zaterdag 17 november 2018
  20 Replies
  4.9K Visits
  Subscribe
Hallo iedereen,

het gaat er dan nu echt van komen, in augustus 2019 gaan we met onze 3 kinderen voor het eerst naar Thailand. Tickets geboekt en vliegen met Finnair naar Bangkok. We willen graag relaxt reizen, dus wat langer op 1 plek. Gekozen voor hotels met zwembad zodat een dagje bij het hotel ook geen straf ;)
We hebben een planning opgesteld als volgt;
(hotels onder voorbehoud)
dag1 7.15u aankomst Bangkok Prince palace hotel (relaxen, beetje bijkomen van de reis)
dag2 Bangkok
dag3 Bangkok
dag4 Bangkok
dag 5 dagje prive chauffeur naar Kanchanaburi (oriental kwai resort) via Mae klong en drijvende markt
dag6 river kwai
dag7 river kwai
dag8 river kwai
dag9 river kwai
dag10 transfer Nakhon Pathom station nachttrein naar Surat Thani (1ste klas zodat we eigen coupé hebben met de kids)
dag11 aankomst nachttrein transfer naar Las Orquideas Khao Sok
dag12 Khao Sok
dag13 Khao Sok
dag14 Khao Sok
dag15 Transfer pier Surat Thani - boot Koh Samui Coco palm beach resort
dag16 Koh Samui
dag17 Koh Samui
dag18 Koh Samui
dag19 Koh Samui
dag20 boot + bus Surat Thani + vlucht naar Bangkok
nachtje in The cottage Suvarnabhumi
dag21 8.55u vlucht naar Amsterdam

Transfers wil ik via greenwood travel regelen, heb al prijsopgave. We hebben geen zin in openbaar vervoer en ik denk dat het rust geeft als dit soort dingen geregeld is. Eerst gekeken naar vlucht vanaf Koh Samui naar Bangkok maar dit was ruim 500 euro duurder dan bus boot en vliegen vanuit Surat Thani.

Ik heb hier en daar al wat leuke dingen gevonden die we graag zouden willen doen/zien. Op de website van withlocals.com staat een leuke tour voor het gezin.. paar tempels, tuk tuk rijden, bloemenmarkt, locale buurt, schildpadden voeren en varen. Maar ik vroeg me af wat als we vanaf het Prince Palace naar Chinatown willen of naar Khao san Road... voor de deur een taxi of tuk tuk pakken??? Ik las daar wat negatieve ervaringen over dus ik ben even benieuwd hoe jullie dit aanpakken..

Bij Thailand biking een leuke tour gezien riksja en hike door het groene gedeelte van Bangkok. Fietsen durf ik niet aan met de jongste! Jongetje met down en zit hier thuis altijd in bakfiets (nooit achterop fietsstoeltje) en in Zuid-Afrika hadden we ook een fietstour geboekt en hij wilde voor geen goud in het stoeltje. Dus lopen / in buggy en op schoot in riksja lijk me goed alternatief!

als oriental kwai nog plek heeft dan wil ik bij hun wat uitstapjes boeken.. oa dagje olifanten, fietsen in omgeving, varen over river kwai..
in Khao Sok lijkt het ons gewoon mooi om in die omgeving te verblijven. Tuben met de oudste 2, lichte jungle wandeling met z'n allen, met een bootje op pad.
en op Koh Samui nog geen idee eigenlijk... zo ver was ik nog niet dus tips zijn zeker welkom! ;)
Waardeer dit bericht:
5 jaar geleden
·
#28731
Ziet er goed uit! Rustig tempo en veel afwisseling... houd er rekening mee dat Oriental Kwai altijd snel vol zit aangezien ze maar 12 huisjes hebben. En Coco Palm zijn wij ook geweest op samui.. was best aardig maar we misten de relaxte kleinschalige sfeer die we bij Oriental Kwai wel hadden ervaren.. ligt er natuurlijk aan wat je zoekt. Wat ook heel leuk is, ipv Samui naar Koh phangan gaan, daar heb je nog wat meer kleinschalige accommodaties. Wij hebben bijvoorbeeld hele fijne ervaring bij Longtail Beach Resort en gaan dit jaar weer.
Groetjes!
5 jaar geleden
·
#28732
Oriental kwai vonden wij echt een aanrader, daar zou ik een volgende keer ook zo weer heen gaan. Wij zijn er 5 dagen geweest (direct na landing vanuit BKK) en had er nog wel een week willen blijven.
5 jaar geleden
·
#28733
Planning ziet er prima uit ik vind het alleen zonde dat je greenwood in wil schakelen, echt zonde van het geld. Eigenlijk zijn de transfers die je af wil leggen erg makkelijk te regelen. Aangekomen in Bangkok neem je gewoon een taxi die buiten het vliegveld staat, je zou Evelien van het oriental kwai resort kunnen mailen dat je opgehaald wordt door een chauffeur van hun, onderweg stopt deze dan bij de bijv de drijvende markt of waar je maar wil, je kan dit gewoon in het Nederlands per mail overleggen zodat ze dat met de chauffeur kan regelen. Vervolgens kan je ook alle uitjes bij hun regelen en ook het vervoer naar Nakhon Phatom regelen ze voor je. De nachttrein kan je online heel makkelijk regelen bij <!-- w -->http://www.thailandtraintickets.com<!-- w -->
Ook op het station in Suratthani staan weer genoeg taxi's om je naar Khao sok te brengen.
Vanuit Khao sok kan je gewoon een minivan of taxi terug naar Suratthani nemen naar de pier, tickets voor de ferrie regel je gewoon bij lompraya, kan ook gewoon online.
Persoonlijk zou ik ook niet voor Koh Samui kiezen maar ook voor Koh Phangan of Koh Tao.
Terug kan je dan afhankelijk van het eiland dat je kiest kiezen voor een ferrie naar Suratthani en een vlucht of je gaat naar Chumpon en neemt daar dan de nachttrein terug naar Bangkok.

Alle tripjes die je wil maken kan je gewoon in je acco regelen, echt heel goed zelf te regelen allemaal daar heb je greenwood echt niet voor nodig.

Als je nog vragen hebt dan laat maar weten.
5 jaar geleden
·
#28734
Sluit me helemaal bij bovenstaande aan. Vervoer is nl zo makkelijk te regelen in Thailand. Wij zijn in 2016 zowel op Koh Samui als Koh Phangan geweest. Ik zou ook zeker voor Koh Phangan gaan en zelf niet snel nog eens naar Koh Samui gaan. Wij waren hier ruim 20 jaar geleden maar het eiland is zoveel (naar mijn mening) in negatieve zin veranderd waardoor ik deze zou skippen. Op Koh Phangan kan ik Salad Hut aanradern. Super fijn kleinschalig resort in een hele relaxte omgeving!
5 jaar geleden
·
#28735
Ik sluit mij ook helemaal aan bij voorgaand reacties. Vervoer gewoon lekker zelf regelen. Is makkelijk te regelen en ook stuk goedkoper.

Zal voorbeeld geven van afgelopen zomer. Wij waren in Phnom Penh en zouden de volgende dag via Bangkok nar Phetchaburi reizen. Ik vind het altijd wel een sport om zo voordelig mogelijk te reizen (geldt trouwens ook voor de acco's die ik uitzoek). Dus ik had bedacht, vliegen met AirAsia naar Don Mueang, trein naar Hua Lampongh en vandaar weer trein naar Phetchaburi. Best omslachtig maar misschien best te doen. Het zou wel ongeveer de hele dag kosten. Bij nader inzien zag ik het toch niet zitten.
Vanuit Phnom Penh toen een transfer van Don Muang naar Phetchaburi geregeld. Even gezocht op internet naar een limo service, kwamen uit bij Bangkok Airport Limousines. Contact gezocht (in het Nederlands zelfs) en de volgende dag stond op de afgsproken tijd een mooie SUV met chauffeur voor ons klaar. Naar volle tevredenheid 2500 Baht afgerekend. Zeker niet de goedkoopste manier van reizen, maar het geeft aan hoe makkelijk vervoer in Thailand te regelen is.
5 jaar geleden
·
#28736
Dank jullie wel voor de reacties!

Heeft iemand nog een leuk alternatief voor Oriental kwai resort??? Zij zitten nl al vol als wij willen gaan.. helaas...
Ervaringen met river kwai resotel???

Ook twijfel ik er nog aan om vanuit Bangkok naar Amphawa te gaan voor 2 nachtjes... drijvende markt en vuurvliegjes. Iemand ervaring? Of toch beter vanuit Bangkok via de DS drijvende markt en Mae Klong markt naar Kanchanaburi gaan?

We kiezen toch voor Koh Samui ;) Lekker eigenwijs maar we willen het graag zelf ervaren. Wel uitgeweken naar een ander resort nl The fair house beach resotel. Ligt aan rustig strand dichtbij het bruisende gedeelte.

Groetjes Mirtje
5 jaar geleden
·
#28737
Wij zaten hier: http://www.sabaiatkan.com
Aan het einde van de "hoofdstraat" vlakbij de brug. Maar wel met een mooie en rustige tuin met zwembadje.

Wij zijn zowel op Phagnan als Samui geweest. Aan de ene kant snap ik de mensen wel die Phagnan adviseren; je zit wel minder toeristisch. Dat gezegd hebbende vond ik Samui ook best leuk. Super toeristisch, niet perse Thais maar je hebt er wel weer vertier wat je op Phagnan niet hebt. Op Phagnan zaten wij aan een mooi strand, maar bv even een stukje lopen richting wat restaurantjes was best beperkt (ik geloof dat we drie, weliswaar prima, eetopties hadden). Op Samui struin je 's avonds door de toeristische stukken en dat geeft ook gezelligheid.
Voor echt idyllisch moet je sowieso niet op die eilanden zijn als je het mij vraagt....
5 jaar geleden
·
#28738


Heeft iemand nog een leuk alternatief voor Oriental kwai resort??? Zij zitten nl al vol als wij willen gaan.. helaas...
Ervaringen met river kwai resotel???

Groetjes Mirtje


Wij zijn paar jaar terug bij Thai Garden Inn geweest. Absolute aanrader wat mij betreft. Rustig gelegen, ligt net aan de andere kant van de rivier, maar via de brug (niet DE BRUG), loop je zo naar het stadje.
5 jaar geleden
·
#28739
Ik heb begrepen dat xanadu 2008 ook erg goed moet zijn, ben er zelf niet geweest maar vrienden van ons wel.
5 jaar geleden
·
#28740
Wij zaten in Good times resort in Kanchanaburi. Een aanrader vonden wij. Leuk zwembad en heerlijk restaurant aan de River Kwai.
5 jaar geleden
·
#28741
Ja mijn oog was ook gevallen op Good Times... is dat leuk voor 5 nachten?
Want river kwai resotel lijkt me ook wel leuk maar omdat je daar verder weg zit van de stad (en alleen per bootje bij het resort kunt komen) lijkt me dat leuk voor max 2 nachten...
5 jaar geleden
·
#28742
Wij zijn er volgens mij 3 of 4 nachten geweest. We hadden twee kamers met een tussendeur dus dat was prima geregeld met de kids. Lekker ontbijtje en ook het avondeten is erg goed. Wij vonden Kanchanaburi en omgeving ook een aanrader. Denk dus dat je je er prima 5 dagen zult vermaken!
5 jaar geleden
·
#28743
Ja dat idee heb ik ook dat er veel te doen is in de omgeving. En ook makkelijk te regelen in good times resort.

Ik vind het wel jammer dat oriental kwai nog maar plek heeft voor 3 nachtjes en dan in 2 aparte huisjes... geen familie huisje meer beschikbaar. Mijn tieners zouden wel apart kunnen slapen, maar mijn gevoel is beter bij een familiekamer of 2 kamers met tussendeur. Juist vakantie is bij ons lekker knus gevoel om dan dicht bij elkaar te zijn als we zo ver weg zijn ;)

Ik neus nog even verder naar meer genoemde resorts :)
5 jaar geleden
·
#28744
Ik herken dat gevoel helemaal want mijn kids zijn ook niet meer zo klein. Destijds 7, 11 en 12 jaar oud maar inmiddels zijn we drie jaar verder en zoek ik voor onze komende reis naar Indonesie opnieuw naar een familie-kamer of twee kamers met een tussendeur. Volgens mij is Good Times Resort ook een stuk beter geprijsd dan Oriental Kwai. Via Good Times Resort hebben we ook een chauffeur geregeld naar de Erawan waterfalls. We zijn ook naar de olifanten opvang geweest en dat vonden wij ook allemaal erg leuk!
5 jaar geleden
·
#28745
Wij zaten ook in Good Times Resort in twee kamers met tussendeur vlak bij het zwembad, restaurant aan het water, vriendelijk personeel, goede service (zo hebben ze toen onze zoon een knuffel was vergeten, deze moeiteloos naar ons volgende onderkomen opgestuurd). Aanrader!
5 jaar geleden
·
#28746
Good times vonden wij ook erg leuk Via hen leuke tours te
Hoeken. Zenuwbanen een heel goed reisbureau.

Verder ln ik je http://www.tipsthailand.nl" onclick="window.open(this.href);return false; aanraden voor veel info en de bijbehorende Facebook groep
5 jaar geleden
·
#28747
Transfer kan je goedkoper ter plekke regelen. Korte stukjes met Grab
5 jaar geleden
·
#28748
Good Times Resort geboekt!! :) Ziet er goed uit, goeie berichten en veel te boeken in het resort aan tripjes.


Heeft iemand tips voor Khao Sok NP?? Wat is leuk en goed te doen met een peuter? Waar te boeken... Khao Sok dorpje?
Een hele dag hiken is geen optie. Boottochtje over het meer wel.. maar niet de hele dag.

Groetjes Mirtje
5 jaar geleden
·
#28749
Een dagtrip. Varen, zwemmen, lekker eten, optioneel een korte wandeling naar de grot. Erg leuk.
Wij zijn er afgelopen zomer geweest. Overal boekbaar in het dorp.

Wij logeerden in Royal Bamboolodge. Dat was wel een prettig hotel met een heel fijn zwembad.
2 jaar geleden
·
#30165
Hallo,

Mag ik even vragen hoe jullie reis verlopen is. We hebben namelijk een gelijkaardige route in gedachten voor volgende zomer. Ik twijfel alleen om er al dan niet Chiang Mai aan te voegen.

Ik zal dat jullie in 2018 wel van plan waren om te includeren in jullie route...

Zou ik eventueel persoonlijk kunnen contact opnemen om ervaringen uit te wisselen?

Groetjes
Nora
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!