China

China misschien? Of India, Tibet en Nepal? Met je vragen en tips over reizen met kinderen door groot Azië kun je hier terecht.

Re: China

Berichtdoor germanwings » 26 Nov 2018, 16:30

Ik vond chengdu (en dan mn de pandas) geweldig. Oorspronkelijk dacht ik ook wat moet ik daar, alleen voor pndas maar ik was toen met een vriendin en zij wilde er heel graag heen dus prima. En ben er achteraf blij om.

Lijang ben ik ook 2x geweest. 1x 15 jaar geleden en jaar of 3 geleden nog eens.
Lijang is echt mega toeristisch geworden. Het blijft een prachtige stad en omgeving. Maar wordt wel echt overspoeld door toeristen. Dat vond ik wel even slikken.

Mijn ervari ng van de chinese muur is ook al 15 jaar geleden maar wij hebben toen over een stuk van 10km gewandeld. Zwaar. Maar wel echt een aanrader.
met dochter: Kreta, Maleisie (2x), Italie, Indonesie (Java en Bali), China+Hongkong, Zweden, Sri Lanka, Polen, Vietnam
zonder:oa. India, Mexico, Guatemala, Belize, Nicaraqua, El Salvador, Honduras, Peru, Suriname, Kenia, Marokko, Jordanie, Cambodja, China
germanwings

Berichtdoor Ennab » 26 Nov 2018, 17:12

[quote="RoAnVi"]Leuk zeg!

Beijing: Leo hostel, doe met hen vooral ook de excursie naar de muur, ge-wel-dig en dat zegt wat voor anti tourtjes personen.
Zelf naar de muur kan, maar houdt er dan rekening mee dat je soms heel lang moet wachten voor je vertrekt en niet op de leukste plek terecht komt. Leo hostel gaat naar een super rustig stuk (je hebt de muur voor jezelf) en krijgt tijd genoeg om een heel stuk te lopen.

Leo Hostel is helaas vol op de data dat wij er zijn, of we moeten op een grote slaapzaal met zijn 3-en. Ik heb wel al iets geboekt in Beijing, maar zoek nog verder voor iets leukers. Misschien kunnen wel de tour via Leo Hostel doen.

En dank voor de tip over Xi'an!
Ennab

Berichtdoor Ennab » 26 Nov 2018, 17:14

germanwings schreef:Ik vond chengdu (en dan mn de pandas) geweldig. Oorspronkelijk dacht ik ook wat moet ik daar, alleen voor pndas maar ik was toen met een vriendin en zij wilde er heel graag heen dus prima. En ben er achteraf blij om.

Lijang ben ik ook 2x geweest. 1x 15 jaar geleden en jaar of 3 geleden nog eens.
Lijang is echt mega toeristisch geworden. Het blijft een prachtige stad en omgeving. Maar wordt wel echt overspoeld door toeristen. Dat vond ik wel even slikken.

Mijn ervari ng van de chinese muur is ook al 15 jaar geleden maar wij hebben toen over een stuk van 10km gewandeld. Zwaar. Maar wel echt een aanrader.

Ok, Chengdu komt op het lijst. Die panda's lijken ons wel heel erg leuk! Maar 1 dag/2 nachteen is dan wel genoeg dus.
Dank je!
Ennab

Berichtdoor eynd14 » 26 Nov 2018, 17:24

Misschien gekke opmerking maarreh... panda's zitten tegenwoordig ook in dierentuin hier in NL... Ik zou me dan afvragen wat Chengdu dan nog toevoegt als je er alleen voor de panda's heengaat...
Ver met kids: Costa Rica '09, Maleisië '09,Thailand '10, Jordanië '11, Beijing/Thailand '11, Java/Bali '12, Marokko '13, Brazilië '13, Tanzania '14, Borneo '15, Guadeloupe '16, New York '17, Oeganda '17, Thailand/Cambodja '18, Canada '18
eynd14

Berichtdoor Ennab » 26 Nov 2018, 17:45

eynd14 schreef:Misschien gekke opmerking maarreh... panda's zitten tegenwoordig ook in dierentuin hier in NL... Ik zou me dan afvragen wat Chengdu dan nog toevoegt als je er alleen voor de panda's heengaat...

Nou, dat is dus idd wat ik me ook afvroeg :-)
Ennab

Berichtdoor RoAnVi » 26 Nov 2018, 20:28

Ennab schreef:Leo Hostel is helaas vol op de data dat wij er zijn, of we moeten op een grote slaapzaal met zijn 3-en. Ik heb wel al iets geboekt in Beijing, maar zoek nog verder voor iets leukers. Misschien kunnen wel de tour via Leo Hostel doen.

En dank voor de tip over Xi'an!

O, dat is jammer!

Graag gedaan en voor de goede orde, ik bedoelde dus bell tower hostel, niet de tower zelf hoewel je die ook moet gaan bekijken natuurlijk. Ik vind bell en drum in Xi'an overigens mooier dan in Beijing.
Hostel zit ook vlakbij moslim wijk waar wij s avonds graag kwamen. Xi'an is leuke stad!
Zelf: Diverse reizen op alle continenten (ja, ook Antarctica ;-) )

Buiten Europa met kind (aug.2012):
'13 Marokko - '13/'14 Nieuw-Zeeland - '15 Panama & Zuid-Amerika (5 maanden, backpacken) - '16/'17 Myanmar & Thailand - '18 Maleisië - '19 NY
RoAnVi

Berichtdoor RoAnVi » 26 Nov 2018, 20:30

O, en je kan inderdaad ook tour boek en bij Leo hostel als je er niet verblijft.
Zelf: Diverse reizen op alle continenten (ja, ook Antarctica ;-) )

Buiten Europa met kind (aug.2012):
'13 Marokko - '13/'14 Nieuw-Zeeland - '15 Panama & Zuid-Amerika (5 maanden, backpacken) - '16/'17 Myanmar & Thailand - '18 Maleisië - '19 NY
RoAnVi

Berichtdoor fam moerkens » 06 Dec 2018, 23:12

Hoe zit het eigenlijk qua prijzen in China? Is het te vergelijken met de rest van Azië? Bijv Thailand, Maleisië of Indonesië?
Het zal nog ff duren voor we gaan maar ben me aan het inlezen voor 2020 :)
Komende zomer wordt onze tuin drastisch aangepakt maar een jaar later gaan we weer los. Nu kon mijn man afgelopen week zijn kerstpakket kiezen en daar zat een week China bij, ik had het wel geweten, maar mijn man heeft toch iets anders gekozen omdat hij liever met het gezin op vakantie gaat en dit was toch wel een beetje een werkvakantie. Nu ben ik dus alvast aan het kijken voor over 1 1/2 jaar (zo klinkt het nog niet eens zo heel ver weg) jullie snappen natuurlijk wel dat ik heel graag jullie verslagen lees komende zomer ;)

Ook ik zou graag een pb ontvangen travelNorth
fam moerkens

Berichtdoor TravelNorth » 07 Dec 2018, 04:00

Ik vond China goedkoop. Eten. Drinken. Entree gelden waren duurder voor buitenlanders maar nog steeds laag. Hotels vond ik heel betaalbaar. Ov was goedkoop. Visum vond ik duur en omslachtig (eisen zijn weer veranderd )

Maar wat een mooi land.
Recente reizen:
'15 Ghana, '16 Thailand (met dochter) , '17 China (alleen) & Macau (met gezin), '18 W- Canada (met zoon), '18 Borneo (Maleisië )& Thailand (met partner).
Whislist: Nieuw Zeeland,, Korea, Taiwan, Japan, Nepal, Bhutan, Botswana
TravelNorth

Berichtdoor germanwings » 07 Dec 2018, 12:03

Ennab schreef:
eynd14 schreef:Misschien gekke opmerking maarreh... panda's zitten tegenwoordig ook in dierentuin hier in NL... Ik zou me dan afvragen wat Chengdu dan nog toevoegt als je er alleen voor de panda's heengaat...

Nou, dat is dus idd wat ik me ook afvroeg :-)

Wij zijn in chengdu geweest lang voordat er pandas in NL waren. Maar ik kan het niet goed beschrijven. Het voelde echt bijzonder met al die panda babys.
We zijn jaren later ook in ocean world in hk geweest. Met pandas en daar had ik dat gevoel van bijzonder totaal niet.
met dochter: Kreta, Maleisie (2x), Italie, Indonesie (Java en Bali), China+Hongkong, Zweden, Sri Lanka, Polen, Vietnam
zonder:oa. India, Mexico, Guatemala, Belize, Nicaraqua, El Salvador, Honduras, Peru, Suriname, Kenia, Marokko, Jordanie, Cambodja, China
germanwings

VorigeVolgende

Terug naar Groot Azië