Hi,
Wat gaaf dat jullie ook een paar dagen met een camper gaan.
Ja we hebben veel gedaan, ook op de andere eilanden, maar ook genoeg rust voor de kinderen. Ik had van tevoren een hele planning gemaakt, want ik vind het zonde van de tijd als ik dat ter plaatse nog moet doen. Omdat we van tevoren wisten wat we gingen doen, heb ik wel alles van tevoren geboekt. Over accommodatie op Pico en Terceira kan ik helaas niks zeggen want wij hebben daar niet overnacht.
Vluchten heb ik allemaal zelf geboekt. Wij hadden de vluchten naar en van de Azoren met Tap Air Portugal geboekt met op de heenreis 3 nachten Lissabon. De binnenlandse vluchten heb ik via Sata Azores Airlines geboekt. Autohuur allemaal via Sunnycars.
Wij hebben niet gezwommen bij de natural pools bij Santa Cruz, wel ergens anders, namelijk op Faial. Daar verbleven we bij Varadoura en die waren op loopafstand van het huisje.
Wij hebben een walvis/dolfijnentour op Sao Miguel gedaan via Futurismo:
https://www.futurismo.pt/
Wij hadden de catamarantour van 3 uur: The Magical Adventure en het was geweldig. Zeer veel dolfijnen gezien en ook walvissen.
Nog een tip voor als je Vista do Rei wilt bezoeken: plan dit aan het begin van je verblijf. Wij gingen de eerste keer en het was toen zeer bewolkt en zagen we de meren dus niet. Planning omgegooid en 2 dagen later was het super weer en wat is het mooi weer. Er is een app waarbij je het weer op verschillende plekken kan zien: spot azores. Zo kan je een beetje in de gaten houden of het zin heeft om daar heen te gaan. Als je mijn hele dag van dag schema wilt hebben met wat we hebben gedaan, laat maar weten. Ik heb een word bestandje.