar Laos. De andere optie zou zijn naar Istanbul vliegen en daar in de buurt iets doen.
6 jaar geleden
·
#24997
@metonsvier (en anderen die ervaring met Java hebben).

Hebben jullie een reisverslag van Java? Ik kijk naar Java voor volgend jaar en kan maar weinig verslagen vinden van mensen met kinderen die recent zijn geweest.

Onder Indonesië heb ik op het forum ook een onderwerp met vragen aangemaakt. Misschien hebben jullie antwoorden, tips, trucs voor me??? Bedankt alvast!

@ fam. Moerkens. Direct vliegen op Bali lukt niet. Een stop over in bv KL (waren jullie daar vorig jaar nou al geweest??) of Singapore zou ook nog kunnen.....
6 jaar geleden
·
#24998
Fam.Moerkens, jeetje 18 jaar, zo groot. Het lijkt me vreselijk als je kind niet meer mee wilt op vakantie. Maar dat is vast ook een proces waar je als ouder doorheen moet. Ik moet er ook ooit aan geloven. Ik hoor veel verschillende verhalen over Bali. De één is er dol op de ander spreekt er geen goed woord over.
Een paar dagen op een boor lijkt me hartstikke gaaf! Ik zit zelfl te kijken voor de slowboat tussen Thailand en Laos. Daar kon ik ook niet veel over vinden op het forum.
Leuk hoor! Ik lees dat jullie ook al volop aan het nadenken zijn over de volgende reis.
6 jaar geleden
·
#24999
Niet recent maar hebben jullie dit topic al bekeken: <!-- l --><a class="postlink-local" href="https://www.verrereizenmetkinderen.nl/Forum/viewtopic.php?f=112&t=1656]viewtopic.php?f=112&t=1656[/url]<!-- l -->

Ik heb ergens onder dit topic aangegeven wat we allemaal gingen doen op onze Java/Bali trip. Naderhand heb ik dit met rode kleur aangevuld hoe het was.
6 jaar geleden
·
#25000
@ fam. Moerkens. Direct vliegen op Bali lukt niet. Een stop over in bv KL (waren jullie daar vorig jaar nou al geweest??) of Singapore zou ook nog kunnen.....

Nee dat weet ik en waarschijnlijk zal het ook wel zoiets gaan worden, effe kijken welke tickets uiteindelijk het gunstigste zijn......

Fam.Moerkens, jeetje 18 jaar, zo groot. Het lijkt me vreselijk als je kind niet meer mee wilt op vakantie. Maar dat is vast ook een proces waar je als ouder doorheen moet. Ik moet er ook ooit aan geloven. Ik hoor veel verschillende verhalen over Bali. De één is er dol op de ander spreekt er geen goed woord over.
Een paar dagen op een boor lijkt me hartstikke gaaf! Ik zit zelfl te kijken voor de slowboat tussen Thailand en Laos. Daar kon ik ook niet veel over vinden op het forum.
Leuk hoor! Ik lees dat jullie ook al volop aan het nadenken zijn over de volgende reis.

Het is gelukkig niet zo dat hij niet meer mee wil maar dat kan natuurlijk zomaar ineens anders zijn dus we houden er rekening mee dat het de laatste keer zou kunnen zijn, eigenlijk hoop ik dat hij toch nog zeker 5 jaar met ons mee wil....... :)

Verder trekt Java ons niet zo, ik krijg niemand die Bromo mee op hier en ben ook bang dat dit veel te toeristisch is net als Bali..... met slapen bij locals zijn we hier inmiddels na ons avontuur bij Annah rais eigenlijk ook wel klaar, was leuk om meegemaakt te hebben maar nooit meer!
Daarom twijfel ik ook zo over dat slapen op die boot denk ik.....wat krijgen we te eten?
6 jaar geleden
·
#25001
Ik laat me meestal leiden door de vliegtickets voor de bestemming. Nu denk ik dat het Maleisië of Thailand wordt. Maar dat kan ook zomaar iets totaal anders worden. Weer (een stukje) Australië kan ook , maar alleen als ik vanuit Azië echt goedkoop kan vliegen en het ook niet een hele lange vlucht is. We waren nu 2,5 uur kwijt van Bali naar Darwin.

We waren drie jaar geleden op Bali en toen rond gereisd. Nu een paar dagen op de heen weg in Canggu en paar dagen op de terugweg in Sanur. Nou, Sanur kon ons niet meer bekoren. Zo druk. Druk strand, drukke weg. De meiden wilden graag weer terug naar het zwembad die ze voor hunzelf hadden ipv het strand en de zee. Maar misschien was dat ook dat we na 4 weken Australië gewend waren aan veel ruimte en rust overal. Canggu vonden we leuker, maar daar ook niet veel gedaan hoor dan zwembad. Maar niet zoveel verkeer daar en acco ook wat meer ruimte op het terrein. Sanur wordt toch iedere cm benut om kamers neer te zetten, dus veel toeristischer.

Aan westkant Bali is het rustiger maar ik denk dat je zoon misschien juist het drukkere meer trekt want meer mogelijkheden met kitesurfen, watersporten.
6 jaar geleden
·
#25002
Fam.Moerkens, jeetje 18 jaar, zo groot. Het lijkt me vreselijk als je kind niet meer mee wilt op vakantie. Maar dat is vast ook een proces waar je als ouder doorheen moet. Ik moet er ook ooit aan geloven. Ik hoor veel verschillende verhalen over Bali. De één is er dol op de ander spreekt er geen goed woord over.
Een paar dagen op een boor lijkt me hartstikke gaaf! Ik zit zelfl te kijken voor de slowboat tussen Thailand en Laos. Daar kon ik ook niet veel over vinden op het forum.
Leuk hoor! Ik lees dat jullie ook al volop aan het nadenken zijn over de volgende reis.


Hoi Ayse,

Wij zijn vorig jaar de Mekong afgezakt met Nagi of Mekong. Zie http://www.nagiofmekong.com Kan ik je van harte aanbevelen. Iets luxer en vooral rustiger dan de allergoedkoopste slowboat, maar niet overdreven. Heerlijk relaxt! Zie evt ons blog van vorig jaar http://www.ebeb2016.reiskrabbels.nl
6 jaar geleden
·
#25003
@eynd; jazeker heb ik dat draadje gelezen (uitgeplozen:-). Ik had goede hoop op nog wat meer van dergelijke input en wellicht iets recenter.....
6 jaar geleden
·
#25004
Hoi Ayse,

Wij zijn vorig jaar de Mekong afgezakt met Nagi of Mekong. Zie http://www.nagiofmekong.com Kan ik je van harte aanbevelen. Iets luxer en vooral rustiger dan de allergoedkoopste slowboat, maar niet overdreven. Heerlijk relaxt! Zie evt ons blog van vorig jaar http://www.ebeb2016.reiskrabbels.nl


Jaaa, deze heb ik hier ergens op het forum gelezen. Misschien was jij het wel die het ergens had opgeschreven. Superleuk! Nav dat bericht dat ik had gelezen, had ik ook besloten om iets luxers dan de reguliere slowboat te nemen. Maar nu las ik her en der dat ze soms de boot annuleren omdat het water te laag zou staan en dat ze dan een bus huren voor de mensen die voor de slowboat hadden betaald. Daar ben ik een beetje bang voor.
6 jaar geleden
·
#25005
Herkenbaar, dat denken aan de volgende vakantie. Dit jaar in Frankrijk geweest, maar de kriebels voor een verre reis zijn er alweer. Niet alleen ik, maar de kids willen ook heel graag. Wij hebben nu Japan op t lijstje staan, maar Sri Lanka lijkt me ook super. Vooral omdat ik denk dat ik in Japan het tropische gevoel zal missen.

Australië lijkt me ook geweldig. Maar ik wil daar dan wel veel tijd voor uittrekken. En komend jaar gaat dat hem niet worden.

Leuk om te lezen wat iedereen voor plannen en ideeen heeft.
6 jaar geleden
·
#25006
Volg.

Ik ben nog nooit zo zoekende geweest als voor 2018.


Wat betreft kazachstan. Ik heb een kennis die er bijna ieder jaar naar toe gaat ivm familiebezoek. Zie dan wel schitterende fotos voorbijvkomen van berglandschappen. Ze is dit jaar ook naar kyrgystan (schrijf je dat zo?)geweest en met kinderen dus als daar je hart ligt zou ik dat zeker eens uitzoeken.


Zelf wil dochter heel graag kamperen met nederlandse kindjes erbij. We overwegen nu dus een reis naar Italie in een gehuurde tent maar jeetje wat zijn die dingen duur. Dat gaat me dan wel echt aan bet hart zoveel geld daarvoor uit te geven.
6 jaar geleden
·
#25007
Ja dat snap ik, dichtbij huis is bijna net zo duur als een verre reis :)
6 jaar geleden
·
#25008
Herkenbaar, dat denken aan de volgende vakantie. Dit jaar in Frankrijk geweest, maar de kriebels voor een verre reis zijn er alweer. Niet alleen ik, maar de kids willen ook heel graag. Wij hebben nu Japan op t lijstje staan, maar Sri Lanka lijkt me ook super. Vooral omdat ik denk dat ik in Japan het tropische gevoel zal missen.

Australië lijkt me ook geweldig. Maar ik wil daar dan wel veel tijd voor uittrekken. En komend jaar gaat dat hem niet worden.

Leuk om te lezen wat iedereen voor plannen en ideeen heeft.


Ik heb precies dezelfde op mijn lijstje staan Sacha, Japan, Sri Lanka en Australië. Alleen heb ik het gevoel dat het voor Arda nu nog te vroeg is voor Japan (misschien heb ik het helemaal mis hoor) en Australië is op dit moment helaas financieel niet haalbaar. Voor ons wordt het wss Vietnam en Laos maar Kazachstan is zeker ook nog een optie. Mits ik er meer over kan vinden met het reizen met kinderen.
6 jaar geleden
·
#25009
Hoi Ayse,

Wij zijn vorig jaar de Mekong afgezakt met Nagi of Mekong. Zie http://www.nagiofmekong.com Kan ik je van harte aanbevelen. Iets luxer en vooral rustiger dan de allergoedkoopste slowboat, maar niet overdreven. Heerlijk relaxt! Zie evt ons blog van vorig jaar http://www.ebeb2016.reiskrabbels.nl



Jaaa, deze heb ik hier ergens op het forum gelezen. Misschien was jij het wel die het ergens had opgeschreven. Superleuk! Nav dat bericht dat ik had gelezen, had ik ook besloten om iets luxers dan de reguliere slowboat te nemen. Maar nu las ik her en der dat ze soms de boot annuleren omdat het water te laag zou staan en dat ze dan een bus huren voor de mensen die voor de slowboat hadden betaald. Daar ben ik een beetje bang voor.

Daar heb ik nog niet eerder van gehoord, maar ik kan me ook niet voorstellen dat dat in de zomer zou gebeuren. Is nl het regenseizoen daar.
6 jaar geleden
·
#25010
Ik ben op dit eigenste moment een reis aan het uitstippelen voor deze zomer. Wij wonen in chongqing China en mijn zus en haar gezin komt ons bezoeken.
- 7 dagen samen Chongqing en omgeving
- 4 dagen Beijing
- 1 nacht Changsha
- 3 nachten Zhangjiajie
- 7 nachten Perhentias
- 3 nachten Kuala Lumpur

Wij hebben Perhentias en KL al gedaan maar mijn zus wil er graag naartoe dus doen we samen.
6 jaar geleden
·
#25011
Het is al beslist, maar het is niet spectaculair: we gaan rondreizen door Griekenland. En voorafgaande een week Noord-Spanje. Tussenin een dagje thuis voor een niet te missen familiefeest. Dat is ook meteen de voornaamste reden om in Europa te blijven, al waren de kinderen ook vragende partij. Die wil al jaren naar Spanje :)
6 jaar geleden
·
#25012
Ennab, dat is een goede. In het regenseizoen zal dat natuurlijk wel niet gebeuren.

gchk, Griekenland lijkt mij ook heel gaaf hoor. Wij gaan in de winter 6 dagen naar Athene. Gaan jullie daar ook naartoe?

fijninchina, ik heb weleens op dit forum gelezen dat jullie er idd. al geweest maar het is zeker geen straf om twee keer naar the Perhentians te gaan. Wij verbleven er dit jaar in Abduls chalets. Een absolute aanrader wat mij betreft!
  • Pagina :
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!