Planning 3 dagen New York en welke Pass?

Ga jij met je gezin de oceaan over? Naar het imposante noorden, het exotische midden of het kleurrijke zuiden van Amerika? Stel hier je vragen of geef je tips.

Re: Planning 3 dagen New York en welke Pass?

Berichtdoor mamaonbekend » 20 Nov 2018, 13:41

Nogmaals: die planning ga ik uiteraard niet zo op de minuut volgen. Maar is meer om inzichtelijk te krijgen of het haalbaar is op een dag.

Bij de tickets staat:
Mobile ticket: you will need to set up a separate account to access your tickets. Instructies Will be e-maild.
E-ticket.

Zijn er niet meerdere type tickets? Waarvoor je de app moet hebben danwel andere dien je per mail krijgt en je een account moet maken en die je gewoon op je telefoon kunt tonen en dus niet printen ?
mamaonbekend

Berichtdoor TravelNorth » 20 Nov 2018, 16:34

Ik dacht dat ik nogal van het plannen was.. maar zo in detail ga ik niet. Je kán onmogelijk alles doen en zien. Dus kies ik wat ik iig wil zien/doen en de rest .. chilllll.
Recente reizen:
'15 Ghana, '16 Thailand (met dochter) , '17 China (alleen) & Macau (met gezin), '18 W- Canada (met zoon), '18 Borneo (Maleisië )& Thailand (met partner).
Whislist: Nieuw Zeeland,, Korea, Taiwan, Japan, Nepal, Bhutan, Botswana
TravelNorth

Berichtdoor mamaonbekend » 20 Nov 2018, 17:41

Ik ben graag goed voorbereid :)

Maar een hele strakke tijdsplanning is ook niet relaxed. Ik heb het er alleen bijgezet om een idee van alles te krijgen. En hoe lang iets zou duren en dan ook bijvoorbeeld om er achter te komen of een onbeperkte pas überhaupt zinvol is of toch beter een attractie pas met x aantal attracties etc..
mamaonbekend

Berichtdoor fam moerkens » 20 Nov 2018, 18:01

In NY kan je eigenlijk alleen je eerste uitje van de dag echt plannen, je weet namelijk niet hoe de rest van de dag gaat lopen. Stel je gaat om 10.00 uur 2 uur fietsen en je wil daarna naar top of the rock dan zul je zien (was bij ons het geval) dat er een rij van 45 minuten staat om je fietsen in te leveren. Ondertussen verga je van de honger en zoek je iets betaalbaars waar het niet te druk is om te eten, das best lastig geloof me! Vervolgens vraag je, je af hoe je naar top of the rock moet komen, je kan met het openbaar vervoer of met de taxi maar omdat het overal best druk is kan je dus niet inschatten hoelang je in de file zal staan, lopen is dan de beste optie. Onderweg kom je weer andere leuke en bijzondere dingen tegen dus dat is ook weer extra tijd en waarschijnlijk loop je ook niet in 1 x goed dus ook dat kost tijd. Vervolgens kom je bij top of the rock aan en staat er een giga rij en mag je niet gelijk naar boven, oh en ze willen ook nog foto's van je maken (weer een rij) boven aangekomen staan alle mensen op het beste plekje dus moet je weer wachten om leuke foto's te kunnen maken. Eigenlijk komt het dus hier op neer dat een dagje NY gewoon niet te plannen is, wil je dit wel dan zal je heel veel leuke dingen moeten missen. Ik zou gewoon kijken hoe het gaat lopen, wat je vandaag niet ziet dat zie je dan morgen maar weer en anders maar niet....
fam moerkens

Berichtdoor mamaonbekend » 20 Nov 2018, 22:13

Ja, er zitten te weinig uren in een dag in New York !
Dat is inderdaad wel lang wachten bij de fietsverhuur, Fam. Moerkens. Dat is kostbare tijd die dan verloren gaat.
Eettentjes moeten er overal toch genoeg zitten, lijkt me. Is dat zó lastig om iets te vinden? Wat mij betreft ga ik daar niet op zoek naar iets culinairs, maar vooral gewoon snelle hap. Uitgebreid lunchen en dineren komt verderop in de reis wel weer. Dat het dan drie dagen vooral hotdogs, Mc Donalds, Wendy’s, Dunkin Donuts etc wordt, neem ik voor lief. Vinden de kids ook vast niet erg :)

Ik wil zoveel mogelijk zien, en weet dat niet alles kan. Maar ik hoop wel het gevoel te hebben dat ik toch wel een goede indruk van de stad New York heb gekregen.

Ik kreeg nog een tip dat je met de Sightseeing Pass ook nog een coupon van $ 40,- krijgt. Die zou je dus kunnen inzetten voor het Empire State Building, die er dus niet bij zit.
Ook begreep ik dat TOTR ‘s avonds minder leuk is, omdat je dan naar een donker Central Park zit te kijken dat net een groot donker gat is.
Is het dan leuker om dit aan te passen ? Dan zou de boottocht overdag eruit kunnen idd, omdat ik met de speedboot en avondcruise al 2x langs het Vrijheidsbeeld kom, is voldoende.

Dan zou dan een iets alternatieve planning zou kunnen zijn (en even uitgaan van The Yankees, anders vervalt dit en komt er iets anders in de plaats, nog geen idee wat):

Dit zou dan alternatief kunnen zijn voor dag 2 en 3:

Dag 1
* 9/11 Museum & Memorial
* One World Observatory
* RIB speedboot
* Hornblower cruise by night
Tijd over: Brooklyn Bridge/Financial Distrikt

Dag 2:
* TOTR
* (via St.Patricks Cathedral / Trump Tower) naar Central Park (evt. fietsen huren)
* Intrepid Air & Space
* diner richting ESB
* Empire State Building by night
Tijd over: National Geographic Encounter / Madame Tussauds

Dag 3
* Madison Square Garden tour
* High Line & Chelsea Market
* reistijd terug naar Times Square
* tijd over: Madame Tussauds of National Geographic
* The Yankees ‘s avonds

Ik heb bewust dus TOTR en 9/11 direct in de ochtend gepland, zodat je hopelijk niet ál te lange wachttijden hebt.
Een programma als dit, moet het ongeveer worden. Afhankelijk van of we nog tickets aanschaffen voor ESB (naast de sightseeing Pass) en of we tickets voor de Yankees willen.

Het zou geweldig zijn als ik deze highlights zou kunnen zien, ik hoop dat het lukt.
mamaonbekend

Berichtdoor fam moerkens » 20 Nov 2018, 23:37

Ik had het ook over een snelle hap :)
Even uitgebreid lunchen of dineren hebben we maar zelden gezien daar, maar misschien dat we er aan voorbij gegaan zijn.
fam moerkens

Berichtdoor mamaonbekend » 21 Nov 2018, 10:16

Ben je nog bij Ellen Stardust Diner geweest? Lijkt me ook zo leuk.
Of iemand anders die er ervaring mee heeft?
mamaonbekend

Berichtdoor gchk » 21 Nov 2018, 10:28

Wij zijn bij Ellen Stardust geweest en -domper op de feestvreugde- wij waren totaal niet onder de indruk. Het eten is heel middelmatig (en je bent met gemak 100 dollar kwijt voor een ontbijt met 4) en dat zingen.... het bleek niet zo ons ding te zijn eens we er waren, maar ik kan mij zo voorstellen dat andere mensen dat wel leuk vinden. We hadden het eigenlijk kunnen weten, hoor. Wij zijn ook van die mensen die de andere kant ophollen als er een Disneyfiguur of zo aankomt in een pretpark ipv er mee op de foto te gaan :)
gchk

Berichtdoor mamaonbekend » 21 Nov 2018, 15:46

Pfttt. Dat is wel duur ja.
Als ik de kaart zo zie is het wel prijzig inderdaad.
Chocolate pancakes voor 14,=, eiergerecten rond de 14-18,-.
Je gaat met een sapje 4,50 erbij algauw richting de 20,= p.p. denk ik ja, dus op $ 80,= zul je wel uitkomen denk ik ja.
Maar wel leuk om te doen als je er bent, en ik ben gek op musicals. Kom er te weinig vanwege de prijs maar hou er dus wel van !
mamaonbekend

Berichtdoor gchk » 21 Nov 2018, 18:51

80 dollar plus de fooi :)
gchk

VorigeVolgende

Terug naar Noord-, zuid- en midden Amerika