Westkust in de meivakantie 2018

Ga jij met je gezin de oceaan over? Naar het imposante noorden, het exotische midden of het kleurrijke zuiden van Amerika? Stel hier je vragen of geef je tips.

Westkust in de meivakantie 2018

Berichtdoor USA » 12 Aug 2017, 07:32

In 2018 hebben we 2 weken de tijd voor een vakantie naar west Amerika.

De kids zijn dan 9 en 8 jaar.

We willen geen uren per dag rijden maar vooral ook leuke dingen doen voor de kids.

Tips? Ook qua overnachting?
USA

Re: Westkust in de meivakantie 2018

Berichtdoor ViRe » 12 Aug 2017, 13:35

Sorry maar wat is je vraag precies? De westkust van Amerika is wel een heel ruim begrip.
Ga je in hotels? Met een camper? Welk deel wil je zien?
Misschien eerst even wat meer informatie delen wat je precies wilt gaan doen?
Ver met kids: Florida (2010), Florida (2014), Costa Rica (2015), Californie & Oahu, Hawaii (2016), Curacao & Bonaire (2017), 2018: VS Las Vegas -> Denver met camper
www.wij4tjesopvakantie.blogspot.nl
Vaste gastblogger van www.gezinopreis.nl
ViRe

Berichtdoor Chippi » 12 Aug 2017, 15:30

Wat wij ooit in twee weken hebben gedaan is een rondje vanaf Las Vegas: Las Vegas - Sedona - Grand Canyon - Antelope Canyon - Monument Valley - Moab/Capitol Reef/Arches en nog iets - Bryce - Zion - Las Vegas. Veel mooier wordt het niet ;-)
Camper gehuurd (aanrader!), afwisselend slapen in NP (aanrader) en luxere campings voor hookups etc. Ik heb dit rondje twee keer gedaan en zou morgen wel weer terug willen. Ik vind het wel te druk, te heet en te duur in de zomervakantie.
Met kinderen: USA, Thailand (2x), Marokko, Dubai, Cambodja, Maleisie, Vietnam, Oman, Cuba
Zonder kinderen: Florida, west USA, Indonesie, New York, Thailand, Canada, Nepal, Mexico, China

Facebook: TravelMama
Chippi

Berichtdoor USA » 12 Aug 2017, 17:09

ViRe schreef:Sorry maar wat is je vraag precies? De westkust van Amerika is wel een heel ruim begrip.
Ga je in hotels? Met een camper? Welk deel wil je zien?
Misschien eerst even wat meer informatie delen wat je precies wilt gaan doen?

Het was meer een algemene vraag, omdat we nog niet precies weten wat we willen doen/zien. Alle opties staan nog open.
Het moet in ieder geval ook een leuke route worden voor de kids. Ik ga eens rondneuzen op het forum.
USA

Berichtdoor USA » 12 Aug 2017, 17:10

Chippi schreef:Wat wij ooit in twee weken hebben gedaan is een rondje vanaf Las Vegas: Las Vegas - Sedona - Grand Canyon - Antelope Canyon - Monument Valley - Moab/Capitol Reef/Arches en nog iets - Bryce - Zion - Las Vegas. Veel mooier wordt het niet ;-)
Camper gehuurd (aanrader!), afwisselend slapen in NP (aanrader) en luxere campings voor hookups etc. Ik heb dit rondje twee keer gedaan en zou morgen wel weer terug willen. Ik vind het wel te druk, te heet en te duur in de zomervakantie.

Bedankt voor je reactie!
Klinkt gaaf zeg. Wij dachten eerst ook aan een camper, maar het lijkt ons ook heel omslachtig als je in de stad rijdt... met parkeren enzo.
Qua kosten maakt het niet zo veel uit volgens mij.
USA

Berichtdoor Chippi » 12 Aug 2017, 19:38

Als je dit rondje doet (en echt, veel mooier wordt het niet) kom je weinig in steden (alleen Las Vegas) en heb je alleen maar profijt van een camper. Je hebt altijd je keukentje, je terrasje, je wc, alles bij je. Geen gesleur met koffers, een keer alles inpakken en klaar. Geen gezoek naar restaurants (ontbijt, lunch, diner). In Las Vegas kwamen we aan (dus dat werd een hotelovernachting) en hebben we ook twee nachten gekampeerd (niet bij Circus Circus, maar bij een andere met mooi zwembad). Campers zijn gemaakt voor de USA. Je kampeert midden in de parken ipv net of ver daarbuiten in een hotel.
Met kinderen: USA, Thailand (2x), Marokko, Dubai, Cambodja, Maleisie, Vietnam, Oman, Cuba
Zonder kinderen: Florida, west USA, Indonesie, New York, Thailand, Canada, Nepal, Mexico, China

Chippi

Berichtdoor USA » 12 Aug 2017, 23:24

Veel mooier wordt t niet? Ben nu toch nieuwsgierig geworden.

Kiezen jullie bewust niet voor de grote steden? LA en SF lijken me heel mooi.
USA

Berichtdoor RoAnVi » 13 Aug 2017, 07:39

Je hebt ook maar twee weken, wat wil je doen? Natuur zien of steden, met zo'n relatieve korte tijd moet je keuzes maken.
Zelf: Diverse reizen op alle continenten (ja, ook Antarctica ;-) )

Buiten Europa met kind (aug.2012):
'13 Marokko - '13/'14 Nieuw-Zeeland - '15 Panama & Zuid-Amerika (5 maanden, backpacken) - '16/'17 Myanmar & Thailand
RoAnVi

Berichtdoor USA » 14 Aug 2017, 08:03

RoAnVi schreef:Je hebt ook maar twee weken, wat wil je doen? Natuur zien of steden, met zo'n relatieve korte tijd moet je keuzes maken.

Ik denk aan een combi van steden en natuur.
USA

Berichtdoor Chippi » 14 Aug 2017, 19:08

USA schreef:Veel mooier wordt t niet? Ben nu toch nieuwsgierig geworden.

Kiezen jullie bewust niet voor de grote steden? LA en SF lijken me heel mooi.

Uhm, waarschijnlijk wel. Ik vond LA en SF niet heel bijzonder. Als je mooie steden wilt zien, vind ik Europa de beste optie.

Maar... je hebt twee weken. Je doet 1 grote stad aan. Hoeveel steden kun je in twee weken 'proppen'? LA naar Las Vegas is 1,5 dag reizen zonder mooie dingen onderweg. Dus wil je die twee steden doen dan heb je minimaal 5 dagen nodig en dan reken ik de jetlag niet mee. Ook San Francisco ligt wat dat betreft redelijk geisoleerd. En de kustweg is mooi, maar valt in het niet bij de National Parks.

Chippi

Volgende

Terug naar Noord-, zuid- en midden Amerika