donderdag 10 juli 2014
  2 Replies
  1.9K Visits
  Subscribe
Hey allemaal,

Tickets al een tijdje geleden geboekt, heen op Bangkok begin jan, retour vanaf Phuket 4mrt !
Reizen met onze 3 kinderen, dan 5,4 en 15 maanden oud, spannend !
Nu met het slechtere zomerweer, stilletjes aan ons aan het inlezen (inleven )

Twijfelen tussen 2 mogelijke routes:
Zonder kinderen al meermaals in die regio gereisd, maar met kinderen zal het toch heel anders zijn.

In eerste instantie was het plan om alleen Thailand rustig te doorkruisen:
Aankomst BKK
klein weekje bijkomen van de reis en aanpassen aan het klimaat
dacht aan bv Kanchanaburi - Koh Samed ?
daarna terug naar BKK - 3 of 4 nachten
dan richting Noorden met de trein, eventueel met een stop in Lopburi ( apen ? )
Pitsonalok ( aankomst trein ) door naar Sukothai - totaal voor dit traject een dag of 5 ?
vandaar uit indien mogelijk een jeep huren en richting Chiang Mai, via Mae hong Son Loop ?10 dagen?
Ik lees ook goede dingen over BambooNest in Chiang Rai ? Past dit er nog bij ?
In Chiang Mai willen een 5 tal dagen gaan fietsen met ClickandTravel
nadien nog een nacht of 2-3 in Chiang Mai zelf
dan een vlucht naar Krabi of Phuket met bv Airasia
om daar dan de laatste 2 à 3 weken te spenderen ( naargelang de trip naar het noorden )
Koh Lanta willen we zeker doen, tips ? Railey beach en dan op het einde ergens Kata of Karon beach ?
maar....
na al heel wat reisverslagen van forumleden gelezen te hebben, lijkt het me ook leuk om Zuid Laos-Cambodja te doen .... :-)
En misschien, rekening houdend met ons budget ( 100 € per dag ) ook wel goedkoper ?
De eerste twee weken, klimatiseren, BKK en via Oost Thailand ( Khorat ) naar Ubon Ratchatani, grens over ( dit alles in een tweetal weken ? ) naar Pakse
Pakse - Champasak- Bolaven plateau - Don Khone : 2 weken
grens over Cambodja: Kratie - Kampon Cham ( homestay ) Siem Riep - PHom Phen - Sihanoukville - Kep... : 2 weken
dan via een vlucht ( Phom Phen of Siem riep ) via BKK naar Krabi of Phuket
om daar dan de laatste X aantal dagen/weken door te brengen...

We kunnen niet alles, het lijkt allebei een mooie route
Als jullie dit zo lezen, welke lijkt jullie het meest geschikt met kleine kinderen ( jongste is 15mnd )
Of zijn er nog bepaalde dingen die ik nog niet gelezen heb, die ook niet mogen ontbreken.
Voorlopig liggen alleen onze internationale vluchten vast en 1 overnachting bij de luchthaven, omwille van late aankomst, nadien is alles nog open.
Wilde eigenlijk ook nog niet teveel vooraf reserveren of is dit wel nodig? = hoogseizoen.
Misschien wel in het zuiden, maar de hotels die ik al bekeken heb, zitten al snel aan 5à6000 baht ...
Iemand misschien nog suggesties ?

Ik heb al veel interessante dingen gelezen hier op dit forum, super tof !

Groetjes,
Joke
Waardeer dit bericht:
9 jaar geleden
·
#16134
Dag Joke, geweldig vooruitzicht, alvast heel veel voorpret.
Ik schiet even wat losse flodders. Hier ook drie kinderen, we waren met een 1,5 jarige in Thailand en zijn vorig jaar in Cambodja geweest.
Je wilt veel, heel veel in 8 weken. Acht weken lijkt lang maar je kunt niet 8 weken in een rap tempo alles zien. Volgens mij past het ook niet als je alles bij elkaar optelt. Als ik alles bij elkaar optel zit je al 6 weken in Thailand exclusief strand. Dus daar volg ik je niet helemaal.

Acclimatiseren kan eigenlijk overal; ook in Bangkok in een lekker hotel met fijn zwembad lukt mij dat prima.
Vijf dagen fietsen in de hitte lijkt me heel veel. Ook voor jullie kinderen. En ik weet ook niet of je op de derde t/m vijfde dag zoveel meer ziet dan op dag 1 en 2.
Destijds hebben wij gehopt van Rai Lay beach (20 jaar geleden echt supermooi), Ko Phi Phi en terug via Phuket (kan natuurlijk ook andersom: Air Asia vliegt tussen Chiang Mai - Phuket zonder tussenstop in Bangkok). Tussendoor kun je nog naar Ko Lanta.

Voor Cambodja trek je te weinig tijd uit. Je kunt je prima een week vermaken in Siem Reap en omgeving en dan iedere dag iets doen. Ik zou misschien wel op en neer vliegen naar Siem Reap en strand bewaren voor Thailand (of eventueel heen naar Siem Reap en terug via Phnom Penh of andersom). Ik vond Cambodja niet direct goedkoper dan Thailand: wel verrassend goed te bereizen met kinderen. We logeerden in Kabiki in Phnom Penh en la Niche d'Angkor in Siem Reap. Allebei aanraders!
Qua acco is Chiang Dao Nest nog steeds mijn topper. Chiang Dao ligt anderhalf uur met de bus boven Chiang Mai. Twintig bungalowhutjes in een tuin met zwembadje tussen de bergen. Fantastisch eten! Leuke dingen om in de omgeving te doen.

Als ik 8 weken zou hebben (droom droom) dan zou ik lekker relaxt door Thailand trekken en overal minimaal een paar nachten blijven hangen.
9 jaar geleden
·
#16135
Chippi,

Naar de bib geweest en "ouderwets" zitten lezen in reisgidsen, heeft ook wel zn charme tov al die forums enzo...
We opteren voor lekker relaxed Thailand te doen en Cambodja*Laos doen we gewoon in een andere reis !
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!