Opname (kosten) - Canada

Ga jij met je gezin de oceaan over? Naar het imposante noorden, het exotische midden of het kleurrijke zuiden van Amerika? Stel hier je vragen of geef je tips.

Re: Opname (kosten) - Canada

Berichtdoor TravelNorth » 10 Jul 2018, 13:58

ik heb ook eens gekeken wat ik zoal cash moet betalen als ik er straks ben..

Ik heb mijn campgrounds allemaal al betaald met mijn creditcard. Mijn excursies heb ik aanbetaald en mag ik cash betalen maar ook met card (bij nalezen) ik hoef maar 2 x cash te betalen ivm reservering bij 2 kleinere campgrounds... Dat valt dan weer mee gelukkig.. Tanken gaat met card en boodschappen doen ook..
Recente reizen:
'15 Ghana, '16 Thailand (met dochter) , '17 China (alleen) & Macau (met gezin), '18 W- Canada (met zoon), '18 Borneo (Maleisië )& Thailand (met partner).
Whislist: Nieuw Zeeland,, Korea, Taiwan, Japan, Nepal, Bhutan, Botswana
TravelNorth

Berichtdoor eynd14 » 10 Jul 2018, 18:14

Ik ben ook even alles nagelopen. Wij moeten één keer relatief groot bedrag cash betalen (520 dollar). Verder verblijven we 4 dagen op een eiland waar niet overal met kaart kan worden betaald. Enneh mocht je nog naar Tea House lopen in Lake Louise, daar kan je alleen maar cash betalen.

Maar inderdaad als je 3 keer zou moeten pinnen (op het bedrag dat je al uitgeeft, pfff) kost het je omgerekend 12 euro dan is dat best te overzien. Dank je! Zet je weer met beide benen op de grond.

Maar stomme is dat het ons dus afgelopen vakantie zo tegenviel dat de 3 keer dat we in Thailand wat cash hebben opgenomen we daarvoor dus 15 euro moesten betalen! Eerste keer pinnen werden we verrast door die toeslag, tweede keer hebben we veel gepind maar toch echt net te weinig waardoor we toch nog een keer moesten pinnen. En dan baal je gewoon even dat je voor 50 euro cash weer 5 euro extra moet betalen.
Ver met kids: Costa Rica '09, Maleisië '09,Thailand '10, Jordanië '11, Beijing/Thailand '11, Java/Bali '12, Marokko '13, Brazilië '13, Tanzania '14, Borneo '15, Guadeloupe '16, New York '17, Oeganda '17, Thailand/Cambodja '18, Canada '18
eynd14

Berichtdoor eynd14 » 10 Jul 2018, 18:20

TravelNorth schreef:Als ik zo lees op het canada reis forum is het pinnen met je maestro pas sowieso een gok.. doet het vaker niet dan wel

mmm, jammer want dat zou wel goedkoper zijn...

maar eigenlijk is dat in veel landen zo dat je wel met ing pas geld kan opnemen maar pinnen in de winkel lukt dan weer niet.

Enneh als je genoeg geld op je credit card zet dan hoeven wij geen hoge opname kosten te betalen. Zolang ons saldo positief is, betalen we maximaal 1,50 per opname (+ koersopslag). ING opname blijft bij grotere opnames voordeliger omdat de koersopslag lager is.
Ver met kids: Costa Rica '09, Maleisië '09,Thailand '10, Jordanië '11, Beijing/Thailand '11, Java/Bali '12, Marokko '13, Brazilië '13, Tanzania '14, Borneo '15, Guadeloupe '16, New York '17, Oeganda '17, Thailand/Cambodja '18, Canada '18
eynd14

Berichtdoor TravelNorth » 10 Jul 2018, 21:00

eynd14 schreef:Ik ben ook even alles nagelopen. Wij moeten één keer relatief groot bedrag cash betalen (520 dollar). Verder verblijven we 4 dagen op een eiland waar niet overal met kaart kan worden betaald. Enneh mocht je nog naar Tea House lopen in Lake Louise, daar kan je alleen maar cash betalen.

Maar inderdaad als je 3 keer zou moeten pinnen (op het bedrag dat je al uitgeeft, pfff) kost het je omgerekend 12 euro dan is dat best te overzien. Dank je! Zet je weer met beide benen op de grond.

Maar stomme is dat het ons dus afgelopen vakantie zo tegenviel dat de 3 keer dat we in Thailand wat cash hebben opgenomen we daarvoor dus 15 euro moesten betalen! Eerste keer pinnen werden we verrast door die toeslag, tweede keer hebben we veel gepind maar toch echt net te weinig waardoor we toch nog een keer moesten pinnen. En dan baal je gewoon even dat je voor 50 euro cash weer 5 euro extra moet betalen.

Geen dank.. ik heb dat zelf ook wel met andere dingen.. dan zie je zo'n parkpas... best prijzig.. maar op de hele reis..
VAn tea house wist ik inderdaad via iemand anders..
Ja het is ook stom dat je dubbel betaalt.. In thailand pinde ik gewoon maximaal.. ik dacht 12000 baht.. dan kon ik weer even vooruit. Ik heb daar 3 x gepind dus 15 euro ofzo D
Recente reizen:
'15 Ghana, '16 Thailand (met dochter) , '17 China (alleen) & Macau (met gezin), '18 W- Canada (met zoon), '18 Borneo (Maleisië )& Thailand (met partner).
TravelNorth

Berichtdoor TravelNorth » 10 Jul 2018, 21:02

eynd14 schreef:
TravelNorth schreef:Als ik zo lees op het canada reis forum is het pinnen met je maestro pas sowieso een gok.. doet het vaker niet dan wel

mmm, jammer want dat zou wel goedkoper zijn...

maar eigenlijk is dat in veel landen zo dat je wel met ing pas geld kan opnemen maar pinnen in de winkel lukt dan weer niet.

Enneh als je genoeg geld op je credit card zet dan hoeven wij geen hoge opname kosten te betalen. Zolang ons saldo positief is, betalen we maximaal 1,50 per opname (+ koersopslag). ING opname blijft bij grotere opnames voordeliger omdat de koersopslag lager is.

Geld op je creditcard zetten voordeliger ? He.. die kende ik nog niet.. Ik heb wel mijn saldo op die manier verhoogd maar wist niet dat het dan goedkoper was.. Ik heb een creditcard van ING, sinds kort een AMEX erbij voor reizen als backup en mijn zoon neemt Rabobank cc mee..
Recente reizen:
TravelNorth

Berichtdoor eynd14 » 10 Jul 2018, 21:23

Ik krijg er zelfs rente over!
eynd14

Berichtdoor eynd14 » 10 Jul 2018, 21:25

TravelNorth schreef:Betalen in niet-eurolanden met betaalpas

Creditcard gebruiken in niet-eurolanden
Ook het gebruik van de creditcard in een niet-euroland kost geld. Net als bij je betaalpas (ABN Amro, ASN Bank, ING, Knab, Rabobank en Triodos Bank) rekent de bank een koersopslag. Deze is bij je creditcard iets hoger dan bij je betaalkaart. Betaal dus waar mogelijk met je betaalpas.
Geld opnemen met je creditcard is vaak erg duur (minimaal €4,50 + een koersopslag). Betaal dus bij voorkeur direct met je betaalpas of creditcard. Moet je toch geld opnemen? Doe dit dan met je betaalpas.
Er is wel een uitzondering: heb je een creditcard van ANWB, de Bijenkorf, een Mastercard of World Card? Of een creditcard van ASN Bank of SNS (van Visa, uitgegeven door ICS)? Dan betaal je naast de koersopslag maar 1% (maximaal €1,50) per opname als je een positief saldo op je creditcard hebt....

Je hebt dit zelf ook geschreven... "als je een positief saldo op je credit card hebt"
eynd14

Berichtdoor sinole » 10 Jul 2018, 22:18

Ik lees alles mee en toch wel handig want ik sta weer op scherp qua mogelijkheden. Thanks Canada gangers!
Zonder kinderen lange en kortere reizen oa door Zuid-Amerika, Afrika, Azië, Midden-Amerika

Solo met dochters ('07 en '09) ver: Jamaica ('10), Bali ('14), Zuid-Afrika ('15), Panama ('16), Bali, Singapore en Australië ('17), Beijing en Australië ('18)
sinole

Berichtdoor TravelNorth » 10 Jul 2018, 23:13

eynd14 schreef:
TravelNorth schreef:Betalen in niet-eurolanden met betaalpas

Creditcard gebruiken in niet-eurolanden
Ook het gebruik van de creditcard in een niet-euroland kost geld. Net als bij je betaalpas (ABN Amro, ASN Bank, ING, Knab, Rabobank en Triodos Bank) rekent de bank een koersopslag. Deze is bij je creditcard iets hoger dan bij je betaalkaart. Betaal dus waar mogelijk met je betaalpas.
Geld opnemen met je creditcard is vaak erg duur (minimaal €4,50 + een koersopslag). Betaal dus bij voorkeur direct met je betaalpas of creditcard. Moet je toch geld opnemen? Doe dit dan met je betaalpas.
Er is wel een uitzondering: heb je een creditcard van ANWB, de Bijenkorf, een Mastercard of World Card? Of een creditcard van ASN Bank of SNS (van Visa, uitgegeven door ICS)? Dan betaal je naast de koersopslag maar 1% (maximaal €1,50) per opname als je een positief saldo op je creditcard hebt....

Je hebt dit zelf ook geschreven... "als je een positief saldo op je credit card hebt"

Slechts geknipt en geplakt en niet helemaal gelezen.. ik heb overigens geen van die kaarten, dus niet van toepassing. Ik heb een kaart van ING, RABO en AMEX.. dus.. vandaar ook niet opgemerkt moet ik zeggen.. Ik scan door die berichten heen op steekwoorden.
Recente reizen:
TravelNorth

Berichtdoor dhans » 13 Jul 2018, 07:23

Paar weken geleden een Revolut debitcard aangeschaft. Werkt met een app. Opnames tot 200 euro gratis. Daarna 0,5 %. Pinbetalingen gratis. En nog belangrijker: je krijgt de bancaire wisselkoers zonder opslag.
www.reisfamilie.nl
India* Thailand* Maleisië* Turkije* Singapore* Indonesië* USA* Baltics* Sri Lanka* Nepal Marokko Egypte Israël Syrië Jordan Vietnam Taiwan China Korea (met * ook met kids)
Gebruikers-avatar
dhans

VorigeVolgende

Terug naar Noord-, zuid- en midden Amerika