zondag 20 november 2016
  1 Replies
  3.3K Visits
  Subscribe
Hallo mede Australië lovers!

Even voorstellen:
Ik ben Eefje en ben getrouwd met Haiko en we hebben samen een zoon, Finn, van bijna 4.
Wij gaan eind november 2017, 6 weken(incl. stop over/reizen) genieten in Australië.
De planning is dat we vliegen via Hong Kong naar Cairns en daar een week met familie door te brengen.
Vanuit Cairns vliegen we naar Gold Coast Airport en verblijven we een week in huis bij familie.
Vanuit daar vliegen we naar Melbourne en gaan we in 24 dgn. met een camper de route Melbourne --> Grampians NP --> GOR --> Sydney afleggen! Duurt nog zooooooo lang maar moeten nu alles al goed voorbereiden en gaan in januari boeken.

De eerste 2 weken is vooral genieten met de familie en leuke dingen zien!
Maar waar ik de vragen over heb is onze camperreis...

Wat voor camper en de route is wel ongeveer duidelijk...
Het moeilijkste vind ik op welke campings we moeten verblijven...
De ene zegt je hoeft niets te boeken maar ik vind het wel zo prettig om te weten wat of waar...
Wie heeft leuke tips voor ons op deze route? Het hoeven echt niet allemaal BIG4 campings te zijn.
De enige die ik alvast wil vastleggen is de camping bij Sydney, Lane Cove River Tourist Park.
Wij zitten natuurlijk net in het hoogseizoen dus vanaf kerst tot nieuwjaar is het moeilijk om iets te vinden, heb het idee dat nu al veel vol zit en of dat je langer dan 2 dgn moet verblijven....

Nog een andere vraag is waar we oud en nieuw het beste kunnen vieren!
Finn is dan net 5 (tijdens de reis jarig) en ik ben normaal van het op tijd naar bed, maar we zijn waarschijnlijk maar 1 keer op dat moment in Sydney!
Zit er zelf heel erg aan te denken om tickets te kopen voor NYE at Bradleys Head Amphiteatre...
Heeft iemand hier ervaring mee of zijn ook (al) aan het kijken om daar naar toe te gaan?

Hopelijk heeft er iemand leuke ideeën en tips!

Groetjes Eefje
Waardeer dit bericht:
6 jaar geleden
·
#22786
Hallo,
Ik zie per toeval jouw berichtje.
Alles is intussen zo goed al gepland zeker?
Wij hebben vorige winter dezelfde camperreis gemaakt met twee meiden van 8 en 10.
In hadden zoveel mogelijk op voorhand gereserveerd van campings, maar vooral na nieuwjaar was het bijna nergens mogelijk om 1 overnachting te reserveren.
Maar eenmaal ter plekke hebben we toch altijd iets leuks gevonden.

De app wiki Camps is heel handig daarvoor. Onze Mighty camper had een hotspot aan boord en zo konden we naar leuke plekjes zoeken onderweg.

Sydney met oudjaar MOET je gedaan hebben! Wij hebben erg dure tickets gekocht voor een Ferry maar het was meer dan de moeite waard. Ik zou zeker voor tickets gaan bijv Bradley's head want van s morgens heel vroeg lopen de vrije plekken vol. Mensen kamperen zelfs en met kleine kinderen is het echt niet ideaal om zo lang te zitten wachten. Het kindervuurwerk om 21 h is zeker mooi maar om middernacht echt subliem. Ik zou zo terug willen.

Ons verslag (met overnachtingen) kan je vinden op
https://met4downunder.blogspot.be

Enjoy!
Gr, Stephanie
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!