Voorstellen

Wie ben jij en hoe zien jullie plannen, dromen en/of ervaringen er uit?

Voorstellen

Berichtdoor Jacobien71 » 03 Feb 2018, 00:33

Ik lees al een poosje mee op dit forum en heb er ook al heel veel leuke tips en ideeën opgedaan. Waarvoor dank! Hoog tijd om zelf ook maar eens een bijdrage te leveren ;-). Wij zijn een gezin van vier: mijn man en ik en twee zoons van 12 en 15. Voordat we kinderen kregen, hebben we veel mooie reizen gemaakt. Met de kinderen ook, maar niet zo ver. Alhoewel, met de auto vanuit Nederland naar Portugal is ook best ver. In 2016 zijn we naar Thailand geweest en in 2017 hebben we New York onveilig gemaakt. Deze zomer gaan we via Singapore naar Java, Bali en Lombok. Zin in!
Jacobien71

Re: Voorstellen

Berichtdoor mtouw » 03 Feb 2018, 13:37

Welkom!

Dat zijn mooie reizen. Zeker New York lijkt mij super als onze kids iets ouder zijn.
Mooie vooruitzichten ook deze zomer.

Veel voorpret :)
Zonder kinderen: Singapore, Thailand, Bali, USA, Marocco, Turkije, Egypte, Gambia
Met kinderen: Canarische eilanden, Tunesië, Singapore, Thailand, Maleisië & Borneo (2015), Singapore & Maleisië (2017), Boedapest (2018), Vietnam (2019)
Gebruikers-avatar
mtouw

Berichtdoor yvonne1977 » 11 Mrt 2018, 12:13

Wat leuk Jacobien, wij gaan ook komende zomer naar Bali, Java en Lombok. Hebben jullie je al verdiept in wat je allemaal wil zien en doen?

groetjes,
Yvonne
http://yvonnevanderlaan.nl
..over onze reizen in Europa, Azië, Afrika,
Midden-Oosten en Zuid-Amerika (vakanties met en zonder kinderen en een lange reis van 18 maanden)..
yvonne1977

Berichtdoor Jacobien71 » 11 Mrt 2018, 14:27

mtouw schreef:Welkom!

Dat zijn mooie reizen. Zeker New York lijkt mij super als onze kids iets ouder zijn.
Mooie vooruitzichten ook deze zomer.

Veel voorpret :)

New York is zeker een aanrader! Onze kinderen waren 11 en 14 en hebben een groot deel van de 'to do list' bepaald. Zoals fietsen door Central Park en eten bij '5 Napkin Burger'.
En nu weer veel voorpret inderdaad. Dat is minstens de helft van de lol ;-)
Jacobien71

Berichtdoor Jacobien71 » 11 Mrt 2018, 14:39

yvonne1977 schreef:Wat leuk Jacobien, wij gaan ook komende zomer naar Bali, Java en Lombok. Hebben jullie je al verdiept in wat je allemaal wil zien en doen?

groetjes,
Yvonne

Hoi Yvonne,
Wat leuk dat jullie ook gaan! We hebben een veel te lange wensenlijst maar zullen dus keuzes moeten maken. En aangezien onze jongens ook nog wel wat wensen hebben, is dat flink puzzelen. We willen in elk geval graag de Rinjani beklimmen en duiken (waarschijnlijk op Gili Air). Op Java twijfelen we nog over Bromo/Ijen. We hebben bijna 4 weken de tijd, waarvan 3,5 week in Indonesie en dat is natuurlijk veel te kort ;-).
De laatste 3 dagen gaan we, op verzoek van de kinderen, naar Singapore.
En jullie? Hebben jullie al een beetje een idee? Ik zag op je website (prachtige foto's trouwens!) dat jullie kinderen nog wat jonger zijn?
Jacobien71

Berichtdoor yvonne1977 » 11 Mrt 2018, 15:18

Klopt, onze meiden zijn pas 5 en (bijna) 4 als we gaan. Rinjani en Ijen zijn daarom geen opties. Wel jammer, beiden lijken me fantastisch, dus daarvoor moeten we echt nog eens terug! Ik heb de reisroute inmiddels vast staan, heb de accommodatie al geboekt, ik vind dat toch erg fijn met jonge kids.. slapen geregeld in een appartement en verder in hostels/homestay. Gaan op Bali alleen het binnenland zien, dan via het Oosten van Java naar Jogyakarta en dan vliegen we naar Lombok. Na een paar dagen strand gaan we daar het Oosten en centrale deel verkennen. De Rinjani gaan we dus wel zien, maar van een afstand, haha.

Hebben jullie al meer van Indonesië gezien? Ik had eerst mijn oog op Flores laten vallen, maar gezien het vrij hoge malaria risico dat eerst laten varen.
http://yvonnevanderlaan.nl
..over onze reizen in Europa, Azië, Afrika,
Midden-Oosten en Zuid-Amerika (vakanties met en zonder kinderen en een lange reis van 18 maanden)..
yvonne1977

Terug naar Even voorstellen...