dinsdag 27 februari 2018
  2 Replies
  2.8K Visits
  Subscribe
Wij gaan dit jaar weer naar Australië! Vorig jaar zo leuk gehad en dan komt er een hele scherpe aanbieding voorbij voor een vlucht...en gaan we weer! We vliegen met Air China retour Londen naar Brisbane (€575pp). Een los ticket AMS-LHR is inmiddels ook geboekt. We hebben zowel heen als terug 10 uur overstap op Beijing. Ik heb layover tours geboekt zodat we iets van de stad kunnen zien. Terug doen we dat ook en gaan we naar de Chinese Muur. Een 72 uurs visum is gratis in Beijing.

Vorig jaar voornamelijk het noorden van Queensland gedaan. Vanuit Atherton Tabelands toen naar Magnetic Island gegaan en weer terug naar Cairns. Dit jaar gaan we weer naar het AirBnB adres in Atherton Tablelands, we hebben al die tijd contact gehouden. We reizen met een huurauto. De grote highlights als Whitsundays, Fraser Island, Australian Zoo gaan we niet doen. Liever wat meer de NP in het binnenland en minder toeristisch.

Route:
1n Brisbane (aankomst 15u, vooral bijkomen van de vlucht, )
1n Cairns (we vliegen in de avond, dus overbruggingsnacht)
4n Atherton Tablelands
1n Rangewood (bij Townsville, om reis naar Airlie Beach te breken)
3n Cannonvale (bij Airlie Beach)
1n Yeppoon (om volgende ochtend ferry te halen)
2n Great Keppel Island
1n Yeppoon (ferry eind van de middag)
3n Agnes Water (oa dagtocht Lady Musgrave Island)
7n nog niet geboekt

Voor de laatste 7 nachten denk ik aan:
2n Tin Can Bay (moeite waard mbt dolfijnen?) of Rainbow Beach
2-3n farmstay bij Gympie
2n Noosa/Caloundra/Coolum/Montville

We vliegen weer terug in de avond dus kunnen we de laatste dag rustig naar het vliegveld. Vorig jaar hadden we in Darwin leuk (gratis) waterpark vlakbij vliegveld. Voor Brisbane heb ik dit nog niet gevonden. Iemand suggesties? En/of een idee voor de laatste dagen voordat we weer de 35-urige terugreis gaan beginnen. Dus wel een beetje relaxed en dat is een drukke stad niet voor ons. Als iemand tips of ideeën heeft voor de laatste 7 dagen dan hoor ik het graag.
Waardeer dit bericht:
6 jaar geleden
·
#26581
Hoi Sinole,

Wauw, ook deze zomer weer naar Australië! Ik ben best een klein beetje (lees: heel erg!) jaloers! Waar heb je die superscherpe aanbieding gevonden als ik vragen mag? Onze heimwee naar Australië is heel groot, ook al waren we er afgelopen zomer voor de derde keer in zeven jaar tijd. En aangezien we nog geen bestemming hebben voor zomer 2018...

De meest heerlijke dagen van onze laatste twee vakanties Down Under beleefden wij in Cape Tribulation. Met de pont de Daintree River vol krokodillen oversteken en dan kilometers rijden door het regenwoud voor je bij Cape Trib bent. En daar is eigenlijk bar weinig te beleven, en dat maakte het juist zo bijzonder. Onze dagen bestonden uit strandwandelingen maken, schelpen zoeken, kokosnoten rapen en hakken, spelletjes spelen op de veranda van de bar. Je hebt er geen mobiel telefoonbereik maar wel (bijna) verlaten stranden, mangrove tot aan de oceaan, palmbomen, zon. En krokodillen, dus zwemmen in de zee is een no go. We spotten er een casuaris en aten pizza uit de steenoven van de camping.
Heb je de beschreven route qua accomodaties al vastgelegd of is er nog ruimte om te schuiven? Cape Trib ligt natuurlijk nog noordelijker dan Cairns. De route van Cairns. Aar Port Douglas is trouwens ook prachtig, met onderweg allerlei kleine standjes.

Groetjes,
Els
6 jaar geleden
·
#26582
Ik snap dat Australië gevoel helemaal Els! Dacht van tevoren dat ik Australië wel heel leuk zou vinden maar het was toch boven verwachting. De relaxte, vriendelijke en open sfeer overal met daarbij ook zo een mooie natuur. Vorig jaar niet gelukt, maar dit jaar dus weer opnieuw op zoek naar Australische man zodat we kunnen emigreren haha.

Ik heb gekeken bij Skyscanner voor tickets. Inmiddels is de scherpe prijs allang verdwenen helaas. Ik kijk dagelijks op Skyscanner en kijk ook vanuit andere plaatsen zoals Londen en Düsseldorf. Vorig jaar had ik goedkoop ticket naar Singapore, daarna naar Bali. Ticket Bali-Darwin enkele reis was toen €40pp. Dus dat geeft dat misschien nog mogelijkheden.

Vorig jaar zijn we naar Cape Tribulation geweest en we hebben dezelfde ervaring. Alleen de casuaris gemist. We zijn toen van Darwin naar Cairns gevlogen en van daar naar Port Douglas - Daintree (Daintree Crocodylus aanrader) - Atherton Tablelands - Magnetic Island - Mission Beach - Cairns. Daar hebben we twee weken over gedaan. Geen dag verveeld, heel veel afwisseling in activiteiten en ook qua omgeving. Je hoeft zeker niet enorme afstanden af te leggen om veel te zien en te doen. Onderweg ook veel gestopt bijv om te zwemmen bij watervallen.

We pakken nu min of meer de draad weer op bij Townsville qua nieuw gebied.
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!