Zuid Afrika, rondreis rondom Kaapstad

Op zoek naar de Big Five? Plaats hier je vragen en tips over reizen met kinderen door Afrika

Zuid Afrika, rondreis rondom Kaapstad

Berichtdoor Marthe » 11 Okt 2017, 13:37

Hallo,

Wij willen in maart een rondreis maken door het zuidelijk deel van Zuid-Afrika, dus rondom Kaapstad. Komt vooral omdat we buiten het malariagebied willen blijven (zoontje van 15 maanden). We hebben in totaal vier weken de tijd, dus kunnen het rustig aan doen. Ik ben nu bezig een reisschema te maken, maar vind het nog wel lastig. Wat zijn de plekken die je echt niet mag missen. Is een maand niet te lang voor dit gebied? Wat raden jullie aan wat betreft accommodaties? Kortom; ik ben op zoek naar tips. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Groet Marthe
Marthe

Re: Zuid Afrika, rondreis rondom Kaapstad

Berichtdoor Dionne » 11 Okt 2017, 18:42

Hoi,

Gaaf plan. Rondom Kaapstad. Stellenbosch, Franschhoek en de rest van het wijngebied, Hermanus en de kust. Cape Agulhas, Wilderness, Kaaps schiereiland, Swartberg nature reserve, Oudtshoorn, Knysna, Tsitsikamma, op safari in Addo bij Port Elizabeth,
Natuurlijk Kaapstad zelf, daar is genoeg te doen. Kun je bijna wel een week blijven.
Acco, lastig. Neem je een eigen bedje mee? Ik zou voor bed and breakfast gaan, keus genoeg daarin en leuk kleinschalig. Maar wij waren er lang geleden, zonder kinderen.

Kortom, alles tot Port Elizabeth.

Groetjes Dionne
Zonder kinderen: Canada, Ecuador en Galapagos, Zuid Afrika (2x), Namibie, Zimbabwe, Botswana en delen Europa.
Met kinderen: Denemarken, Canarische Eilanden, Oostenrijk, Azoren, Slovenie, 2013 Thailand, 2014 Sri Lanka, 2015 Japan, 2016 Costa Rica
Dionne

Berichtdoor Marthe » 12 Okt 2017, 19:25

Ha Dionne,

Bedankt voor de goede tips. Ik ga de route nu uitstippelen, dus hartstikke fijn!

Groet Marthe
Marthe

Berichtdoor sinole » 12 Okt 2017, 22:22

Maand is echt niet te lang, zoveel te zien en doen!

Kijk even bij posts over dit gebied, daar staat onze route van 3 jaar geleden van ongeveer Tsitsikamma naar Kaapstad.

Maak een rondje met deel route 61 en deel lanietgs Hermanus, Swellendam. Of vlieg naar Port Elizabeth en start daar of vv.
Zonder kinderen lange en kortere reizen oa door Zuid-Amerika, Afrika, Azië, Midden-Amerika

Met dochters ('07 en '09) ver en solo: Jamaica ('10), Bali ('14), Zuid-Afrika ('15), Panama ('16), Bali, Singapore en Australië ('17)
sinole

Terug naar Afrika