vrijdag 22 september 2017
  3 Replies
  2.8K Visits
  Subscribe
Wij gaan in juni 2018 een maand naar Brazilië.
De route is:
Rio de Janeiro - Foz do Iguaqu - Bonito - Pantanal - Manaus - Amazone - Salvador - Nationaal park Chapada Diamantina - Recife en Olinda - Fernando de Noronha.

Wij hebben eerder rondreizen gemaakt in Australië en Thailand en wij liepen op teenslippers of stevige waterbestendige sandalen. Dichte wandelschoenen hebben wij niet en hebben dat toen ook niet gemist.
Nu vroeg ik mij af of het voor Brazilië wel aan te raden is om die aan te schaffen en zo ja, wat voor soort.
Waardeer dit bericht:
6 jaar geleden
·
#25274
Voor het eerste stuk (Rio de Janeiro - Foz do Iguaqu - Bonito - Pantanal) heb je geen dichte wandelschoenen nodig. Rest zijn we niet geweest...

Dan ga ik er vanuit dat jullie op die stevige waterbestendige schoenen ook bijv. hier in NL een duinwandeling van 2 uur kunnen maken....
5 jaar geleden
·
#25275
Hoi,
Wij willen voor zomer 2019 ongeveer dezelfde route afleggen, maar dan zonder Amozone. Ben heel benieuwd hoe jullie de reis ervaren hebben, ook wua veiligeheid. En hoe Fernando de Norhonha was, lijkt me prachtig daar.
Groetjes
5 jaar geleden
·
#25276
Hoi,

Onze reis is prachtig geweest en onveilig hebben wij ons geen moment gevoeld. In Rio zaten wij in een rustige wijk Santa Teresa in de pousada Casa Cool Beans. Het was er vroeg donker en 's avonds kon je daar gewoon buiten lopen. Je moet dan wel een taxi nemen naar de Suikerbroodberg en het Christusbeeld, maar die zijn daar niet duur. Ook
een fietstour gedaan bij http://riobybike.com/nl/fietsen-in-rio-de-janeiro" onclick="window.open(this.href);return false; met Nederlandse gids, was erg leuk.
Verder moet je niet een Favela bezoeken, dan vraag je om moeilijkheden.

Fernando de Norhonha vonden wij tegen vallen maar dat kwam ook door het weer. Op Fernando de Norhonha heb je maar 1 geasfalteerde weg de rest is klei/zand. Als het daar geregend heeft wordt het 1 grote blubberpoel, en kan je nog maar bij 1 strand komen. Verder is het erg duur, entree voor het eiland € 64,- pp en een pas om de mooiste standen te bezoeken € 44,- pp. is dan week geldig, wij waren er 4 nachten. Wij hadden de tweede dag een buggy gehuurd € 182,- en konden die op de airport inleveren.

Het hoogtepunt vonden wij de Pantanal in de Pousada Refugio da IIha Ecolodge
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!