woensdag 22 september 2021
  11 Replies
  2.9K Visits
  Subscribe
Van het weekend besloten maar een gok te wagen. Volgend jaar zomer vliegen wij naar Bangkok met Air/France KLM voor een (hopelijk) nieuwe kennismaking met Azië waar we dan al bijna 3 jaar niet zijn geweest.

Vliegdata 15-Aug tm 2 Sep. Prijs van €1600,- voor ons 4en en dat we kosteloos data en bestemming mogen wijzigen heeft ook wel geholpen de gok te maken. :D

Nu is het al weer meer dan 6 jaar sinds we voor het laatst in Thailand waren met de toen nog hele kleine kinderen. Nu zullen ze 11&13 zijn. Iemand een tip voor een goed Hotel met zwembad voor de eerste 1 a 2 nachten om in het ritme te komen en bij te slapen?
Waardeer dit bericht:
2 jaar geleden
·
#30177
Geaccepteerde antwoord
Heel nette prijs voor de vluchten (wat zeg ik: goedkoop!) . iSanook is mooi, hebben we een paar keer verbleven en op loopafstand van de rivier voor de riviertaxi's. Prince Palace is minder geworden, maar ook altijd nog een optie in de appartementen.

Vraag ook ff greenwoodtravel.nl of ze een leuke aanbieding hebben.

En deze is heel mooi als het er af kan: https://www.booking.com/hotel/th/centre-point-silom.nl.html?aid=2031119;label=metahc-hotel-652003_lang-nl_curr-EUR_mcid-10_clkid-e5vRd03aKJcZRAw_NO8AlQ;sid=b20c3e0dff1cb97204b5c0322c6d5431;age=0;age=0;atlas_src=hp_iw_btn;checkin=2022-08-16;checkout=2022-08-18;dist=0;group_adults=2;group_children=2;no_rooms=1;room1=A%2CA%2C0%2C0;sb_price_type=total;srepoch=1636373967;srpvid=199f569317be0134;type=total;sig=v13JCwcIT-&#map_closed
2 jaar geleden
·
#30172
Gaaf dat jullie de gok gewaagd hebben! Ik ben me ook weer aan het oriënteren op een reis buiten Europa dus hoop zo dat Azie in de zomer weer mogelijk is. Wij verbleven een paar jaar terug in iSanook: een ruim familie appartement in een complex met een prima zwembad om af te koelen. Er was toen ook een gratis shuttleservice naar enkele bekende highlights in de stad. Wij vonden het een aanrader om hier onze Thailand reis met de kids te starten!
2 jaar geleden
·
#30177
Geaccepteerde antwoord
Heel nette prijs voor de vluchten (wat zeg ik: goedkoop!) . iSanook is mooi, hebben we een paar keer verbleven en op loopafstand van de rivier voor de riviertaxi's. Prince Palace is minder geworden, maar ook altijd nog een optie in de appartementen.

Vraag ook ff greenwoodtravel.nl of ze een leuke aanbieding hebben.

En deze is heel mooi als het er af kan: https://www.booking.com/hotel/th/centre-point-silom.nl.html?aid=2031119;label=metahc-hotel-652003_lang-nl_curr-EUR_mcid-10_clkid-e5vRd03aKJcZRAw_NO8AlQ;sid=b20c3e0dff1cb97204b5c0322c6d5431;age=0;age=0;atlas_src=hp_iw_btn;checkin=2022-08-16;checkout=2022-08-18;dist=0;group_adults=2;group_children=2;no_rooms=1;room1=A%2CA%2C0%2C0;sb_price_type=total;srepoch=1636373967;srpvid=199f569317be0134;type=total;sig=v13JCwcIT-&#map_closed
2 jaar geleden
·
#30178
Wij zijn ook weer een beetje naar tickets op Bangkok aan het kijken.

Hoe zit het met annulerings/omboek regelingen als je door Coronaregels het land niet in zou mogen? Zijn er maatschappijen die hier positief uitspringen, of moet je perse een pakketreis boeken?
2 jaar geleden
·
#30179
Die flexibiliteit ligt er maar helemaal aan. Sommige maatschappijen zijn soepel, andere helemaal niet. Als die vliegen en jij kunt om welke reden dan ook niet mee, dan betaal je toch. Ik zou me vooral ook niet teveel blindstaren op pakketreizen en reisbureaus/ANVR. Grote woorden vooraf, maar er zitten nog steeds mensen op hun geld van 2020 te wachten, als het al ooit nog komt.

Hier is een mooi overzicht van de voorwaarden van alle maatschappijen:

https://support.google.com/travel/answer/9775551?hl=en

Mijn tip: zoek een vlucht die je bevalt en bekijk daarna de voorwaarden. Als ze bevallen: boeken met creditcard en de voorwaarden ook even uitprinten voor jezelf.
2 jaar geleden
·
#30180
Dank voor je reactie en de lijst met voorwaarden per maatschappij. Erg handig!
2 jaar geleden
·
#30183
dhans Bedankt voor de Tip. Centre Point Silom River is gereserveerd ;)

jps Wij hebben via KLM geboekt.
Wij mogen kosteloos (wel tarief verschil) datum en bestemming wijzigen. Geld terug krijgen we niet, maar hebben het goed besproken dat we dan bv naar Canada of Aruba vliegen. Indien Azie toch weer niet kan. Blijft een gok, maar onze redenering is dat als het straks toch wel kan de prijzen door het plafond zullen schieten en de beschikbaarheid laag zal zijn. Maar ja, die kristallen bol he :D
2 jaar geleden
·
#30184
Blijft een gok, maar onze redenering is dat als het straks toch wel kan de prijzen door het plafond zullen schieten en de beschikbaarheid laag zal zijn. Maar ja, die kristallen bol he :D


Ja zo kijk ik er dus ook tegenaan. Zag je ook afgelopen zomer/herfstvakantie naar de zonnige bestemmingen. Om de massa te ontwijken zijn we prima in NL gebleven, dus komende zomervakantie verder weg is ook wel weer aantrekkelijk.

1600€ voor 4p in die periode is trouwens wel heel erg laag, was dat een speciaal aanbod? Enfin, ik zal skyscanner weer eens aanslingeren!
2 jaar geleden
·
#30185
jps Die prijs was idd een aanbieding maar wel op hele specifieke data. Nu vallen wij in NL-Zuid ook komend jaar weer laat met de vakantie (Scholen beginnen pas weer 5 september) dus dat zou ook wel geholpen hebben.
2 jaar geleden
·
#30186
Ahja dat scheelt wel. Je zal denk ik ook een overstap op CdG hebben? Wij zijn met 3 en als we van midden juli tot midden augustus gaan dan is het nu totaal rond de 2k€, dat is ook nog wel te doen.
2 jaar geleden
·
#30187
jps Inderdaad, via Parijs.

Ziet net dat er weer FlexDeals zijn bij KLM (die aanbieding hebben wij toen gebruikt).
Wel iets minder voordelig maar als je laat kan dan is heet mogelijk om voor zo'n Euro650,- pp te boeken. De voorwaarden zijn wel hetzelfde.

ickets geboekt met een vertrek op of na 1 juli 2022


1. Omboeken

Wijzig uw reisdatum

U kunt uw reisdatum wijzigen zonder dat u de wijzigingskosten hoeft te betalen, zoals in uw ticketvoorwaarden staat. Er kan echter nog wel sprake zijn van een tariefverschil.

Wijzig uw bestemming

U kunt de volledige waarde van uw originele tickets gebruiken voor nieuwe tickets op vluchten van KLM, Air France, Delta Air Lines en Virgin Atlantic.
U hoeft de wijzigingskosten niet te betalen, zoals in uw ticketvoorwaarden staat. Er kan echter wel sprake zijn van een tariefverschil.
2 jaar geleden
·
#30188
De kogel is door de kerk, we hebben ook geboekt voor komende zomervakantie. Fingers crossed! :)
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!