dinsdag 18 mei 2010
  10 Replies
  4.5K Visits
  Subscribe
Hallo allemaal

De kogel is door de kerk, volgend jaar maken we weer een reis naar Azie, we willen dit keer Vietnam, Laos en Cambodja bezoeken.
In 1994 heb ik 4 weken door Vietnam gereisd en was direct verliefd, ik wil mijn man en kids heel graag het land laten zien, al besef ik me terdege dat er super veel is veranderd sinds die tijd.

Er spelen een paar vragen in mijn hoofd:
Weet iemand plaatsen die een beetje off the beaten track zijn, zoals destijds Dalat (of is dat nu ook een trekpleister geworden) en de nieuwe badplaatsen (althans voor mij nieuw) waar het nog niet echt storm loopt. Zijn er nog andere bergachtige wandelregio's dan Sapa waar je een beetje fatsoenlijk kan komen?
Zou ook heel graag naar Halong Bay willen maar dat was in 1994 een hele dag reizen, ik neem aan dat er inmiddels een betere weg is aangelegd? (we moesten toen vaak uit de bus om stukken te lopen...).
Laos en Cambodja ben ik nog nooit geweest, is invliegen vanuit Vietnam de beste optie of is overland ook goed te doen (we zijn aan de zomervakantie gebonden dus het is wel regenseizoen daar....) en wat moeten we daar beslist gaan zien?

Alvast bedankt!
José
Waardeer dit bericht:
13 jaar geleden
·
#7394
Hoi Jose,
Ik ben enkele jaren geleden in Vietnam, Cambodja en Laos geweest. Dalat was toen al redelijk toeristisch.
Ik ben toen vanuit Laos de grens over gegaan naar Vietnam, ter hoogte van Ponsavan (Laos). Dit was een zeer off the beaten track route. Vliegen van Laos naar Vietnam gaat makkelijker (maar is wel minder avontuurlijk...). Ponsavan in Laos is zeker een plek om te zien!! Netzoals Luang Prabang.(beide zijn wel redelijk toeristisch)
Vanuit het zuiden van Laos kan je over land goed Cambodja bereiken. Dat is een heel mooi gebied (ik geloof dat het duizend eilanden heet ofzo) Vergeet dan ook niet de Irrawiddy Dolphins te spotten. In Krabi (Cambodja) was dat een relatief diervriendlijke excursie.
Als je aan de vakantie gebonden bent neem ik dat jullie zes weken hebben. Persoonlijk lijkt mij dat erg weinig om alle drie de landen goed te zien. Mijn ervaring met Laos en Cambodja is dat de afstanden dan wel niet zover zijn maar de reistijden wel heeeeeel lang zijn. Cambodja heeft op mij grote indruk gemaakt!!
Succes met de voorbereidingen.
Mijke
13 jaar geleden
·
#7395
Hi Mijke,

Bedankt voor je antwoord en de tips!

We hebben in de plannenmakerij inmiddels Laos laten vallen, om de reden die jij aangeeft, te weinig tijd..
Voor de meiden willen we toch ook wat rust inbouwen,dus we moeten keuzes maken.
Irrawaddy dolfijnen zien is de wens van Rebecca (die in 2007 op Bali met dolfijnen heeft gezwommen) en sindsdien alles leest en verzameld dat met dolfijnen te maken heeft.

Het liefst zouden we vanuit Krati naar Ratanakiri gaan maar we reizen midden in het regenseizoen in Cambodja dus zullen we ter plekke moeten zien of het haalbaar is.

We staan in dubio wordt het Thailand en Cambodja of Vietnam en Cambodja...
Vanuit Thailand kunnen we gemakkelijk bij gebrek aan zonneschijn voor een weekje naar Maleisië of Bali vliegen :-)
Nou ja we hebben gelukkig nog even...
13 jaar geleden
·
#7396
José,

Je vroeg over 'off the beaten track' in Vietnam.
Voor ons was dat Quan Lan ten noorden van Halong Bay. Dit was een van de hoogtepunten van onze reis.
Verder Ba Be in het noorden. Is een NP waar weinig toeristen komen. Ook waanzinnig leuk.
En Ninh Binh (op scootertjes) vonden wij ook erg leuk. Vanaf Hué zijn wij met de toeristenstroom meegegaan. Ook leuk, maar het laat minder indrukken achter.
Vanuit Ho Chi Minh kun je volgens mij rechstreeks een bus nemen naar Phnom Penh, maar wat de meeste reizigers doen is een driedaagse toer naar de Mekong en dan met de boot de grens over (geheel georganiseerd de grens over).

Vietnam met kids is ons heel goed bevallen dit jaar.

Christel
13 jaar geleden
·
#7397
Hi Christel,

Gelijk maar even op de site jullie reisverslag gelezen, leuk en herkenbaar. Was in 1994 in poppentheater (moest een spektakel zijn), ook toen was ik blij dat ik weg kon haha.
Grappig, de overeenkomst; wij zijn dit jaar ook 12,5 jaar getrouwd en willen met de meiden graag Thailand aan doen, symbolisch omdat we destijds onze eerste vakantie samen daar zijn geweest. Cambodja staat al minstens 10 jaar op het lijstje en Vietnam vond ik destijds zo mooi....

Quan Lan en Ba Be nemen we gelijk op in de plannen. Scootertjes hmmmm, in de 2 maanden dat ik heb brommer gereden heb ik ondervonden dat dit soort gemotoriseerd verkeer en ik slecht samengaan.... dus die slaan we waarschijnlijk over. Georganiseerd naar de Mekong, lijkt me niet echt was, zal waarschijnlijk gewoon de bus naar PP worden :-)

Bedankt voor de goede ideeën,

José
13 jaar geleden
·
#7398
Hoi José,

Ik heb wel gehoord dat Vietnam erg veranderd is over de laatste jaren. Waar 10 jaar geleden nog veel fietsen in Hanoi werden gesignaleerd, vind je die nu haast niet mer terug. Het zijn nu allemaal brommertjes geworden. AL met al is het een knap drukke bedoeling.
Cambodja staat bij ons ook op ons verlanglijstje samen met Thailand. Inmiddels hebben de de USA (oostkust) ook aan dat verlanglijstje toegevoegd (omdat onze zoon zoooooooooooooo graag naar NY wil).
Ben benieuwd wat het gaat worden, want ik ben nu wel helemaal weg van Azië.

ALs je meer info wilt, hoor ik het wel.
Je kunt ook nog even een kijkje nemen op de website van Lianne Bosch (google bosch vertrekt). Zij heeft vorig jaar met haar gezin door Vietnam getrokken en ik heb op haar site veel ideeën opgedaan.
13 jaar geleden
·
#7399
Hallo allemaal,

Inmiddels zijn de tickets geboekt, we vliegen met Air China van Dusseldorf naar Bangkok en terug vanuit Ho Chi Minh met een tussenstop van 3 nachten in Peking.

We hebben 25 dagen om van Bangkok naar Ho Chi Minh te komen.

De bedoeling is 3 nachten te acclimatiseren in Bangkok dan via Siem Reap en Phnom Penh naar Ho Chi Minh, afhankelijk van het weer doen we hier en daar een paar dagjes strand tussendoor. We willen op zoek naar Irrawaddy dolfijnen (als het weer het toe laat) en mochten we de tijd hebben dan wil ik graag nog naar Hoi An en Hue. We boeken behalve het hotel in Bangkok en de laatste dagen in Bangkok niets, maar gaan zoals altijd op de bonnefooi.

Ik ben erg benieuwd naar hotelletjes of hostels onderweg en ideeën en tips voor leuke activiteiten met de meiden (dan 10 en 7).

Groetjes en misschien tot ziens op de VRMK dag!
Jose
13 jaar geleden
·
#7400
Veel plezier! Uitstekend idee om eerst een paar daagjes te wennen, dat hoor ik steeds meer van mensen.
13 jaar geleden
·
#7401
Hoi José,

Voor tips over accomodatie zou ik je willen vragen om even op onze site te kijken voor zowel accomodatie in Thailand, Cambodja (alleen Phnom Penh), Vietnam en zelfs ook voor Beijing.

In Beijing zaten we in het Templeside guesthouse, wat erg dicht bij een metro ligt, en wij zelf helemaal toppie vonden! Ze hebben daar ook familiekamers!

Kijk voor guesthouse reports met veel foto's en prijzen op;

<!-- w -->http://www.boschvertrekt.web-log.nl<!-- w -->

Als je vragen hebt mag je me ook mailen hoor!
Groetjes Lianne
12 jaar geleden
·
#7402
Beste José

Wij reizen voor 1 jaar door Azië en zijn nu in Vietnam en komen vanuit Cambodja. Misschien heb je iets aan onze weblog. Uiteraard kun je dan ook nog gerichte vragen stellen. Kijk als je wilt op vway.aroundtheglobe voor onze ervaringen met het reizen met drie jonge kinderen

Groet jeroen
12 jaar geleden
·
#7403
Vietnam met 3 kids.

Hallo wij zijn ruim 4 weken met onze kids 3,8 en 12 jaar door Vietnam getrokken.
Een geweldige evaring voor de kinderen en ons. ( hebben contact opgenomen met Vietnam à la cart en die hebben ons geweldig geholpen ) Zelf hadden we al reiservaring met de kleine van 3 jaar Indy en nu gingen ook de 2 kids van mijn man mee. We zijn begonnen in het noorden met een gids en eigen vervoer. Hebben bij de mensen thuis in paalwoningen geslapen veel met bootjes, fietsen en de trein en binnelandse vluchten gereisd. Hue en hu An ook aanraders en als laatse het eiland pu quoc daar lekker uitgerust. De mensen zijn daar geweldig! En onze kids melden dat ze er wel wilden wonen. Voor de kids een unike ervaring en heel erg veilig ook het eten!
Echt een aanrader!

groet angeline


aanrader
  • Pagina :
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!

Partners

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl

Social Media

Houd jij van Verre reizen met kinderen? Volg, like en blijf op de hoogte!