Costa Rica 2018 met onze dan 8-jarige

Ga jij met je gezin de oceaan over? Naar het imposante noorden, het exotische midden of het kleurrijke zuiden van Amerika? Stel hier je vragen of geef je tips.

Re: Costa Rica 2018 met onze dan 8-jarige

Berichtdoor eynd14 » 21 Mrt 2018, 18:18

Vanuit Sarapiqui hebben wij toentertijd ook nog ananas toer gedaan.

En wij zaten in Arenal in het hotel Arenal Paraiso. Geen idee hoe deze nu op TA staat... maar toen was het erg goede acco.

Hadden een kamer met grote ramen zodat je vanuit je bed zicht had op de vulkaan (en die spuugte toen nog wel!). Mooie van dit hotel is dat ze zelf hotsprings hebben. Hoe hoger je op het terrein in zwembad ging zitten, hoe heter.
Ver met kids: Costa Rica '09, Maleisië '09,Thailand '10, Jordanië '11, Beijing/Thailand '11, Java/Bali '12, Marokko '13, Brazilië '13, Tanzania '14, Borneo '15, Guadeloupe '16, New York '17, Oeganda '17, Thailand/Cambodja '18, Canada '18
eynd14

Berichtdoor AnkeH » 22 Mrt 2018, 09:23

San Gerardo De Dota ligt volgens mij tussen Cahuita en Corcovado, en is denk ik een leuke stop.

Wij hebben net geboekt voor een twee-en-halve week rondreis met mijn ouders in februari volgend jaar. We starten in San Gerardo De Dota, dan richting Ojochal voor een daguitstap naar Corcovado (logeren in Rio Tico Safari Lodge, ziet er erg leuk uit!). Daarna via Manuel Antonio naar Bijagua voor de Rio Celeste, een dagje Cano Negro en uiteindelijk Maquenque Eco Lodge in Boca Tapada. We hopen op deze manier de grootste hordes toeristen te ontlopen, en de meer on-ontdekte plekken van Costa Rica te vinden :-)

Voor ons is deze reis een stukje van een langere reis door Latijns-Amerika. Wij komen uit Panama en gaan denk ik eerst nog naar Cahuita, en vanuit Maquenque gaan we richting de grens in Los Chiles om door te steken naar Nicaragua. Mijn ouders gaan nog enkele dagen naar Sarapiqui, voor een ananas en chocolade-tour.
Zonder kinderen: Egypte, Guatemala, Zuid-Afrika, Thailand, Peru, Bolivië en heel wat trips binnen Europa
Met kinderen (°03/2013 en 08/2015): Maleisië (12/2015)
AnkeH

Berichtdoor Adventuregirl » 22 Mrt 2018, 15:28

AnkeH schreef:San Gerardo De Dota ligt volgens mij tussen Cahuita en Corcovado, en is denk ik een leuke stop.

Wij hebben net geboekt voor een twee-en-halve week rondreis met mijn ouders in februari volgend jaar. We starten in San Gerardo De Dota, dan richting Ojochal voor een daguitstap naar Corcovado (logeren in Rio Tico Safari Lodge, ziet er erg leuk uit!). Daarna via Manuel Antonio naar Bijagua voor de Rio Celeste, een dagje Cano Negro en uiteindelijk Maquenque Eco Lodge in Boca Tapada. We hopen op deze manier de grootste hordes toeristen te ontlopen, en de meer on-ontdekte plekken van Costa Rica te vinden :-)

Voor ons is deze reis een stukje van een langere reis door Latijns-Amerika. Wij komen uit Panama en gaan denk ik eerst nog naar Cahuita, en vanuit Maquenque gaan we richting de grens in Los Chiles om door te steken naar Nicaragua. Mijn ouders gaan nog enkele dagen naar Sarapiqui, voor een ananas en chocolade-tour.

Waarschijnlijk heb jij geboekt bij de organisatie waarbij mijn collega ook geboekt heeft..
Die hoorde ik over precies dezelfde dingen en locaties die jij noemt.
Maquenque, Rio Tico (van Nederlanders dacht ik) etc etc....
Wat leuk dat jullie langer onderweg zijn.
Panama was ook een erg leuke bestemming.
Daar hebben we twee jaar geleden een aantal weken rondgereden.
Adventuregirl

Berichtdoor AnkeH » 23 Mrt 2018, 09:18

We boekten bij Edventure travel, Nederlanders die in Costa Rica wonen. Waren erg vriendelijk, en de prijs leek me al bij al nog redelijk voor een georganiseerde rondreis. Maar ik ga je het uiteindelijke resultaat pas volgend jaar kunnen vertellen :-)
Zonder kinderen: Egypte, Guatemala, Zuid-Afrika, Thailand, Peru, Bolivië en heel wat trips binnen Europa
Met kinderen (°03/2013 en 08/2015): Maleisië (12/2015)
AnkeH

Berichtdoor Adventuregirl » 26 Mrt 2018, 21:18

Mijn collega vond het in ieder geval een mooie rondreis. Heel veel plezier in ieder geval.

Wel grappig overigens... Edventure is een nickname die mijn man (Ed) vaker gebruikt... hoe passend zou het zijn om iets via hun te organiseren...

Inmiddels zijn we weer wat verder met het organiseren van onze reis.
Nog een paar dingen waar we een antwoord op moeten vinden, maar met tijd komt ook dat wel goed.
Adventuregirl

Berichtdoor Adventuregirl » 11 Jul 2018, 12:23

Weer iets gevonden om heen te gaan. Bij Sarapiqui in de buurt.
Dave & Dave een toffe plek om heel veel vogens van dichtbij te kunnen bekijken.
Hij ligt voor ons op de route.

http://www.eco-observatory.com/
Adventuregirl

Berichtdoor ViRe » 11 Jul 2018, 17:45

Misschien heb je nog iets aan mijn blog over Costa Rica. Wij waren er in 2015 met onze kids van 3 en 7 jaar:
http://wij4tjesopvakantie.blogspot.com/ ... -rica.html
Ver met kids: Florida (2010), Florida (2014), Costa Rica (2015), Californie & Oahu, Hawaii (2016), Curacao & Bonaire (2017), 2018: VS Las Vegas -> Denver met camper, 2019: Dubai & Mauritius
Vaste gastblogger van www.gezinopreis.nl
ViRe

Berichtdoor Adventuregirl » 12 Jul 2018, 07:46

@ViRe ik heb frogs heaven even opgeschreven.
Zulke dingen zijn vaak leuk, al ben ik in 2006 ook naar zoiets geweest in de buurt van El Castillo (bij La Fortuna).
Mooie accomodaties hadden jullie. Ziet er prima uit. Het weer... veel bewolking zag ik.
Ik ben in 2006 een maand geweest en heb toen echt super weer gehad. Hopelijk valt het dit jaar ook weer een beetje mee.

Vorige week de Daihatsu Bego gereserveerd.
Nog een paar dingen uitzoeken en dan zijn we er wel.
We landen ongeveer om 14.00 uur. Pakken de auto meer en rijden direct richting Tortuguero om de volgende dag de ochtendboot van een uur of 11 te kunnen pakken.
Adventuregirl

Berichtdoor ViRe » 12 Jul 2018, 19:54

We hadden eigenlijk heel veel geluk met het weer. Weinig regen gehad.
De weken voordat wij gingen had het heel veel geregend in CR en waren er delen ondergelopen en niet meer bereikbaar. Bij Sarapiqui had een deel van de accomodaties ook helemaal onder water gestaan. Dat was gelukkig opgelost toen wij er waren hoewel je nog wel de schade kon zien van de hoge waterstand. In onze zomer heb je kans op veel regen in CR. Hopelijk hebben jullie mooi weer en ook weinig regen! Fijne reis naar CR! Ik vond het zo mooi daar!
Ver met kids: Florida (2010), Florida (2014), Costa Rica (2015), Californie & Oahu, Hawaii (2016), Curacao & Bonaire (2017), 2018: VS Las Vegas -> Denver met camper, 2019: Dubai & Mauritius
Vaste gastblogger van www.gezinopreis.nl
ViRe

Berichtdoor Adventuregirl » 13 Jul 2018, 07:16

Daarom gaan we er ook weer heen.... maar nu met onze zoon.
Outdoor - warm - veel dieren te zien - heel veel verschillende landschappen - mooie zee.

Regenseizoen... het kan alle kanten opgaan. We zien het wel.
Adventuregirl

VorigeVolgende

Terug naar Noord-, zuid- en midden Amerika