woensdag 27 juli 2016
  1 Replies
  2.7K Visits
  Subscribe
Hoi allen!

Wij zijn ons aan het oriënteren op onze volgende verre reis en we overwegen Brazilië. Mijn man is half Portugees en spreekt de taal vloeiend, wat wel een grote plus is natuurlijk!

Maar hij maakt zich vooral ook zorgen om de veiligheid daar. Er wordt toch veel gesproken over gewelddadige roofovervallen en zo... 's Avonds niet buitenkomen, favela's vermijden, dat weten we allemaal, maar toch. Je leest soms verhalen over overvallen onderweg tussen 2 steden en zo. En met de nakende olympische spelen is het misschien nog erger? (Alhoewel wij pas in 2017 zouden gaan.)

Twijfels twijfels, het lijkt me wel een heerlijk land! Tips zijn dan ook meer dan welkom!
Waardeer dit bericht:
7 jaar geleden
·
#21414
Wij zijn er geweest. Ondertussen al wel een tijd geleden, in 2008. We waren er toen met een 1-jarige en een 3-jarige. Een keer is men ons komen zeggen dat we beter een bepaalde straat vermeden toen we daar in wilden wandelen omdat die onveilig was. Maar daar kwamen ze ons dus voor waarschuwen. We hebben bussen gepakt die dwars door favela's gingen zonder enig probleem (behalve dat ze erg hard hobbelden wegens vreselijk slechte straten).
Gewoon je gezond verstand gebruiken en opletten zoals je dat overal in grote steden doet. Ik heb er mij niet onveilig gevoeld. Onze jongste was 13 maanden en dat opende alle deuren. Brazilianen zijn gek op kinderen en die blonde baby opende alle deuren.
Er is wel natuurlijk veel armoede. Ganser gezinnen die op straat wonen en zo. Ik weet niet hoe oud jouw kinderen zijn en hoe ze daar op reageren. Dat kan best wel confronterend zijn.
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!