vrijdag 17 september 2021
  12 Replies
  2.8K Visits
  Subscribe
Hallo,

Wij zijn aan het kijken voor een reis naar Lissabon en de Azoren in de zomervakantie van 2022. Onze dochters zijn dan 8 en bijna 6.
We willen graag een aantal eilanden bezoeken, maar twijfelen over hoeveel en welke.
We willen in ieder geval bezoeken: Sao Miguel, Flores en Faial en twijfelen of we Terceira daar ook bij willen doen.
Wie heeft er tips welke eilanden en hoe lang voor welk eiland?

Alvast bedankt!
Groetjes Patricia
Waardeer dit bericht:
2 jaar geleden
·
#30168
Wij zijn op de Azoren geweest toen onze kinderen 3 en 1 waren. Wat was het daar prachtig.

We zaten twee weken op Sao Miguel. Verdere eilanden hebben we niet aangedaan. Daarover geen tips dus.

Maar in ieder geval veel plezier. Het is daar wel zo prachtig. Alleen al rondrijden en genieten van alle uitzichten, alle natuur en de vulkanische activiteiten.

Als je meer tips wil over Sao Miguel, laat het weten, dan ga ik even vragen. Het is inmiddels 12 jaar geleden.
2 jaar geleden
·
#30169
Dank voor je reactie!
1 jaar geleden
·
#30244
Hi!
Zijn jullie uiteindelijk naar de Azoren gegaan? Wij zijn aan het plannen voor komende zomer en willen Sao Miquel, Flores, Pico en Terceires doen. Flores ligt eigenlijk wel uit de route, vonden jullie het de moeite waard?

Groet!
1 jaar geleden
·
#30245
Hi,

Ja wij zijn uiteindelijk naar Lissabon en de Azoren geweest en het was fantastisch!!! De kinderen vonden het ook geweldig. Wij hebben Sao Miguel, Flores en Faial gedaan en vanuit Flores een dagtour naar Corvo en vanuit Faial een dagtour naar Pico.
Op Flores waren we 4 nachten en we verbleven in Faja Grande, een klein plaatsje maar van daaruit alles goed te doen met een huurauto. Wij vonden het de moeite waard. Wij hebben daar bezocht:
- Wandeling rondom en in Faja Grande en eindigen met zwempartij bij waterval Cascata do Poco do Bacalhau (ca 15 min lopen vanaf huisje)
- Poco da Ribeira do Ferreiro: wonderlijke reeks watervallen die over een kraterrand naar beneden vallen. Ook vind je hier het meer Poco das Patas: (ca 5 min rijden vanaf huisje)
- Rocha dos Bordões: rots van basalt: (ca 8 min rijden en ca 11 min rijden vanaf huisje)
- Lajes das Flores: dorp met een mooie kerk Igreja da Nossa Senhora do Rosario: (ca 10 min rijden en ca 21 min rijden vanaf huisje)
- Miradouro da Caveira: (ca 14 min rijden en ca 21 min rijden vanaf huisje)
- Miradouro da Faja do Conde: (ca 4 min rijden en ca 20 min rijden vanaf huisje)
- Santa Cruz: (ca 7 min rijden en ca 25 min rijden vanaf huisje): grootste stad op het eiland. Er is o.a. een natuurcentrum waar je informatie kunt krijgen over de natuur. Je hebt hier ook het walvismuseum
- Miradouro Pico da Casinha: (ca 8 min rijden en ca 17 min rijden vanaf huisje)
- Miradouro Craveiro Lopes: (ca 9 min rijden vanaf huisje)
- Reserva Florestal Natural do Morro Alto e Pico da Se: heerlijk wandelen, 7 meren (Lomba, Funda, Rasa, Agua Branca, Seca, Lagoa Negra en Lagoa Comprida: de laatste 2 meren liggen dicht naast elkaar. Het ene meer is groen en de andere is zwart) en de hoogste berg van het eiland (Morro Alto): (ca 5 min rijden en ca 15 min rijden vanaf huisje)

De dagtour naar Corvo was ook leuk maar duurde vrij lang. We hebben een wandeling in de krater gemaakt en daarna was het vrij lang wachten want de boot gaat maar 1x en dat was eind van de middag.

Als je nog vragen hebt, laat maar weten. Succes met de planning!
1 jaar geleden
·
#30246
Hi,

Goed om te horen dat jullie het allemaal leuk vonden. En wat hebben jullie veel gedaan!

Ik heb de eerste accomodaties geboekt, dit wordt grofweg de planning:
- 6 dagen hotel Sao Miquel
- 4 dagen camper Sao Miquel
- 4 dagen Pico
- 3 dagen Faial
- 5 dagen Flores
- 5 dagen Terceira

Ik moet Pico en Terceira nog boeken en alle vluchten en autohuur ook nog. Met name accomodatie op Flores en Pico is lastig. Op Flores heb ik uiteindelijk gekozen voor Lajes do Flores ipv Faje Grande, puur vanwege de accomodatie.

Hebben jullie gezwommen in de natural pools bij Santa Cruz? En nog ergens een whale watching tour gedaan?
Hoe spontaan kon je daar nog dingen boeken? De afgelopen jaren in Thailand en Vietnam deden we alles op de bonnefooi, maar ik merk dat ik hier een beetje in een kramp schiet als ik zie hoe snel alles vol is.

Dank voor je tips!
1 jaar geleden
·
#30247
Hi,

Wat gaaf dat jullie ook een paar dagen met een camper gaan.

Ja we hebben veel gedaan, ook op de andere eilanden, maar ook genoeg rust voor de kinderen. Ik had van tevoren een hele planning gemaakt, want ik vind het zonde van de tijd als ik dat ter plaatse nog moet doen. Omdat we van tevoren wisten wat we gingen doen, heb ik wel alles van tevoren geboekt. Over accommodatie op Pico en Terceira kan ik helaas niks zeggen want wij hebben daar niet overnacht.
Vluchten heb ik allemaal zelf geboekt. Wij hadden de vluchten naar en van de Azoren met Tap Air Portugal geboekt met op de heenreis 3 nachten Lissabon. De binnenlandse vluchten heb ik via Sata Azores Airlines geboekt. Autohuur allemaal via Sunnycars.

Wij hebben niet gezwommen bij de natural pools bij Santa Cruz, wel ergens anders, namelijk op Faial. Daar verbleven we bij Varadoura en die waren op loopafstand van het huisje.

Wij hebben een walvis/dolfijnentour op Sao Miguel gedaan via Futurismo: https://www.futurismo.pt/
Wij hadden de catamarantour van 3 uur: The Magical Adventure en het was geweldig. Zeer veel dolfijnen gezien en ook walvissen.
Nog een tip voor als je Vista do Rei wilt bezoeken: plan dit aan het begin van je verblijf. Wij gingen de eerste keer en het was toen zeer bewolkt en zagen we de meren dus niet. Planning omgegooid en 2 dagen later was het super weer en wat is het mooi weer. Er is een app waarbij je het weer op verschillende plekken kan zien: spot azores. Zo kan je een beetje in de gaten houden of het zin heeft om daar heen te gaan. Als je mijn hele dag van dag schema wilt hebben met wat we hebben gedaan, laat maar weten. Ik heb een word bestandje.
1 jaar geleden
·
#30248
Dank voor al jouw tips! Ik heb inmiddels alle accomodatie, vliegtickets en Ferry tickets geboekt en een aanvraag voor auto in Flores staan. Voor Pico en Terceira ga ik ook nog een auto huren. Dus best al veel geregeld! Even wennen dat alles al vast ligt voordat we op vakantie gaan. We hebben de laatste jaren veel flexibeler gereist en ben dus benieuwd hoe ons dit bevalt!

De links die je deelde sla ik op, dank!
1 jaar geleden
·
#30249
Hi,

Goed bezig!! Ik vind het altijd heerlijk om er mee bezig te zijn. Wij leggen altijd alles vast en ik vind dat heel fijn maar ik kan me goed voorstellen dat flexibel zijn ook heerlijk is.

Ik ben heel benieuwd hoe jullie het vinden. Wij vonden het echt een aanrader. En het is nu nog niet zo massaal als andere bestemmingen.

Mocht je nog iets willen weten dan hoor ik het wel.

Wij gaan deze zomer naar Amerika! Super veel zin in!!
1 jaar geleden
·
#30250
Oh leuk! Waar in de VS? Ik heb in Californië, Nevada, Arizona, Utah, Wyoming, Colorado, South- en North Dakota, Montana, Washington en Oregon gereisd, dus kan tips geven. Vanuit Washington ook overgestoken naar Vancouver Island en via Vancouver terug naar Seattle. Waanzinnig mooi allemaal en zo divers. Heel veel plezier!
1 jaar geleden
·
#30251
Wow gaaf zeg. Wij beginnen in Salt Lake City. Dan naar Grand Teton en Yellowstone, Cody, Sheridan, Custer, Rocky Mountain NP, Grand Junction, Arches, Moab, Monument Valley, Capitol Reef, Bryce en Las Vegas. Voor de kinderen de eerste keer.
We hebben zelf alleen Bryce en Las Vegas gezien, rest is nieuw. We reizen met de auto en wisselen hotels, motels, cabins en tent af.
Zo veel zin in!
1 jaar geleden
·
#30252
Goede parken zeg! Yellowstone vond ik echt geweldig. Eerste keer was het er heel warm en hebben we gezwommen in de Firehole river. Er is een swimming area, geen toezicht, maar prima zelf te doen. Met een paar leuke stroomversnellingen alsof je in een tropisch zwembad bent. Maar dan zonder de tropische temperaturen.

Custer state is alsof je in een dierentuin bent, veel tamme dieren die je van dichtbij kunt bekijken. Ik vond Devils tower in Wyoming ook gaaf, vanwege de film (Close encounters of a third kind), maar ook vanwege de enorme kolonies marmotten. Ik heb echt uren op een steen zitten kijken naar die beestje die overal op ploppen. Hilarisch.

In Arches hebben we meerdere hikes gedaan, waarvan één met een ranger. Dat was de fiery furnace walk. Dat is echt een aanrader, maar misschien nog een beetje uitdagend met jouw kinderen. Je moet die reserveren vooraf, dus dan kun je overleggen wat kan. Sowieso die rangerpraatjes in de parken zijn erg leuk met kinderen. De rangers vertellen leuk en nemen vaak ook attributen mee om hun verhaal te ondersteunen.

Gaaf dat je ook cabins hebt kunnen boeken. De beste manier om die parken te beleven is door er ook in de avond en nacht te verblijven.

Geniet van de voorpret!
1 jaar geleden
·
#30253
De firehole river ga ik noteren. Devils Tower staat ook op de planning als we onderweg naar Custer zijn.

Ik had al gelezen van de Fiery Furnace Walk maar twijfel nog. De ranger praatjes ga ik zeker onthouden.

Dank voor je tips! Jullie ook alvast veel plezier en geniet idd van de voorpret!
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!