Oeganda - hoe het was

Op zoek naar de Big Five? Plaats hier je vragen en tips over reizen met kinderen door Afrika

Re: Oeganda - hoe het was

Berichtdoor mendy » 20 Okt 2017, 14:31

Wij hebben inderdaad met overstap. Heen 3 en een half Uur, terug een uur en 15 min. Ben erg blij met deze tickets.
Verder hebben we de reis ook helemaal uitgestippeld en hotels gevonden wat we willen. Auto met pop-up roof. Nog even de puntjes op de i en dan leggen we alles vast. Duurt nog lang maar al heel veel zin in.
Ik las in jou berichten dat het rijden prima te doen is. Geldt dat ook voor Kampala?? Of beter er omheen rijden als dat kan?
mendy

Berichtdoor eynd14 » 25 Okt 2017, 13:15

Kampala is een drama om te rijden!!

Ok, ok, ik moet nog steeds mijn verslag afmaken maarreh... bij deze kan ik alvast zeggen dat Kampala dus erg was. Maar dat ligt misschien ook aan hoe laat je er rijdt. Wij reden rond 15:00 Kampala in, dan staat alles vast. We hebben over een stukje van 20 minuten rijden wel 1 1/2 uur gedaan. En het rijgedrag!! Mijn hemel!! Nog niet eerder elders dit soort taferelen gezien (ja, beschrijving volgt nog).

Op de dag dat we Kampala uitreden was het relatief rustig (we reden 11:00 uur Kampala uit). Toen waren we binnen een uur in Entebbe (hadden van anderen al gehoord dat die daar dus 2 1/2 uur over hadden gedaan). Overigens wordt de weg tussen Entebbe en Kampala verbreed dus wie weet staat het er komende zomer minder vast (ze waren al een heel eind). Dus Kampala uit was te doen maar toen hebben we een momentje meegemaakt... 'Wat gaat die auto doen? Nee, dat kan niet! Maar he?!?' Gelukkig was manlief echt heel snel en realiseerde zich dat hij moest handelen. Snelle uitwijk gemaakt zodat de de tegenliggende auto op onze rijbaan er door kon... Ja, die tegenliggende auto reed gewoon met zelfde vaart door op onze rijstrook! Echt geen enkel teken dat hij aan de kant zou gaan... Pff dan denk je echt, wat als we niet waren uitgeweken.

Conclusie: als het kan rij om Kampala heen!!

Ik hoop dat ik eind van de week weer stukje kan schrijven.

PS1: bij wie gaan jullie uiteindelijk de auto huren?
PS 2: welke hotels hebben jullie op het oog/ wat is jullie route?
Ver met kids: Costa Rica (2009), Maleisië (2009),Thailand (2010), Jordanië (2011), Beijing/Thailand (2011), Java/Bali (2012), Marokko (2013), Brazilië (2013), Tanzania (2014), Borneo (2015), Guadeloupe (2016), New York (2017), Oeganda (2017)
eynd14

Berichtdoor mendy » 25 Okt 2017, 16:45

Oh jee... dat soort dingen zijn wel even om van te schrikken ja. Iets om rekening mee te houden. Goed opletten dus.
Maar hopen dat tegen die tijd de weg klaar is :)
Ik ben wel benieuwd weer naar een volgend verhaal ;)

Wij vliegen op 27 juli naar Entebbe.
Blijven eerst paar dagen bij mijn broer en zijn gezin.
Daarna halen we de auto op in Entebbe en rijden we naar Jinja.
Jinja, 3 nachten, hotel: Source of the Smile
Sipi Falls, 1 nacht, Lacam Lodge
Moroto, 1 nacht, Kara-Tunga guesthouse
Kidepo, 2 nachten, Kidepo Savannah Lodge
Kitgum, 1 nacht, Jaflo Gardens
Murchison, 3 nachten, Chobe Lodge
Rhino Sanctuary, 2 nachten, Amuka Lodge
Sesse Islands, 4 nachten, Brovad Sand Lodge
Entebbe, 2 nachten, 2 Friends beach hotel
20 augustus vliegen we weer naar huis.
Na Jinja even paar dagen vrij veel. Maar in Sipi is niet heel veel te doen met kleine kinderen dus een middag en de volgende ochtend lijkt ons genoeg. Ook omdat de hotels daar heel duur zijn zonder een zwembad of iets dergelijks voor de kinderen.
Het hotel in Moroto schijnt van een Nederlander te zijn waar ze erg lekker eten serveren. Pluspuntje;)
Als we van daar naar Kidepo rijden willen we ergens langs de Karamojong stam. Nachtje kitgum is puur om de lange trip te doorbreken. Daarna gaan we weer relaxen in Murchison.
In Chobe Lodge hebben we een familie bungalow. Is voor 6 personen en gaan we samen met mijn broer en zijn vriendin in. (Kunnen we de prijs delen, anders niet te betalen) Die doen ongeveer het zelfde rondje als ons alleen tegenovergestelde richting, dus we ontmoeten elkaar daar en gaan Murchison met ons 6en ontdekken.
Als we naar Sesse gaan leveren we de auto bij de haven in, in Entebbe,want die heb je daar niet nodig. Zo rustig daar dat we voor een boda boda gaan. En terug in Entebbe komt mijn broer, die daar woont met gezin, ons de laatste 2 dagen vergezellen.

We moeten dus 2x door/langs Kampala. Gaan nog even bekijken hoe we dat gaan aanpakken. :)
mendy

Berichtdoor RoAnVi » 12 Jan 2018, 14:17

Ik wacht nog steeds in spanning af.... . :-)
Zelf: Diverse reizen op alle continenten (ja, ook Antarctica ;-) )

Buiten Europa met kind (aug.2012):
'13 Marokko - '13/'14 Nieuw-Zeeland - '15 Panama & Zuid-Amerika (5 maanden, backpacken) - '16/'17 Myanmar & Thailand
RoAnVi

Berichtdoor eynd14 » 13 Jan 2018, 11:44

Ik weet het, ik weet het... kom er alleen steeds niet aan toe... Maar ik ga het echt afmaken. Nog even(?) geduld...
Ver met kids: Costa Rica (2009), Maleisië (2009),Thailand (2010), Jordanië (2011), Beijing/Thailand (2011), Java/Bali (2012), Marokko (2013), Brazilië (2013), Tanzania (2014), Borneo (2015), Guadeloupe (2016), New York (2017), Oeganda (2017)
eynd14

Berichtdoor RoAnVi » 15 Jan 2018, 20:50

Het is ook zo leuk lezen zoals jij schrijft en zo uitgebreid! Je kan het ons niet kwalijk nemen dat we de laatste dagen ook nog willen meegenieten!

Maar voel je vooral niet opgejaagd, dat was ook zeker mijn bedoeling niet! Wat in het vat zit.... .
Zelf: Diverse reizen op alle continenten (ja, ook Antarctica ;-) )

Buiten Europa met kind (aug.2012):
'13 Marokko - '13/'14 Nieuw-Zeeland - '15 Panama & Zuid-Amerika (5 maanden, backpacken) - '16/'17 Myanmar & Thailand
RoAnVi

Vorige

Terug naar Afrika