Borneo - Singapore: route?!

Bounty en jungle, Maleisië. Neem jij je kinderen mee op reis naar het land 'beneath the winds'? Of ga je naar het 'Manhattan van Azië? Hier kun je al je vragen en tips kwijt.

Borneo - Singapore: route?!

Berichtdoor RoAnVi » 30 Mrt 2018, 08:46

Blijf maar twijfelen en dubben terwijl ik nu echt dingen moet gaan vastleggen, want daar kom ik -vrees ik - dit keer niet onderuit: Wie wil helpen?

Na een kort verblijf in Singapore en wat nachtjes op de Perhentians vliegen we naar Kota Kinabalu. Nichtje loopt daar stage, dus daar willen we sowieso een aantal dagen blijven. Verder heb ik de wildste plannen gehad voor dat deel van Borneo, maar wat is het daar vreselijk duur allemaal!! We hebben er dit jaar het budget niet voor om alles te doen wat ik zou willen (zouden eigenlijk jaartje reizen overslaan), maar we willen natuurlijk wel e.e.a. zien/doen daar!

Wat zeker wel:
Kota Kinabalu (kan opgesplitst worden met start en finish)
Sepilok
Kinabatangan

Wens:
Danum Valley
Brunei

Aantal dagen: dag 1 aankomst eind middag KK, dag 20 laat in de avond terugvlucht vanaf Singapore, dus 18 dagen excl.

We reizen meestal in hoog tempo, dat hoeft niet persé, maar mag wel. Vliegen vind ik geen probleem, zou alleen liever niet weer naar het vaste land vliegen om daar nog e.e.a. te gaan doen muv evt duiken op Tioman, dat komt in een andere reis wel weer net als Sarawak (Baku/Mulu).

Wie o wie?
Zelf: Diverse reizen op alle continenten (ja, ook Antarctica ;-) )

Buiten Europa met kind (aug.2012):
'13 Marokko - '13/'14 Nieuw-Zeeland - '15 Panama & Zuid-Amerika (5 maanden, backpacken) - '16/'17 Myanmar & Thailand - '18 Borneo (Mal)
RoAnVi

Re: Borneo - Singapore: route?!

Berichtdoor RoAnVi » 02 Apr 2018, 18:48

Niemand?!

Gisteren zitten verzinnen dat Sarawak dan toch wellicht een betere optie is voor ons dit jaar.

Kota Kinabalu - Sepilok - Kinabatangan dan op Sabah en dan via ? (Brunei?!) naar Kelabit Highlands (Bario-Pa'Lungan) en dan via Lamber Hills NP en Niah NP naar Belaga en dan via de rivier Betang Rejang (met tussenstops) naar Sibu en dan vandaar uit naar Johor te vliegen.

Ik vind op het forum niets/bijna niets over het gedeelte ná Kinabatangan... iemand hier ervaring? Tips?

'13 Marokko - '13/'14 Nieuw-Zeeland - '15 Panama & Zuid-Amerika (5 maanden, backpacken) - '16/'17 Myanmar & Thailand - '18 Borneo (Mal)
RoAnVi

Berichtdoor Adventuregirl » 02 Apr 2018, 18:58

Hoi Hoi, ik heb je vraag wel gelezen, maar kan je daar niet mee helpen.. ik lees wel mee wat je uiteindelijk gaat doen.
Adventuregirl

Berichtdoor sascha » 02 Apr 2018, 20:05

Goede vraag idd. Van dat gedeelte heb ik hier idd nog niets gelezen. Ik hoop dat je een mooie route kunt maken. Ik lees graag om de uitkomst te zien. Volgend jaar willen wij ook weer die kant op.
Succes!
Zonder kids: Vietnam, tunesie, Indonesie
Met kids: 2012 Nieuw Zeeland (6mnd en 2,5 jaar), 2014 Maleisie (2,5 jaar en 4,5 jaar) 2016: Tanzania (4 en 6 jaar) 2018: ..???
sascha

Berichtdoor LJF » 08 Apr 2018, 17:44

Mijn info is inmiddels alweer 12 jaar oud dus ik weet niet of er nog veel aan hebt.
Is er nog steeds een negatief reisadvies voor Sipadan? Anders zou ik dat zeer zeker doen ipv het duiken op Tioman (onze mooiste duiken ooit maar goed het moet natuurlijk wel veilig zijn).
Verder kan ik mij herinneren dat ik het snorkelen bij KK (Mn Sapa) leuk vond. We zijn toen vanuit KK ook een paar dagen op Pulau Tiga geweest. Vond ik ook leuk. Prima snorkelen (niet spectaculair), veel grote varanen, een eilandje vlakbij met veel slangen en een moddervulkaantje op loopafstand. Wij waren toen samen met nog een stel de enige gasten in het “resortje” dat droeg wel bij aan de eiland beleving. Leuk om door de jungle naar de andere kant van het eiland te lopen. Denk dat dat juist ook leuk met kindjes is.
LJF

Berichtdoor pollies » 09 Apr 2018, 09:38

Al eerder doorgegeven geloof ik> wij gaan een paar dagen vanag kota kinabalu naar Kudat (Tampat do Aman)
Met kinderen voor de wereldreis: Zuid-Afrika, Sri Lanka en Vietnam

Januari 2016: Wereldreis » Australië, Filipijnen, Japan, Sumatra, Maleisië, Zuid-Afrika, Botswana, Namibië. Wij zijn te volgen op mmmm.reislogger.nl

Mei 2018: Borneo
pollies

Berichtdoor RoAnVi » 20 Apr 2018, 12:47

Bedankt voor de reacties, ben er nog steeds niet uit. Ben inmiddels al aan plan Z toe, ben dus zelf ook nog erg benieuwd :-)

pollies schreef:Al eerder doorgegeven geloof ik> wij gaan een paar dagen vanag kota kinabalu naar Kudat (Tampat do Aman)

Ja, inderdaad, die heb ik ook bij mijn favorieten staan. Jullie 'starten' daar, wij gaan daar wellicht eindigen, maar andere plannen zijn nog steeds niet overboord om vanaf Sibu terug te vliegen naar Singapore of Johor.

Word een beetje moe van mezelf... . Dit weekend wéér maar eens met neus in de LP.

RoAnVi

Berichtdoor RoAnVi » 20 Apr 2018, 12:51

LJF schreef:Mijn info is inmiddels alweer 12 jaar oud dus ik weet niet of er nog veel aan hebt.
Is er nog steeds een negatief reisadvies voor Sipadan? Anders zou ik dat zeer zeker doen ipv het duiken op Tioman (onze mooiste duiken ooit maar goed het moet natuurlijk wel veilig zijn).
Verder kan ik mij herinneren dat ik het snorkelen bij KK (Mn Sapa) leuk vond. We zijn toen vanuit KK ook een paar dagen op Pulau Tiga geweest. Vond ik ook leuk. Prima snorkelen (niet spectaculair), veel grote varanen, een eilandje vlakbij met veel slangen en een moddervulkaantje op loopafstand. Wij waren toen samen met nog een stel de enige gasten in het “resortje” dat droeg wel bij aan de eiland beleving. Leuk om door de jungle naar de andere kant van het eiland te lopen. Denk dat dat juist ook leuk met kindjes is.

De dingen die je noemt hebben op mijn lijstje gestaan, maar zijn geschrapt ivm budget. Jammerdebammer, leek mij ook erg tof!

RoAnVi

Terug naar Maleisië en Singapore