zondag 20 oktober 2019
  6 Replies
  2.2K Visits
  Subscribe
Hallo, Tickets geboekt naar China voor een reis van drie weken met drie volwassenen en drie kinderen(13,15 en 16). We arriveren in Beijing en vliegen terug vanuit Shanghai. Zoekend naar hotels in deze beide steden lijkt overnachten behoorlijk duur. Ben dus op Airbnb gaan kijken en zie daar behoorlijk veel grote appartementen voor redelijke prijzen(rond de 100 per nacht voor 6personen). Zie bij recensies alleen Chinese reacties. Heb een verhuurder een bericht gestuurd om info te vragen maar krijg alleen " hallo" terug in het Chinees... Haha . Is er iemand die ervaring heeft met het huren van ruimtes via Airbnb? Gewoon reserveren kan natuurlijk altijd en dan maar kijken waar we uitkomen maar ik vind het toch altijd wel prettig om een soort van contact te hebben. Ideeen voor geschikte hotels zijn uiteraard ook welkom. Wat er verder gaat gebeuren tussen deze twee steden moet nog bedacht worden dus ik zal me wel vaker gaan melden met vragen. Alvast bedankt.
Waardeer dit bericht:
4 jaar geleden
·
#29685
Ja, dat snap ik hoor. Wij reisden met onze jongste dochter van 16, een kop groter dan ik, dus wij zochten ook naar kamers met 3 volwaardige slaapplekken. Zoals gezegd, dat was eigenlijk nergens een probleem, alleen in Beijng vonden wij het moeilijk een betaalbare plek te vinden. Het Leo Hostel wordt veel aangeprezen, maar daar waren geen familiekamers meer. Uiteindelijk vonden wij de Happy Dragon Backpackers Hostel. Betaalbaar, niet geweldig in verhouding met wat we verder tegen kwamen, maar prima te doen.

Leuk hoor, zo'n reis met je dochters!
4 jaar geleden
·
#29681
Had ik inmiddels ook gevonden, dat verhaal over registreren. Wordt teveel gedoe lijkt me dus zie er vanaf. Echte driepersoons kamers kan ik nauwelijks vinden. Overal staat geschikt voor drie personen maar dan heeft de kamer een tweepersoons bed of twee eenpersoons bedden. Dat gaat m niet worden met grote kinderen en volwassenen. Ben een alleenstaande vader met twee dochters en heb de afgelopen jaren iets te vaak op een stretcher of een slaapbankje gelegen omdat de dames terecht niet met mij in een bed willen en dus de tweepersoons delen.
4 jaar geleden
·
#29680
Wij vonden, in verhouding tot de rest van China, de ho(s)tels in Beijing ook best duur. Toch hebben wij daar en ook verder in China geen gebruik gemaakt van Airbnb. Het probleem is namelijk dat je je verblijf moet registreren bij de politie. Bij een officieel hotel wordt dat voor je gedaan. Bij een Airbnb moet je dat zelf doen of in ieder geval goed nagaan of de verhuurder dat doet. Zo heb ik het iig begrepen. In vrijwel elk hotel hebben ze overigens 3-persoonskamers. Zal wel door het 1-kind-beleid komenb :-)
4 jaar geleden
·
#29662
https://www.hostelsunrise.com/nl-nl/rooms ik zie dat het niet meer kan via booking.com

Ze hebben dus ook familie kamers inmiddels..

Het is heel dichtbij de metro en ligt in prima wijkje.
4 jaar geleden
·
#29661
https://www.booking.com/hotel/cn/bei-jing-qing-nian-jiu-dian-jin-bang-yuan-bin-guan.nl.html?label=gen173nr-1FCAEoggI46AdIM1gEaKkBiAEBmAEcuAEHyAEP2AEB6AEB-AELiAIBqAIDuAKjkrftBcACAQ;sid=7a31adf307a0714534949fc4fbf96062

ik zat hier.. koste geen drol en meerdere soorten kamers.. Je oudere kinderen zouden prima op 1 kamer kunnen. De taal kloof vond ik best behoorlijk ;-) .. Ik heb overigens in heel china voor weinig geslapen en eigenlijk altijd prima.

mocht je nog tips willen qua verblijf even gil geven.. ik heb wel reisverslag en anders kan ik je sowieso mijn verblijf tips doorgeven voor Xi' an , kunmin, guiling yangshou etc..
4 jaar geleden
·
#29660
Geen ervaring met airbnb in China, maar in Beijing kan ik je 'Leo Hostel' van harte aanbevelen. Wij vonden het absoluut niet duur en de tour die zij aanbieden naar de muur (ook voor niet gasten) is echt briljant. Alleen met die groep op deze locatie, een heel mooi stuk en genoeg tijd om een flink stuk erop te wandelen.
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!