woensdag 07 augustus 2019
  22 Replies
  4.2K Visits
  Subscribe
Pas terug van 5 weken Colombia en nu al aan het dromen van een volgende verre bestemming:-)
Staan nog op de bucketlist: Guatemala, Sulawesi, Tibet, Mongolië, Iran, Oeganda

Welk land lijkt jullie het leukst (met voldoende variatie) met 3 tieners?
Graag ook enigszins budgetvriendelijk :-)
In Azie zitten wij gemiddeld op een uitgavenbedrag (zonder internationale vlucht) 25 euro pp per dag. Voor Latijns-Amerika lag dat bedrag een stuk hoger, nl 35 euro pp per dag
Waardeer dit bericht:
4 jaar geleden
·
#29735
We zijn ook voorzichtig begonnen te kijken voor zomer 2020.
De vakantieaanvraag is helaas nog niet goedgekeurd...

En voor het eerst overwegen we een groepsreis.
Mn omdat dochter (dan 10) de wens geuit heeft voor vriendjes.
Maar dat is nog niet zo makkelijk.
Ik heb vakantie aangevraagd voor de laatste e week van de regio noord (vana 25.7).
Maar veel groepsreizen zijn dan ineens 12+ of gaan al 2 dagen eerder.
Ik zat mn te kijken naar Cuba, heel veel andere bestemm ikng can kindergrowpsreizen zijn we al geweest...
4 jaar geleden
·
#29565
In Yucatan wat minder, dan moet je door reizen naar Palenque. Wij wilde dit jaar wat minder reisdagen en minder tijd aan vervoer besteden. De wegen zijn daar super, dus met een huurauto was het heel relax rijden.

We zijn naar de tempels van Coba geweest in de jungle, daar huur je fietsen, prachtige en daar ook apen gespot. Deze plek is ook stukken minder druk dan Chitzen Iza of Tulum.

Verder zie je vooral veel Leguanen, Flamingo's en natuurlijk onderwater leven. Manta's, catfisch en de walvishaaien hebben we gespot en schildpadden. De cenotes vonden wij ook bijzonder. Die vind je in heel Yucatan, heel bijzonder om in te zwemmen.

Doordat Mexico last heeft van het zeewier op t strand vond ik de stranden niet druk. En dat zeewier... ff wennen je stapt er over heen en bent in t prachtig blauwe water.

De grote menigte ligt bij de resorts waar het zeewier de hele dag wordt opgeruimd.
4 jaar geleden
·
#29563
@ fam Moerkens; Mexico

Waren we ook beetje bang voor en natuurlijk is het veel drukker dan 16 jaar geleden toen ik daar ook was. En zeker Cancun, Playa en Isla Mujeres... maar wat andere plekken vonden wij echt nog paradijsjes.
4 jaar geleden
·
#29562
Dankjewel
4 jaar geleden
·
#29561
@ fam Moerkens: ik heb maanden gezocht naar onze vlucht, kwam nooit onder de 800 euro met goede vluchttijden. Uiteindelijk toch ineens via googleflights dat gunstige tarief gevonden en dan zonder twijfelen onmiddellijk ook nog via site van de luchtvaartmaatschappij kunnen boeken, daarna dat tarief wel nooit nog ergens gezien, werd alleen maar duurder (tot 500 euro en meer extra per ticket?!) Heb lang gedacht dat het een fout was maar blijkbaar niet, hadden zelfs premium economy zonder dat we het wisten:-) Het volgen van travel unlimited op Facebook kan ook helpen! Veel plezier nog met de keuze!
4 jaar geleden
·
#29560
Nou ik had het eigenlijk over de prijzen die jij hierboven noemt :D
De vluchten vind ik nog net ietsje te duur, gaan allemaal over de €600 pp, valt misschien nog wel mee maar het is nog vroeg en meestal dalen de prijzen zo rond december/januari dus dat wacht ik zeker nog even af. Daarbij ben ik er ook nog niet helemaal uit waar we heenwillen al is Colombia wel een grote kanshebber samen met Zuid Afrika.
4 jaar geleden
·
#29549
@fam Moerkens ....welke prijzen vind je momenteel?
4 jaar geleden
·
#29548
Colombia lijkt me echt geweldig! Ik ga me er zeker verder in verdiepen, de prijzen vallen me ook echt enorm mee.
We zouden ook graag de amazone bij Leticia in gaan, iemand daar al geweest?
4 jaar geleden
·
#29546
@ fam Moerkens.....Die gemiddeld 35 euro per persoon per dag daar zaten onze logies, verplaatsingen, eten, drinken, uitstapjes én openbaar vervoerkosten in, he !!! We aten gemiddeld rond de 20 a 25 euro, soms eens wat meer (maar als je zo een almuerzo eet kan het nog goedkoper:-) met ons 5 en sliepen voor rond 50 euro per nacht op plekken die echt wel OK waren, als je wil kan ik je de adresjes doorgeven. Het openbaar vervoer is ook echt goedkoop, zeker voor de luxe die je krijgt...denk dat we nooit meer dan 10 euro per rit hebben betaald....voor uren busplezier:-)
Mss nog iets meer info ivm onze rondreis: Ik zou niks van wat we gedaan in Colombia hebben willen missen en zou er zo terug een hele reis naartoe kunnen plannen, er is zoveel te zien daar en er hangt ook overal een fijne sfeer! Wij deden volgende route: Bogota-Villa de Leyva-San Gil-Barichara (!) -Bonda (!) -Tayrona NP-Palomino-Cartagena-Medellin-Jardin (!)-Salento-Bogota. hebben hier 5 weken over gedaan, de afstanden zijn niet te onderschatten. Hebben uiteindelijk Desierto de tatacoa en Rincon del mar moeten skippen wegens tijdsgebrek. We hebben ook 2 binnenlandse vluchten genomen, rond de 50 euro pp max. Nog vragen?... just shoot!
4 jaar geleden
·
#29541
Dankje maar ik ben ook weer zo bang dat Mexico zo platgelopen is.... Yucatan dn tenminste....
misschien heb ik het helemaal mis hoor maar wij willen niet in de rij staan voor een bezienswaardigheid, hoe is dat daar?
4 jaar geleden
·
#29540
Fam Moerkens, ik kan Mexico echt aanraden.

Wij vonden vooral Holbox en Bacalar heerlijk. Iets duurder dan Azie, maar met alle tips hier en op fb goede deals kunnen vinden.

Wij hadden een tickets van 398 pp... Via Brussel met Tuifly heen even in t vliegtuig wachten op jamica, terug rechtstreeks. Dit is een vaste verbinding en er schijnen vaker aanbiedingen van deze vlucht te zijn.
4 jaar geleden
·
#29538
Thanks!
Maar denk je dat we met 4 personen buiten de vlucht, overnachtingen en excursies we het met €100 per dag gaan redden? Dit zou dan voor eten, drinken en vervoer zijn, geen vliegtickets hoor maar gewoon wat langere taxi/bus ritten.
4 jaar geleden
·
#29536
@ Fam Moerkens : Voor Colombia mag je toch wel een hoger budget per dag tellen. Waar dat voor ons in Azië steeds rond de 25 euro Pp per dag ligt was dat voor Colombia 35 euro per dag. Ook vliegtuigtickets zijn gemiddeld een stuk duurder hoewel wij er toch in geslaagd zijn tickets (juli) voor 600 euro Pp te scoren met Lufthansa. Colombia is werkelijk prachtig!!
4 jaar geleden
·
#29535
Thanks! Gezellig ook om weer allerlei verslagen te lezen, kom je ook weer lekker in het sfeertje:p
4 jaar geleden
·
#29534
Voor colombia kijk eens op ons verslag uit 2011.
http://www.colombiametkids.reismee.nl
4 jaar geleden
·
#29532
Oh heerlijk om weer te mogen zoeken, afgelopen zomer zijn we niet weggeweest ivm de tuin die volgens mijn man hoognodig gedaan moest worden:(
Ik heb nu net voor maart naar Dubai geboekt maar dat is met 4 vriendinnen, heb er wel heel erg veel zin in!

Maar nu! 2020..... ik kom er helemaal niet uit! Heb voor nu al complete reizen liggen voor Brazilië, Colombia, Mexico, Panama, Costa rica, Guatamala en Zuid Afrika, ik weet het echt niet meer.... en nu lees ik weer Uganda..... ook gaaf natuurlijk....

Heeft er iemand misschien een reisverslag van Colombia? En hoe zit het met de kosten in deze landen? Zijn ze duur? Ik wil trouwens ook mooi weer en het liefst iets van een mooi strand en, en ik wil alles :p

Ik lees dus heel graag mee met jullie om "nog meer" ideeën op te doen
4 jaar geleden
·
#29530
Famglorie....op zich hebben we weinig tot geen muggen gezien maar toch ben ik veel gestoken door een soort zwarte kleine vliegjes....met heel veel jeuk tot gevolg :-(
Desondanks Colombia is een prachtig land !!!! Gaan zou ik zeggen ?
4 jaar geleden
·
#29526
Hi Kate

Wij denken ook na over Colombia volgend jaar zomer maar zijn nu erg in dubio omdat er een enorme dengue epidemie zou zijn. Ik vraag geen medisch advies uiteraard maar hebben jullie ervaren dat er veel muggen waren of juist geen mug gezien?
4 jaar geleden
·
#29460
Bij ons op de lijst; Mexico, Malawi/Zambia, Tanzania, Ecuador (willen de kinderen heen), Indonesië (Flores?), Ethiopië, Namibië, Honduras.
Mexico staat wel hoog op de lijst. Na 2 jaar Afrika en Azië weer Latijns Amerika...En we zijn er hele lang geleden geweest, maar dan Yucatan en Chiapas. We denken nu aan centraal Mexico, Oaxaca en de zuidwest kust. We hebben nog tijd......
4 jaar geleden
·
#29459
Hoi Kate,
Guatemala en Oeganda zijn wij geweest. Allebei erg gaaf, maar Oeganda was wel heel bijzonder. En na Colombia zou ik voor de afwisseling niet weer naar Latijns-Amerika gaan.
Maar beide landen zijn zeker aan te raden, maar als ik je advies mag geven.....Oeganda!
Had je ons reisverslag daarvan al gelezen? http://ugandametkids.reismee.nl/
  • Pagina :
  • 1
  • 2
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!