maandag 28 oktober 2013
  47 Replies
  11.6K Visits
  Subscribe
na lang twijfelen hebben wij besloten om van 25 april tot en met 11 mei 2014 naar thailand te gaan. Helaas is dit maar 2 weken ivm leerplichtig kind
Wij reizen met 2 kids van dan 3 en 5,5 jaar oud. Dus met zn vieren.
In 2012 hebben wij een rondreis gemaakt door maleisie en singapore. Dit was super bevallen alleen was het toch best vermoeiend maar dat komt ook omdat de jongste pas 1,5 was. Wij hadden een hoop binnenvluchten
Dat wil ik gezien de tijd wat beperken 2 weken is niet lang.

Ik heb echt veel topics hier bekeken en doorgelezen en ik kom echt tig plaatsen tegen waar mensen heen gaan. Ik ben nog nooit naar thailand geweest dus ik heb geen idee.

WIj landen uiteraard in bangkok en willen daar 2/3 nachten verblijven.
en dan?
Ik dacht vliegen naar koh samui. Wij willen gewoon een relaxe vakantie dus veel mooie eilanden stranden etc.
Kan iemand mij helpen? Wij willen dus niet de koffers in en uitpakken constant. Ideaal zou zijn als we op 1/2 plekken konden verblijven en van daar uit met de boot mooie plekken te bezoeken zeg maar.Dus ik hoor graag jullie meningen?

Oja is april een beetje een goede tijd om naar thailand te gaan? en is 2 weken wel te doen? of zeggen jullie dat het echt te kort is?

Alvast bedankt!!!
Waardeer dit bericht:
10 jaar geleden
·
#14379
Hoi Sanna,

leuk joh! Wij zijn in mei voor de tweede keer naar Thailand geweest en voor de eerste keer met onze dreumes van toen 16 maanden. Wat een genot! Heerlijk land met een kind, want die Thai zijn echt gek op kinderen. Volgens mij gaan jullie in een fantastische tijd! Wij zijn ook naar Koh Samui gegaan en hebben daar voor de tweede keer een villa gehuurd op Samran Gardens. Heerlijk, je eigen zwembad, tuin, huis en ruimte. Koken en spelen en veel naar het strand en met de scooter rondrijden. Wil je twee plekken met stranden of 2 totaal verschillende plekken? Is twee weken genoeg? Ik denk dat 2 maanden nog niet genoeg is, dus ik zou zeggen lekker gaan en misschien terug als jullie het bevallen is. Wij gaan in maart voor de derde keer...
10 jaar geleden
·
#14380
2 weken is zeker niet lang genoeg maar ik herken het probleem.
Heb je wel gedacht aan het tijdsverschil, zoals ik het lees komen jullie pas op zondag terug, da's behoorlijk vermoeiend, zeker voor de kinderen als ze dan op maandag weer naar school moeten.

Even een tip, vlieg nooit op Koh Samui, dit is echt veel te duur, je kan dan beter naar Surat thani vliegen (nog goedkoper is de nachttrein) en daar de Ferry naar Koh Samui nemen.
Persoonlijk zou ik liever voor Koh Phangan of Koh Tao kiezen, deze eilanden zijn wat rustiger dan Samui.

Als je dan toch via Surat thani zou gaan dan is het ook erg leuk om daar naar the first monkeyschool te gaan, dit kan een paar uur zijn maar ook een nacht.

In Twee weken zou je dit rondje kunnen doen.
Bangkok.
Surat thani.
Een eiland.
Evt eindigen op Koh Tao.
Met de Ferry naar Chumpon.
Met de trein terug naar Bangkok.

Of,

Bangkok.
Kanchanaburi (Elephants world, helemaal geweldig voor jullie en de kids)
De nachttrein vanuit Nakhon phatom naar Surat thani.
Evt paar uurtjes apenschool en de laatste Ferry naar 1 van de eilanden nemen.
Vandaaruit weer terug naar Bangkok.

De eilanden moet je echt zien als luieren, daar is niet echt veel te beleven.
Wat de periode betreft, die is prima, zeker als je voor de oostelijke eilanden kiest.
10 jaar geleden
·
#14381
Als je wilt vliegen zou ik ook kijken of je dat op surathani kan doen. daar vandaan is maar een klein stukje naar de haven en dan met de boot naar één van de eilanden. ( vanaf de pier kan zowel naar koh samui, pha ngan en ko tao)
De boot is leuk om in de schaduw op het dek uit te kijken over de zee terwijl de eilanden steeds dichterbij komen.

persoonlijk vind ik ook de nachttrein een aanrader, als 3 of 5/6 bent is dat een belevenis van jewelste.
"Ik sliep in een bedje in een rijdende trein..." dat zijn de verhalen bij terugkomst.!!

terugvliegen zou ik dan ivm tijd wel vanaf het eiland direct op Bangkok doen.

succes en veel plezier!

p.s. zien we je ook komend weekend op http://www.verrereizenmetkinderenbeurs.nl/ ??
10 jaar geleden
·
#14382
Leuk he die trein verhalen, onze dochter van 6 had een vlieg bij haar bed en riep behoorlijk hard door de trein "ik heb een kakkerlak op mijn kamer" bij ons vinden de kinderen de trein ook geweldig.
Zeker ook qua tijd kan je beter met de trein reizen, je reist s'nachts dus je hebt geen tijds verlies daarbij bespaar je ook nog een hotel overnachting, ga je met het vliegtuig dan moet je toch optijd vertrekken ivm met drukte onderweg naar het vliegveld waar je dan ook weer optijd aanwezig moet zijn, dan de vlucht en de reis naar je volgende overnachting, je bent er zo een halve dag mee kwijt, de rest van de dagboek je dan ook niets meer.
10 jaar geleden
·
#14383
Oh wat een super zoveel reacties! Dank jullie wel voor het meedenken!

Ja 2 weken is erg kort en idd zaterdag terugvliegen is misschoen niet zo heel handig want idd het tijdsverschil en dan maandag weer naar school.
Mijn plan was ook om in de zomervakantie te gaan en dan voor 3 weken. Maar hoorde dat het regenseizoen dan begint in thailand en ik heb in maleisie meegemaakt dat wij op een eiland dag en nacht regen hadden! Nou ik werd daar niet vrolijk van! Een buitje is niet erg maar niet 5 dagen lang de hele dag door!
In Maleisie en Singapore waren wij ook totaal 3,5 week en ja als je zo ver weg gaat is 3,5 week toch wel echt fijn hoor! Maar ja de oudtse is sinds kort helaas leerplichtig
De nachttrein zullen mijn kids geweldig vinden. Ze vinden het hier al leuk om met de trein te gaan. Maar is het wel schoon? en een beetje moderne treinen? Ja heel erg ik ben wat dat betreft gewoon verwend het moet wel een beetje comfortabel en schoon zijn allemaal! Hoeveel uur is het rijden?

Ik ga jullie schema`s allemaal doorlopen en uitzoeken. Ik zou er zelf echt nooit op gekomen zijn hoor.
Wellicht dat ik later weer wat vragen heb :)

Nogmaals heel erg bedankt voor jullie reactieas
10 jaar geleden
·
#14384
Die trein? Ja, dat is wel even iets.
Ik ben zelf ook een hele erge viespeuk hoor, alles MOET schoon zijn.
Even onze ervaring en nog wat tips.
De trein is op het eerste oog schoon, je bed is schoon en je krijgt schone lakens en kussens (uit plastic) wat ik wel heel erg vies vind dat zijn de wc's, de eerste keer nam ik de gewone wc maar na het even goed bekeken te hebben was het, zeker met de kinderen beter om voor de staande wc te kiezen.
Voor de kleinste heb ik ook wel eens een yoghurt emmertje meegenomen met zo'n deksel om op te plassen, dat kon ze dan achter het gordijntje op haar bed doen, toen ze groter was kon ze ook gewoon op de wc hoor.
Tanden poetsen doen we pas weer op locatie, ik kan dat gewoon niet in de trein, dat vind ik echt vies boven zo'n bak waar iedereen moet hangen.
Qua eten, je kan van alles kopen in de trein maar ik zorg altijd wel dat ik fruit en pinda's bij me heb.
Dit zijn zo maar even wat dingen maar het is echt heel erg goed te doen.
Google eens op foto's van zo'n trein, dan kan je zien hoe het is.
10 jaar geleden
·
#14385
Oh wow!!!! Net even contact gehad met de school van mijn dochter. Ik vond 2 weken in april/mei toch wel iets tekort voor een verre reis. 2,5 week zou net iets beter zijn. Ik heb toch gewoon gebeld met de vraag of ze 3 dagen eerder met vakantie mocht gaan (ze is in november dit jaar 5 geworden) en het antwoord was; omdat ze pas 5 is is het geen probleem. Vanaf 6 jaar is het niet meer zomaar mogelijk!!!!

Ik ben blij!!! Het is nu echt definitief!!! Wij gaan gewoon!!!!!
10 jaar geleden
·
#14386
Oh super dat het zo geregeld is!
10 jaar geleden
·
#14387
Ja ben er echt super blij mee.

Ik heb dit hele forum zo goed als uigespit want de route bepalen is echt best moeilijk.

Ik wil echt zoals eerder gezegd niet constant reizen zoals wij in maleisie hebben gedaan. Het was een indrukwekkende reis maar moe waren wij wel.

Ik zat te denken aan het volgende;

Aankomst Bangkok 2 nachten verblijf bangkok
Bangkok--->Phuket-->>phi phi eilanden(??)
Phi phi eilanden--->Phuket
Phuket--->Koh Samui
Koh Samui--->Bangkok (weer 1/2 nachten)

Wij willen dolgraag de phi phi eilanden zien. Nu kan ik vanuit phuket makkelijk naar phi phi don zag ik.
Nu vraag ik mij af is een dagtrip naar de phi phi eilanden voldoende? of is het de moeite waard om er te verblijven? en hoe lang dan?

Ook zit ik er sterk aan te denken om heel koh samui te skippen en in de buurt van Phuket/Krabi/phi phi eilanden te blijven. Maar is 2 weken dan niet te lang?
Wij hoeven echt niet in 2,5 week zoveel mogelijk van thailand zien als het bevalt gaan wij gewoon weer terug en pakken een ander deel dan. Wij willen relaxen wat excursies doen (eilandhoppen etc) en wij houden wel van gezelligheid. Dus onbewoonde eilanden zijn leuk en relaxed maar niet te lang. Er moet wel wat drukte om mijn heen zijn winkels etc. DUs eigenlijk een paar mooie plekken zien zonder te veel gesjouw en gesleep met spullen

pff best moeilijk eigenlijk.....Onze rondreis in maleisie was al helemaal uitgestippeld door mijn zusjes die het 2 jaar ervoor hadden gedaan vind het erg lastig (maar wel leuk om te doen)
10 jaar geleden
·
#14388
Als je nog niet geboekt hebt en erg graag naar Phuket/Phi Phi wilt, zou je misschien heen op Phuket en terug vanaf Bangkok kunnen vliegen. In Phuket en omstreken begint het regenseizoen in mei en daarom zou ik daar dan eerst zo snel mogelijk naar toe gaan. Die eerste dagen aclimatiseren in Bangkok vond ik afgelopen zomer verspilde tijd, die ik liever ergens anders doorgebracht had. Vooral omdat we aan het eind nog 2 hele dagen in Bangkok hadden...

Samui, Phangan en Tao kun je desnoods heel goed een andere keer doen tijdens de zomervakantie, want dan is het weer daar ook prima. Misschien zou je Khao Sok leuk vinden voor een paar dagen en dan nog wat relaxen in Hua Hin of Cha Am, waar dan niet zoveel regen valt en je voldoende leven om je heen hebt, en dan met de trein terug naar Bangkok...
10 jaar geleden
·
#14389
Zag net dat Etihad op dit moment heel goedkope open jaws aanbiedt. Misschien ook voor jullie een idee?
Voor 2018 euro vlieg je met z'n 4en 's avonds op b.v. 22 of 23 april van Amsterdam naar Phuket (via Abu Dhabi) en terug op b.v. 9 mei van Bangkok naar Düsseldorf.
10 jaar geleden
·
#14390
Heel erg bedankt voor je antwoord!

Ja regenseizoen was ik al bang voor idd. Dat is het niet heel handig om 2,5 week in die regio (dus phuket,krabi, phi phi) te verblijven. Moet zeggen dat dit het nog lastiger maakt hoor. Je moet ook nog eens rekening houden met de regenseizoenen. Ik heb het op een eiland van maleisie toen meegemaakt waar we stom toevallig ook nog eens 5 dagen verbleven dat het dag en nacht regende.

Dan is het toch handig om phuket idd te doen meteen en daarna door te vliegen naar koh samui om daar 1 week ofzo door te brengen. En laatste dagen in bangkok

Ik heb nog niets geboekt verder! Heb gister pas het antwoord van school gekregen over extra verlof van de oudste
10 jaar geleden
·
#14391
Dan zou ik zeker even naar die tickets van Etihad kijken op http://www.etihad.com/nl-nl/

Druk op Meerdere bestemmingen/overstappen dan kun je daarna uitzoeken wat de beste optie voor jullie is. ;)

Om verder nog wat rond te kijken naar verschillende combinaties kan ik je van harte de site van momondo aanraden. Hier kun je namenlijk ook meerdere bestemmingen opgeven en dan de verschillende maatschappijen met elkaar vergelijken. Hier rolt ook b.v. Emirates eruit als je op Phuket vliegt en weer vanaf Bangkok wilt vertrekken.
10 jaar geleden
·
#14393
yeahhhh gister de tickets geboekt!!! Dochter van 5 heeft toestemming gekregen van school om 3 dagen eerder dan de mei vakantie start weg te gaan.
Wij vertrekken 19 april en zullen 8 mei terug keren. Bijna drie weken dus.

Mijn plan is als volgt

19/4: vertrek amst-dubai (blijven 1 nacht in dubai)
20/4: vertrek dubai-amst
21/4 aankomst bangkok
22/4: bangkok
23/4 :bangkok
24/4: bangkok---->Phuket
25/4: phuket
26/4: phuket
27/4 Phuket
28/4: phuket
29/4: Phuket---> Koh Samui
30/4: Koh Samui
01/5: Koh Samui
2/5: Koh Samui
3/5: Koh Samui
4/5: Koh Samui
5/5: Koh Samui
6/5: Koh Samui---->Bangkok
7/5: Bangkok
8/5: Vertrek Bangkok-->dubai (weer overnachting in Dubai)
9/5: Dubai Amsterdam

Wat vinden jullie van dit schema? Blijf ik niet te lang op Phuket en Koh Samui? Vanuit phuket willen wij dagtripjes maken naar Phi phi oa en wellicht andere eilanden?
En vanuit koh samui ook naar de andere eilanden.

Zit alleen nog wel met de binnenvluchten in mijn maag.
Van bangkok naar phuket is geen probleem met air asia 126 euro voor ons viertjes
Maar van Phuket naar Koh Samui is een probleem

Jullie schreven dan bangkok airways alleen op koh samui vliegt. Ik zou dan naar surat thani moeten gaan en dan met de boot. Maar vanuit phuket gaan air asia niet naar surat thani. Wel Udon Thani??????

Of zijn er andere maatschappijen die wel van phuket naar surat thani vliegen? Het traject phuket koh samui stresst mij wel een beetje dat ik er zelfs aan denk om koh samui te schrappen.

Ik weet het even niet. Kan iemand mij adviseren?

Alvast bedankt
10 jaar geleden
·
#14394
Zoals ik het nu lees heb je een strand vakantie van 2,5 week, vind je dat niet zonde voor zo'n verre reis?

Ik zal er vanavond nog even naar kijken, ik heb wel wat leuke ideeën, wij zijn laatst ook voor 17 dagen gegaan en we hebben ongeveer dezelfde route afgelegd maar dan net iets spannender.
10 jaar geleden
·
#14395
Je kunt van Phuket met een directe vlucht naar Koh Samui. Op 29 april zijn er zelfs 4 vluchten van Bangkok Airways voor 2 volwassenen en 2 kids voor 227 euro.

Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn om eerst van Bangkok naar het noorden (Chiang Mai) te vliegen en daar een aantal dagen door te brengen, eventueel naar Pai. Dan van CM direct naar Phuket vliegen. Van alles daar ondernemen en weer terug naar Bangkok...
10 jaar geleden
·
#14396
Hoe vind je dit?

Bangkok, 2 nachten
Trein, taxi of bus naar Kanchanaburi, hier kan je naar de erawanwatervallen watervallen en Elephants world, dit is echt super leuk voor de kinderen, ook voor de kleinste, er zijn natuurlijk veel meer leuke dingen te doen maar dit vonden wij zelf wel de hoogtepunten.
2 nachten Kanchanaburi en dan de trein, taxi of bus naar Nakhon phatom nemen om daar de nachttrein te nemen naar Surat thani
Dan de Ferry nemen naar bijv Koh Samui, of evt een ander eiland, wij vonden het moeilijk om op Koh Samui een geschikt resort te vinden waar we met vieren konden verblijven, op het strand, met een zwembad en niet pal in de drukte (uitgaansgebied) vandaar dat mijn voorkeur uitgaat naar het rustige Koh Phangan.
Dan kun je de Ferry terug naar Surat thani nemen en In Surat thani 1 nachtje bij de firstmonkeyschool (apenschool) verblijven, dit is ook erg leuk voor de kinderen, ook kan je vanuit hier roze dolfijnen gaan spotten en bijv 'savonds opzoek gaan naar vuurvliegjes.
Dan vanuit Surat thani het vliegtuig nemen naar Phuket om daar evt nog van het strand te genieten, mocht je slecht weer hebben dan zou je altijd weer naar de andere kant kunnen reizen, het is in mei ook laagseizoen dus je zou het nog niet perse vast hoeven leggen daarbij zijn wij 2 jaar geleden ook eerder bij een hotel op Koh Lanta vertrokken ( ook aan de westkant) omdat ze het strand niet meer bijhielden, het lag bezaait met rotzooi en omdat wij de enige gasten waren vonden ze het wel prima zo, ik ga dus niet op een tropisch strand zitten wat vol ligt met afval.
We hebben toen gewoon alleen maar voor die ene nacht betaald en zijn vertrokken.
Vanuit Phuket kan je dan weer op Bangkok vliegen, evt daar nog een paar nachtjes nemen voor de laatste inkopen en weer naar huis.

Zou je niet vliegen van Surat thani naar Phuket maar me de bus of taxi gaan, dan zou je ook nog een paar nachten Khao sok aan kunnen doen.

Hou er rekening mee dat Bangkok air erg duur is, zeker vanaf of naar Koh Samui, je kan veel voordeliger vliegen met airasia, pasgeleden zelfs voor nog geen € 34 met zijn vieren, ze hebben heel vaak aanbiedingen dus dat is zeker de moeite waard.
De dingen die ik nu opsom moeten goed te doen zijn met kinderen, vele gingen je voor, alleen voor Khao sok is het wel het leukst als ze van een aardige wandeling houden.
10 jaar geleden
·
#14397
super bedankt voor jullie antwoorden

@fam moerkens: klinkt erg leuk de route. Waar ik alleen bang voor ben is voor de jongste. De oudste is super makkelijk maar de jongste kan best lastig zijn. Helemaal als ze moe is en niet haar middag slaapje op tijd heeft gehad. Vandaar dat wij hebben gekozen voor de stranden. Ik weet dat er zoveel mooie plekken zijn maar ik heb geen zin in drama`s (die hebben wij in maleisie door het vele reizen wel gehad namelijk) Ik wil langere tijd op een plek zitten zeg maar.
Als de jongste wat ouder is dan kunnen we wellicht een keer terug en meer bezichtigen.

de tickets van bangkok naar phuket kost 126 euro totaal. niet duur toch? of zijn er meerdere goedkope maatschappijen waar ik kan kijken?

Ik zag inderdaad dan bangkok airways van phuket naar Samui vliegt voor 230 euro. Dat is opzich redelijk. ALs ik dan van phuket naar Samui vlieg en dan van Samui b\met boot naar surathani en vandaaruit naar bangkok (stuk goedkoper met air asia) is dat te doen? is het dan de moeite waard om toch 1/2 nachten in surat thani te blijven? dan blijven we wat korter in Samui? IS dat wat? of is dat erg vermoeiend weer?

pfff ik vind dit echt zo moeilijk moet ik bekennen. Ik ken thailand ook totaal niet. Dus weet niet waar ik goed aan doe.

of i er een ander mooie eiland waar air asia wel heen vliegt ipv koh Samui?

Is koh samet wat?
10 jaar geleden
·
#14398
Als je alleen mooie eilanden zoekt dan zou ik eerder voor Koh Phangan en KohTao kiezen, dit zijn gewoon geweldige eilanden waar je heerlijk kan snorkelen in helder blauwwater.
Phuket is mooi bij goed weer maar als het er veel regend dan heb je, je hotelkamer zo gezien, je kan natuurlijk geluk hebben maar ik ken genoeg mensen die er zijn gevlucht vanwege het weer.
Een Ferry is zo genomen om van het ene eiland naar het andere te gaan, da's niet zo'n punt, die boek je ter plaatse.
10 jaar geleden
·
#14399
Ik heb er geen ervaring mee want dit wordt voor ons de eerste keer backpacken/rondreizen.

Maar ik heb wel ergens gelezen dat je bij een aantal vluchten binnen thailand niet meer dan 15kg in je koffer mag hebben, en ik las dat jullie met koffers reizen en twee kids,misschien ook iets om rekening mee te houden of even te checken op de sites.
  • Pagina :
  • 1
  • 2
  • 3
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!