staking luchtvaartmaatschappij

Valt jouw vraag of opmerking over jullie verre reis met kinderen niet binnen de bovenstaande categorieën? Dan is dit de plaats waar je 'm kwijt kunt.

Re: staking luchtvaartmaatschappij

Berichtdoor sinole » 18 Jun 2017, 11:24

Pffff ik schrik hiervan! Wij vliegen ook met BA in 2e week juli via Londen naar Singapore. En hebben na aankomst dezelfde dag vlucht naar Bali met AirAsia. Getverdemme.

En ik heb al twee geannuleerde vluchten moeten oplossen en twee weken geleden een leuke acco die opeens annuleerde.

Eerder weg gaat wel, maar later zal heel veel gedoe en geregel opleveren.
Laatst gewijzigd door sinole op 18 Jun 2017, 19:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
Zonder kinderen lange en kortere reizen oa door Zuid-Amerika, Afrika, Azië, Midden-Amerika

Met dochters ('07 en '09) ver en solo: Jamaica ('10), Bali ('14), Zuid-Afrika ('15), Panama ('16), Bali, Singapore en Australië ('17)
sinole

Berichtdoor jill1234 » 18 Jun 2017, 12:12

Getsie Sinole, dan hebben jullie je portie al gehad zou je zeggen. Ik probeer me niet te druk te maken, heeft geen zin....komt vast goed!
Verre reizen (zonder kinderen): Bali, Mexico, Guatemala, Belize, USA, Canada, Curacao.
Maleisie wordt onze eerste verre reis met de kinderen (8 en 9)
jill1234

Berichtdoor jill1234 » 18 Jun 2017, 12:24

Net via nieuwssite gelezen dat er gestaakt dreigt te worden van 1 tot 16 juli maar BA heeft in een verklaring gezegd alle passagiers op hun bestemming te krijgen. Een deel van het cabinepersoneel wil staken, hopelijk kan het andere deel de boel opvangen.
Verre reizen (zonder kinderen): Bali, Mexico, Guatemala, Belize, USA, Canada, Curacao.
jill1234

Berichtdoor dhans » 18 Jun 2017, 13:39

Altijd k...., maar inderdaad, probeer het te regelen via de club waar je geboekt hebt. BA zal ook wel helpen. Maar helaas heb je er niet zo veel aan in het hoogseizoen; de vluchten bij alternatieve maatschappijen zitten immers ook boordevol. We duimen mee.
www.reisfamilie.nl
India* Thailand* Maleisië* Turkije* Singapore* Indonesië* USA* Baltics* Sri Lanka* Nepal Marokko Egypte Israël Syrië Jordan Vietnam Taiwan China Korea (met * ook met kids)
Gebruikers-avatar
dhans

Berichtdoor sinole » 18 Jun 2017, 19:15

Ik kan me er nog niet druk om maken maar zou wel balen zijn. Deze vakantie kunnen we niet zo snel over doen omdat ik voor het laatst ouderschapsverlof kan opnemen. Maar dan is het wel de worst case scenario. Ik heb voor naar Australie nog een paar dagen speling in Azië.
Zonder kinderen lange en kortere reizen oa door Zuid-Amerika, Afrika, Azië, Midden-Amerika

Met dochters ('07 en '09) ver en solo: Jamaica ('10), Bali ('14), Zuid-Afrika ('15), Panama ('16), Bali, Singapore en Australië ('17)
sinole

Berichtdoor jill1234 » 23 Jun 2017, 14:54

Las vandaag dat BA 9 toestellen en crew van Qatar Airlines gaat leasen ivm de dreigende staking van een deel van het cabinepersoneel van BA. Doet me deugd dat ze al aan het anticiperen zijn op deze dreiging.
Heb er wel vertrouwen in.
jill1234

Berichtdoor sinole » 23 Jun 2017, 19:12

Dat we in Singapore komen geloof ik wel. Mijn zorg (die ik nu nog niet voel) is of we de vlucht halen in Singapore. We hebben nu 4 uur er tussen en nog een rek van 3 uur maar te krap is ook niet fijn. Dan heb je geen relaxte vlucht. Dus ik hoop op dezelfde vluchttijd of wat eerder. Op Singapor airport kun je je iig goed vermaken.

Met Qatar vliegtuig de vlucht is weer een andere uiterste. Dat is luxe en als dat dan op de oorspronkelijke vluchttijd is... Ja, ik ga voor deze optie!!!!

sinole

Berichtdoor jill1234 » 30 Jun 2017, 20:08

Morgen is het 1 juli en begint de staking bij BA. Ben benieuwd. Ik hoor er verder niks meer over dus heb goede hoop dat ze er op geanticipeerd hebben,
jill1234

Berichtdoor fam moerkens » 30 Jun 2017, 21:22

Misschien zijn er wel maatregelen getroffen, zo'n vliegmaatschappij begrijpt natuurlijk ook wel dat de onkosten anders niet meer te overzien zijn.
Toen wij vorig jaar met Eurowings naar Boston vlogen kregen wij zelfs op de dag van vertrek, we waren al door de douane heen maar werden bij de gate terug gestuurd, ook een alternatief, ze zijn dit gewoon verplicht. Wij zijn uiteindelijk terug gevlogen met Lufthansa en dat was allemaal prima geregeld, ook geen gekke tijden oid, gewoon een half uurtje later.
Ik hoop dat het voor jullie ook allemaal goed uit gaat pakken, fijne reis allemaal!
fam moerkens

Berichtdoor klavertje4 » 01 Jul 2017, 07:41

In de Telegraaf staat dat BA toestemming heeft gekregen van de Britse autoriteiten om de geplande staking op te vangen met vliegtuigen van Qatar Airways.

Gelukkig goed nieuws voor degenen die binnenkort vliegen met BA. Hopelijk krijgen jullie snel bericht van BA dat het is opgelost.
Ver met kids: Curaçao 2x, Thailand/Cambodja '10, Florida '11, Thailand/Maleisië '12, Egypte, Thailand '16, Beijing/Bali '17
Ver zonder kids: Mexico, Costa Rica, Tobago, Egypte 2x, Kenya, Thailand 2x, Maleisië 2x, Vietnam, Sri Lanka/Malediven, Indonesië
Gebruikers-avatar
klavertje4

VorigeVolgende

Terug naar Algemeen