Thailand: fietsen in Bangkok

Wat hebben jullie ondernomen met de kinderen? Geef hier je tips over leuke, kindvriendelijke uitstapjes.

Re: Thailand: fietsen in Bangkok

Berichtdoor Khadija » 20 Sep 2009, 20:14

Hoe weet je dat Kirsten? Heb je die tocht zelf gedaan?
VERTEL!
Khadija

Berichtdoor Kirsten » 21 Sep 2009, 11:41

Beste Khadija
Ja, wij gaan jaarlijks naar Bangkok en enkele jaren geleden hebben wij (nog zonder kind) meegefietst met Co van Kessel, erg leuk! Het jaar daarop nog een fietstocht gedaan met een Nederlander waarvan ik zijn naam niet meer weet en toen uiteindelijk bij ABC met Michiel Hoes terecht gekomen. Toen merkte ik echt duidelijk verschil, superleuke gidsen met veel humor en veiligheid staat ten alle tijden voorop. Dat uit zich ondermeer in de knowhow van de gidsen, die de groep altijd goed in de gaten hebben. De groepen zijn nooit te groot, anders splitsen ze. Bovendien is er daarnaast altijd tijd voor een fotostop. Sindsdien fietsen wij altijd met ABC als we in Bangkok komen, hoewel dit dus jaarlijks is, verveelt het nooit omdat de route elke keer wel verschilt en het straatbeeld natuurlijk ook altijd anders is. Bij die andere fietstochten ga je voornamelijk door China Town. Leuk weetje is dat bij Michiel Hoes ook het Nederlands Elftal heeft gefietst 2 jaar terug, foto´s hangen nog in zijn kantoor!
Kirsten

Berichtdoor Khadija » 21 Sep 2009, 12:12

Aha!! Ja dan kan je het weten idd!
Was benieuwd omdat je het zo stellig zei ;-) Maar goed om te weten!! Heb namelijk alledrie die bedrijven al bekeken op internet en vond het moeilijk om te kiezen... Overal staan enthousiaste reacties op, maar die mensen hebben natuurlijk allemaal maar 1 tour gedaan... Fijn dat jij ze kan vergelijken!
Khadija

Berichtdoor Kirsten » 21 Sep 2009, 13:36

.. Was vergeten te melden dat het met kinderen ook prima te doen is.. Maar let er op dat kinderen onder de 7 jaar absoluut niet zelf moeten fietsen daar.. Achterop of in kinderzitje is okee.
Kirsten

Berichtdoor annemiekb » 29 Dec 2010, 17:21

Wij hebben ook gefietst met Michael van Amazing Bangkok Cyclist met onze dochter van 2. we hebben de tocht van 10 - 15 uur gedaan en dat ging hartstikke goed. tussendoor viel de kleine in slaap op de fiets, vlak voor de lunchstop, en we hebben toen lekker gegeten terwijl zij op een bankje verder sliep. het was best warm, maar het ging prima met een petje op en voldoende water en gelukkig ook wel genoeg momenten in de schaduw.
vind het niet goedkoop trouwens; je betaalt 1500 baht p.p (niet voor de kleintjes). Het is overigens de 3e keer dat ik door Bangkok heb gefietst in 7 jaar tijd en was nog steeds leuk. echt een aanrader, want je komt op plekken waar je anders echt nooit komt.
annemiekb

Berichtdoor jan&marjan » 04 Jan 2011, 17:34

hoi allemaal,
Wij hebben vorig jaar rond deze tijd ook een tocht door de stad gemaakt met Co van Kessel. dat was een hele leuke fietstocht maar de fietsen waren echt minimaal. Ze hadden allemaal flinke afwijkingen in de trappers. Die van mij hield ermee op, aan eind van de tocht gelukkig, ik heb gelopen terwijl ik op het zadel zat...gelukkig heb ik dus lange benen, hihi.
Dus goed opletten als je gaat.....maar het was wel erg leuk! heb toevallig afgelopen weekend de filmpjes nog gezien.
Marjan
http://www.jamamoma.nl
Kenia(04), Nieuw Zeeland(05), Cuba(06), Mexico(08), Thailand, Maleisië, Australië en Indonesië (4 maanden 09/10), Maleisië (Perhentians) M-Borneo (11) Marokko (12) ZwedenNoorwegen(13) Italië(14) Java,Bali (15)
jan&marjan

Vorige

Terug naar Uitstapjes