Canada, hoteltips (en tips activiteiten)

Ga jij met je gezin de oceaan over? Naar het imposante noorden, het exotische midden of het kleurrijke zuiden van Amerika? Stel hier je vragen of geef je tips.

Re: Canada, hoteltips

Berichtdoor eynd14 » 13 Feb 2018, 20:53

Dionne schreef:
Wauw, inderdaad zeg. Mss kano meenemen. Kun je ook gelijk op zoek naar orca's...

:-)

Ja, de reis gaat zo wel wat duurder worden dan we hadden gedacht...
Ver met kids: Costa Rica '09, Maleisië '09,Thailand '10, Jordanië '11, Beijing/Thailand '11, Java/Bali '12, Marokko '13, Brazilië '13, Tanzania '14, Borneo '15, Guadeloupe '16, New York '17, Oeganda '17, Thailand/Cambodja '18, Canada '18
eynd14

Berichtdoor Dionne » 14 Feb 2018, 11:57

Het is wel echt heel erg gaaf. Ik zou die berentocht dan niet doen, je ziet bijna zeker wel beren. Tenzij je misschien nog geen beer hebt gezien, kun je doe tocht altijd nog boeken.

En Mss kun je besparen op je eten. Zo goedkoop mogelijk proberen te eten. Met die instelling hebben wij ooit op een stoepje voor de supermarkt onze warme maaltijd gegeten. ;)

Verder lekker wandelen. Zie je ook al veel.
Zonder kinderen: Canada, Ecuador en Galapagos, Zuid Afrika (2x), Namibie, Zimbabwe, Botswana en delen Europa.
Met kinderen: Denemarken, Canarische Eilanden, Oostenrijk, Azoren, Slovenie, Thailand 2*, Sri Lanka, Japan, Costa Rica, Polen.
Dionne

Berichtdoor MPlive » 14 Feb 2018, 12:08

[quote="eynd14"]@Mplive, ik zie dat jullie prachtige wandeling gemaakt hebben bij Lake Louise. Hadden jullie deze trip van te voren uitgestippeld of ter plekke? Ik vraag me namelijk af of je dit soort dingen allemaal van te voren al moet hebben bedacht of dat je dat daar ter plekke bij tourist info kan bekijken en dat je daar ter plekke alle opties ziet en dan dus kiest...quote]

We hebben vooraf wel al een beetje gekeken wat voor type wandelingen je kon maken. En een vriend gesproken die dezelfde wandeling heeft gelopen. Het is een redelijk bekende route daar. Wel de tijd voor nemen. Je bent niet in 2 uurtjes terug ;-). Daar ter plekke zijn goede omschrijvingen van wandelingen. Ik geloof dat we bij de camping uiteindelijk wat routebeschrijvingen hebben gehaald. Maar ook vanaf het startpunt bij Lake Louise kun je informatie halen. Kun je op de dag zelf nog beslissen waar je zin in hebt. Je kunt namelijk ook een deel van de route die wij hebben gedaan lopen.
Voor info/fotoos: http://banffandbeyond.com/plain-of-six- ... ke-louise/
MPlive

Berichtdoor MPlive » 14 Feb 2018, 12:09

eynd14 schreef:Wow wat een info!! Thanx!

Even snel 1 dingetje... de gletsjer was niets... heb je ook de gletsjerwandeling gedaan?? Hoop.dat dat wel mooi is!

Arghgh op advies van TA laten we clearwater (en dus Helmcken falls) links liggen. Vanuit Jasper gaan we naar noorden...

Nee, de gletsjerwandeling hadden we geen tijd meer voor. Dus misschien dat dat wel wat is inderdaad
MPlive

Re: Canada, hoteltips (en tips activiteiten)

Berichtdoor eynd14 » 16 Feb 2018, 12:20

Ik heb de titel van dit draadje maar even aangepast aangezien hier nu ook veel tips over activiteiten onder staan.

@MPlive: mooie wandeling!! Die gaan we zeker gebruiken. Dank je!

Inmiddels vorderen we gestaag met de invulling van onze reis en onze hotel/accommodaties.

@ Sofietje, we hebben door jouw lijstje nu ook YMCA hotel geboekt in Vancouver. Maar ook voor Vancouver geldt: al heel veel zit vol en de prijzen voor acco downtown (waar YMCA ligt) zijn aardig hoog. Enneh ook YMCA zit aardig vol. Als ik voor onze 3 nachten wilde boeken, was er geen plek. Inmiddels word ik er al aardig handig in: ik heb gewoon per nacht gekeken en dan blijkt dat ze wel kamers hebben maar niet 3 nachten dezelfde kamer vrij. Zelfde situatie als we in Lake Louise hebben.... Maar niet getreurd: ik heb nu de eerste 2 nachten een double/double room en de laatste nacht een triple room.

Ja ook een triple kan je met zijn vieren op, ook al staat bij de omschrijving op website zelf max 3 personen. Kamer heeft ook genoeg slaapplekken: een queensize bed + 2 single beds. Voor grotere gezinnen is dit hotel ook een optie. Ze hebben zelfs een 5 persoonskamer!
Ver met kids: Costa Rica '09, Maleisië '09,Thailand '10, Jordanië '11, Beijing/Thailand '11, Java/Bali '12, Marokko '13, Brazilië '13, Tanzania '14, Borneo '15, Guadeloupe '16, New York '17, Oeganda '17, Thailand/Cambodja '18, Canada '18
eynd14

Berichtdoor Sofietje » 17 Feb 2018, 19:51

inderdaad een toffe wandeling, ik heb het ook al genoteerd!
@eynd: leuk dat jullie hetzelfde hotel nemen in Vancouver. Ik heb lang gezocht, maar weinig gevonden dat betaalbaar was en goede recensies kreeg. Soit, we gaan naar daar om veel buiten te zijn, dus de kamer is sowieso niet zo belangrijk, als ze maar proper is.
Ik ben momenteel nog aan het wachten op de reservatie van de ferry naar Vancouver Island, benieuwd wanneer dat gaat lukken. Verder ben ik niet met activiteiten geraakt.
We waren nu aan het overwegen om met zo'n watervliegtuig te vliegen, want op het eerste zicht vielen die prijzen voor een half uur wel mee (in verhouding met de kano bv.). Nog een twijfelgeval: we zouden ook willen zeekayakken, maar voor beide activiteiten zouden we toch graag mooi weer hebben en dan is het lastig om zo lang op voorhand iets te plannen.
De ice walk is geboekt, omdat het nu eenmaal niet anders kan blijkbaar; ook de whalewatching bij Stubbs in Telegraph Cove ook. Eagle Eye adventures leek ook heel goed te zijn, maar dat is Powel River en daar komen we niet.
Iemand die weet of je dat daar te plaatse ook nog kan beslissen? Of is dan ook alles volgeboekt?(kayak of watervliegtuig)?
Ik zoek nog verder naar andere activiteiten/wandelingen. Ondertussen in mijn Lonely Planet gearriveerd, hopelijk vind ik daar nog wel leuke tips in.
En natuurlijk hoop ik hier nog veel goede tips te lezen!
Ver zonder kinderen: Peru, Canada
Ver met kinderen:Marokko, Bali, Lombok, Maleisië (2015)
Sofietje

Berichtdoor eynd14 » 17 Feb 2018, 20:46

Ja, ik vind het ook erg lastig dat zoveel activiteiten op voorhand vastgelegd moeten worden.

Ik weet niet of het nog uitmaakt maar Eagle Eye Adventures opereert vanuit Campbell river. Daar kom je op weg van Ucluelet naar Port Hardy langs... Goede reviews i.d.d. en met hun dagtocht (7 uur) bieden ze garantie op het zien van whales.

Wij gaan whale watching vanuit Port MacNeill doen (ligt tussen Port Hardy en Telegraph Cove in). We gaan met Mackay whale watching. Wij hebben voor hen gekozen vanwege goede reviews maar ook vanwege de lengte van de tocht, namelijk 5 uur. Wij hopen dat dit de kans vergroot op het zien van walvissen. De tochtjes vanuit Telegraph Cove zijn met Stubbs 3 uur en met Seasmoke 3 -3 1/2 uur. Zowel Stubbs als Seasmoke krijgen ook erg goede reviews.

Prijzen ontlopen elkaar niet veel:
Mackay whale watching: 108 CAD pp incl. lunch en incl taxes
Seasmoke: 119 CAD pp, kinderen onder 12 jaar 99 CAD, excl. taxes excl lunch
Stubbs: 106 CAD pp, kinderen onder 12 jaar 91 CAD, excl. taxes, excl lunch

De tour vanuit Campbell river is behoorlijk prijzig (met Eagle Eye adventures): 199 CAD pp, 169 kinderen onder 16 jaar (op website staat 13 jaar maar bij boeken, zie je dat de kinderprijs t/m 15 jaar is. Ik heb contact gehad met bedrijf en onze dochter van 16 mochten we als kind opgeven). Als je online boekt, krijg je op die prijzen 10% korting. Prijzen zijn incl taxes en lunch en garantie op walvissen en anders mag je andere keer weer mee. Maar eigenlijk komt het erop neer dat met 7 uur durende tocht je echt wel ergens walvissen ziet.

Wij hebben nog 2 tochtjes gereserveerd:
- vrijwilligers van het Cortes Island museum organiseren op 2 dagen in augustus een zeiltocht in de wateren vlakbij Desolation Sound Marine park. Foto's zien er erg mooi uit! En laat één van die dagen nou precies zijn als wij in de buurt zijn!! Op 4 augustus gaan wij met ze mee
- en ook kayaktrip hebben we geboekt bij Desolation Island Resort (wij verblijven hier 4 nachten). Dit ligt op Quadra Island, net voor de kust van Campbell river. Voor deze tocht zijn slechts beperkt aantal plekken dus toch maar vastgelegd... Dagtocht kayakken incl lunch (mag ook wel voor die prijs), kost 110 CAD pp. Dus ook weer stevige prijs...

Hoeveel kost het watervliegtuigje en vanaf waar vertrekt deze?

Vandaag nog de Lonely Planet in handen gehad. Ik vond dat er erg weinig in stond voor het noordelijke stuk (tussen Prince Rupert en Prince George) dus toch niet gekocht. In ander boek las ik trouwens nog dat in Hazelton op vrijdagsavond om 20:00 uur dansvoorstellingen zijn. Helaas komen wij hier nou net op zaterdag pas aan maar wie weet dat jij er toevallig dan bent??
eynd14

Berichtdoor Sofietje » 20 Mrt 2018, 22:13

De ferry voor juli kan gereserveerd worden!
Ver zonder kinderen: Peru, Canada
Ver met kinderen:Marokko, Bali, Lombok, Maleisië (2015)
Sofietje

Berichtdoor eynd14 » 20 Mrt 2018, 22:27

Top!!

Hebben net van het weekend nog gekeken en toen kon het nog niet!!
eynd14

Berichtdoor eynd14 » 20 Mrt 2018, 22:32

Story of our (Canada) life... tijdstip dat we met de ferry willen is... jawel vol!!

Verbaast me niet eens meer...
eynd14

VorigeVolgende

Terug naar Noord-, zuid- en midden Amerika