vrijdag 08 september 2017
  6 Replies
  3.5K Visits
  Subscribe
Wij hebben plannen om in de zomer van 2018 3 weken richting West-Canada gaan. Uiteraard zijn we zelf ook van alles aan het uitzoeken maar ik hoop dat er hier nog mensen zijn met tips. We hebben in ieder geval besloten dat we gaan rondreizen met een huurauto (wij zijn echt geen kampeerders, houden van uit eten gaan en zijn niet van een camper netjes houden, installeren etc.).

We willen in ieder geval de volgende plekken bezoeken:

Vliegen op Vancouver (1 nacht)
Vancouver Island (Victoria, Tofina, Campbell River)
Jasper
Banff
Lake Louise
Peyto lake
Hansson Hot springs
Okanagan

Voor ons is de grote vraag wat een handige route is, welke plekken we zeker niet mogen missen en of er accomodatie tips zijn.
Verder willen wij aan het einde van een vakantie altijd graag een paar dagen wat minder doen en wat hangen bij een zwembad. Volgens mij kan dat in Canada ook prima maar misschien heeft iemand daar nog ideeen over.

Alvast dank voor het meedenken!
Waardeer dit bericht:
6 jaar geleden
·
#25194
Hoi familie Glorie,

wij zijn inmiddels twee keer in Canada geweest, en hebben daar twee mooie rondreizen gemaakt! De eerste was naar Vancouver Island, de tweede was van Vancouver naar de Rocky Mountains, waarbij we onder andere in Banff, Jasper, Calgary, maar ook de Okanagan regio hebben aangedaan. Dat is inderdaad een goede bestemming om rustig je vakantie te eindigen. Nog genoeg moois te zien, maar vrijwel zeker ook warme temperaturen, heerlijke meren om te zwemmen en waarschijnlijk ook wel zwembaden (hebben wij niet gezocht, maar ze zijn er ongetwijfeld).

Ik denk wel dat het lastig is om in drie weken alles te doen en zou dus wellicht Vancouver Island uit de route halen.

De Harrison Hot Springs zijn de moeite niet vinden wij, een redelijk sfeerloos binnenzwembad. Daar zou ik zeker niet voor omrijden. Wat wij leuker vonden zijn bij Jasper de Miette Hot Springs of bij Kootenay National Park de Radium Hot Springs.

Ik ga vanavond even op zoek naar de route die wij gedaan hebben en zal hem hier ter inspiratie opzetten. Wij hadden wel een camper, dus aan leuke accommodaties kan ik je helaas niet helpen.

Orca's en walvissen zijn overigens ook vanuit Vancouver te spotten, daarvoor hoef je dus niet per se naar Vancouver Island.

Groeten, Claudia
6 jaar geleden
·
#25193
Zitten nu toch in dubio. Misschien starten in Calgary en dan langzaam richting Vancouver. Stampede gekeken, helaas tussen 6 en 15 juli, dan is het bij ons nog geen vakantie. Jammer want dat ziet er inderdaad echt fantastisch uit! Verder allemaal super goede tips! Meer is altijd welkom :)
6 jaar geleden
·
#25192
Je zou eens moeten checken wanneer de Calgary Stampede is.
Die viel in 1986 in juli... en daar ben ik toen geweest als 16-jarige.
Een heel groot cowboy spectakel in een stadion.
Met het vangen van koeien/kalfjes met een lasso, races met paard en wagens etc etc etc..

Lake Louise, prachtig.. Icefieds Parkway ben ik niet geweest maar is mijn man lyrisch over.
Het staat voor ons ook nog wel een keer op de planning. Mede in combinatie met familie die daar woont.
6 jaar geleden
·
#25191
Voor het relaxen aan het eind kun je ook goed in Banff terecht, en dat is best dicht bij Calgary. Als je dan een hotel met zwembad kiest...

Of je sluit af in Vancouver. Die stad is ook lekker relaxed en zeker in Stanley Park heb je genoeg mogelijkheden om te ontspannen.

Dan ga je vanaf het vliegveld bij aankomst direct naar Vancouver Island of je rijdt de hele route andersom. Heb je wel het mooiste deel direct als eerste.

Volgens mij, maar ben niet helemaal zeker, kun je in Victoria zowel Orka's als walvissen spotten. Maar de trip in Tofino voor de hotsprings is ook erg leuk en dan ga je ook met een bootje de zee op en zie je waarschijnlijk walvissen.
6 jaar geleden
·
#25190
Dank, dat zijn nuttige tips! Het mooiste zou zijn als we op 1 plek orca's en walvissen kunnen spotten. Weet niet of dit ook kan op Vancouver Island.

Terug via Calgary is inderdaad een optie maar wat mij een beetje tegenhoudt is dat wij aan het einde van de vakantie altijd graag een paar dagen niets doen, bij voorkeur op een plek met wat warmer weer. Die kans is volgens mij bij Okanagan groot maar Calgary niet.

Moeilijke keuzes maar het is dan ook een groot land.
6 jaar geleden
·
#25189
Sjonge, hele tekst getypt, weg. Nu weer overnieuw.

Jaren geleden zijn wij ook daar geweest.

Vancouver-Vancouver Island- Kamloops, Wells Gray, Jasper, Lake Louise, Banff.

Echt heel gaaf.

Accomodatie, backpackershotel in Vancouver, Budget inn, was prima en goed betaalbaar. Wel een beetje een vaag buurtje toen maar daar had je geen last van.
Tofino Duffin Cove hotel, een echte aanrader.

Verder zou ik niet meer weten hoe die acco's heten. En we hebben toen veel bonnefooi gereisd en in motels overnacht. Maar wij waren met zijn tweeen toen nog.

Vancouver is echt heel leuk, ik zou er zeker meer dan een nachtje blijven. Het park met aquarium is echt leuk, Gastown, Chinatown. En een eiland, ik ben de naam kwijt. Heen met de bus, op het eiland allemaal winkeltjes en restaurantjes. Goede sfeer en prachtig uitzicht over de skyline van Vancouver.

Victoria is leuk voor een middagje. Volgende dag naar Tofino, onderweg langs Duncan en Chemainus en nog wat van die plaatsjes. In Tofino natuurlijk naar het strand, beren spotten vanuit een zodiac, met een tourtje naar de hotsprings en onderweg voor walvissen. Noorden van Vancouver Island alleen heen als je orka's wilt spotten, anders je tijd beter ergens anders besteden.

Terug naar het vaste land via Nanaimo, naar Kamloops, dat red je niet in een keer. Als je via Calgary terugvliegt kun je ook dan naar Okanagan gaan, dan Wells Gray. Logeren in Clearwater aan een meer waar je heerlijk kunt zwemmen en 'smavonds wolven hoort huilen. Dan Jasper. In Jasper zeker de bergen in met de kabelbaan. De Whistlers op. Maligne Lake, canyon en Medicine Lake zijn ook geweldig mooi.

Dan via de Icefield Parkway naar Lake Louise. Onderweg kom je langs allerlei bezienswaardigheden. Watervallen, meren en zeker ook Peyto Lake. Natuurlijk Lake Louise, maar Morraine Lake is nog mooier. Kun je ook leuk kanoën.

Dan Banff, Lake Minnewanka, de stad en het omliggende gebied.

Dan terug naar Vancouver dus eventueel via Okanagan of naar Calgary voor je terugvlucht.
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!