Wij gaan dit jaar weer naar Australië! Vorig jaar zo leuk gehad en dan komt er een hele scherpe aanbieding voorbij voor een vlucht...en gaan we weer! We vliegen met Air China retour Londen naar Brisbane (€575pp). Een los ticket AMS-LHR is inmiddels ook geboekt. We hebben zowel heen als terug 10 uur overstap op Beijing. Ik heb layover tours geboekt zodat we iets van de stad kunnen zien. Terug doen we dat ook en gaan we naar de Chinese Muur. Een 72 uurs visum is gratis in Beijing.
Vorig jaar voornamelijk het noorden van Queensland gedaan. Vanuit Atherton Tabelands toen naar Magnetic Island gegaan en weer terug naar Cairns. Dit jaar gaan we weer naar het AirBnB adres in Atherton Tablelands, we hebben al die tijd contact gehouden. We reizen met een huurauto. De grote highlights als Whitsundays, Fraser Island, Australian Zoo gaan we niet doen. Liever wat meer de NP in het binnenland en minder toeristisch.
Route:
1n Brisbane (aankomst 15u, vooral bijkomen van de vlucht, )
1n Cairns (we vliegen in de avond, dus overbruggingsnacht)
4n Atherton Tablelands
1n Rangewood (bij Townsville, om reis naar Airlie Beach te breken)
3n Cannonvale (bij Airlie Beach)
1n Yeppoon (om volgende ochtend ferry te halen)
2n Great Keppel Island
1n Yeppoon (ferry eind van de middag)
3n Agnes Water (oa dagtocht Lady Musgrave Island)
7n nog niet geboekt
Voor de laatste 7 nachten denk ik aan:
2n Tin Can Bay (moeite waard mbt dolfijnen?) of Rainbow Beach
2-3n farmstay bij Gympie
2n Noosa/Caloundra/Coolum/Montville
We vliegen weer terug in de avond dus kunnen we de laatste dag rustig naar het vliegveld. Vorig jaar hadden we in Darwin leuk (gratis) waterpark vlakbij vliegveld. Voor Brisbane heb ik dit nog niet gevonden. Iemand suggesties? En/of een idee voor de laatste dagen voordat we weer de 35-urige terugreis gaan beginnen. Dus wel een beetje relaxed en dat is een drukke stad niet voor ons. Als iemand tips of ideeën heeft voor de laatste 7 dagen dan hoor ik het graag.
Reisvoorstel
Wil jij met je gezin zo'n droomreis maken?
Stap 1: Vraag nu vrijblijvend een persoonlijk en inspirerend reisvoorstel aan.