maandag 28 november 2011
  3 Replies
  2.9K Visits
  Subscribe
Hallo,
Net tickets gekocht naar Bali (naar Singapore eigenlijk, doorvliegen naar Bali nog boeken).
Het idee is om op bali (en misschien lombok) een beetje te relaxen, voor ons doen dan, en daar op 4-5 plaatsen te overnachten. Ik moet me nog in de Lonely planets verdiepen, maar ik denk nu aan een rondje vanaf denpasar via west- naar noordkust en dan via het binnenland terug naar het vliegveld. We zijn natuurlijk op zoek naar leuke, mooie, plaatsen/accomodaties, niet (te) toeristisch (kuta vermijden denk ik) etc. Tips voor dergelijke plekken? Wat niet te missen? En is het noodzakelijk in deze periode overnachtingen al vanuit Nederland vast te leggen, of is ter plaatse nog voldoende te vinden.
We reizen in principe op de bonnefooi, dus ook met het openbaar vervoer. Wat zijn hier de ervaringen daarmee, of zijn we aangewezen op het toeristentransport?
Na Bali dus naar Sumatra, voor 1 a 1,5 week. We willen via Medan in ieder geval naar Bukit Lawang. Verder nog tips, wat is leuk en te doen met kids?
groeten!
Waardeer dit bericht:
12 jaar geleden
·
#5503
Wij zijn 2 keer met kinderen op Bali geweest en hebben daar gefietst. Da' s dus echt de beste manier om Bali te leren kennen. Er zijn genoeg relaxte plekjes nog op het eiland te vinden, maar prijs en wensen ten aanzien van de locatie (logisch) bepalen wat je het beste kunt boeken. Ter plaatse boeken gaat zeker, en geeft je ook de mogelijkheid om te onderhandelen en ter plaatse te beslissen of je iets leuk vindt of niet. Nu boeken bindt en je loopt het risico dat je dan mooie plekjes moet laten lopen omdat je dus al geboekt hebt. Ik kan je nog de nodige tips geven maar dan moet je me maar even een mail sturen naar <!-- e --><a href="mailto:bramvanenckevort@yahoo.com]bramvanenckevort@yahoo.com[/url]<!-- e -->
Veel plezier alvast
Bram
12 jaar geleden
·
#5502
he hoi,

wij zijn begin dit jaar naar oa Sumatra geweest. Bukit lawang is leuk en de oerang oetangs zijn fantastisch. Wij zijn heel luxe met een eigen chauffeur (die we tegen kwamen voor een hotel in Medan) voor €50 daar naartoe gereden. Daar aangekomen werden we overspoelt door gidsen die ook wel accomodatie wisten. We hebben gelogeerd in de eco lodge. ik vind dat geen aanrader. Duur, slecht eten, niet ingesteld op kinderen. maar bovenstaande schetst wel een beetje hoe het daar is. chauffeurs dus die op toeristen jagen en gidsen die het daarna dunnetjes overdoen.
We hebben met de lokale bevolking in het riviertje gezwommen en bij mensen thuis gegeten. dat was leuk!
Daarna naar lake Toba. wat een trieste bedoeling. Alles, dat in de toeristische hoogtijdagen gebouwd is, staat leeg. We hadden gelukkig een tip gekregen van een leuke plek om te slapen. in het dorpje Tuk Tuk (en de plek heette tuk tuk ???). lake Toba is echt prachtig, wat een mooie luchten en meer.
Wij hebben erg genoten van weer onze prive chauffeur. die de 8 uur durende rit van de apen, naar het meer wederom voor €50 deed. als je maar 1 tot 1,5 week op Sumatra bent is dat wel aan te raden.
Ik wens jullie veel plezier en een heerlijke vakantie.
babette

PS: Bali is ook door ons bezocht maar dat is alweer 10 jaar geleden. dus tips heb ik niet echt.
onze ervaringen zijn te lezen op http://thebigasia.blogspot.com
12 jaar geleden
·
#5501
Nog een ander vraagje. We zijn het gewend om ter plaatse accomodatie te zoeken, alleen de eerste nacht(en) boeken we. Is dat in Bali in juli/augustus ook te doen, of zit alles vol in die tijd?
groeten, Hugo
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!