Kota Kinabalu

Bounty en jungle, Maleisië. Neem jij je kinderen mee op reis naar het land 'beneath the winds'? Of ga je naar het 'Manhattan van Azië? Hier kun je al je vragen en tips kwijt.

Re: Kota Kinabalu

Berichtdoor RoAnVi » 11 Jan 2018, 19:39

Nee, een week eerder dus dan is het de 20ste, de Koningsspelen en dan moet hij dus naar school. Op normale vrijdagen hoeven de kleuters op zijn school niet naar school Daarna heeft hij twee wkn vakantie, dan drie dagen school en dan is het Hemelvaart.

Ik heb met jullie meegelezen afgelopen zomer, mooie reis!! Ga dat nog een keer doen, leest toch anders als je zelf plannen hebt. ;-)

Bedankt voor de reacties, keep them gerust comming :-)
Zelf: Diverse reizen op alle continenten (ja, ook Antarctica ;-) )

Buiten Europa met kind (aug.2012):
'13 Marokko - '13/'14 Nieuw-Zeeland - '15 Panama & Zuid-Amerika (5 maanden, backpacken) - '16/'17 Myanmar & Thailand
RoAnVi

Berichtdoor MarielleH » 11 Jan 2018, 21:12

Ooooooh, zooooooooo!
Ik vond het al zo'n raar verhaal maar dan had ik het verkeerd begrepen.
Dan hebben ze het op onze school idd beter gergeld:-)
Koningsdag en de twee weken daarna dus Hemelvaart erin.
Soms vraag je je af wie zoiets bedenkt en welke gedachte erachter zit he.....
Zonder zoon: Dom. Republiek, VS (2x), Canada, Tunesie, Costa Rica, Maleisie, Sri Lanka

Met zoon ('11): Turkije ('12 en '13), Bali ('14), Thailand ('15 en '16),
Maleisie/Singapore ('17), Java/Bali ('18)

www.hamakyreis.wordpress.com
MarielleH

Berichtdoor fam moerkens » 12 Jan 2018, 08:40

De mei vakantie is zeker wel een optie maar dat zou dan alleen gunstig zijn ivm de vliegtickets, verder zullen de prijzen niet ver van de zomervakantie afwijken. Qua budget ligt Maleisie best dichtbij Thailand, je kan het zo duur maken als je zelf wil, wij vonden het goed te doen, zeker Borneo was naar mijn mening toch weer net wat goedkoper dan bijv KL of de Perhentians. Wat een leuk vooruitzicht! Niet meer over twijfelen en gewoon gaan! Wij vonden het onze gaafste vakantie ooit!
fam moerkens

Berichtdoor RoAnVi » 12 Jan 2018, 13:16

Goed om te horen! Wat ik al eerder zei: heb me nooit georiënteerd op Maleisië dus nu redelijk chaotisch tussen de bedrijven door wat info links en rechts lezen... .
Gevoelsmatig denk dat het de zomervakantie gaat worden, hebben we meer tijd en dat we dan redelijk wat tijd op Borneo zullen zitten.

Tickets zijn te doen naar Kuala Lumpur op mijn nog fictieve data 11-7 / 2-8, € 646 pp, KLM (vanaf Brussel met de trein naar Schiphol, dan directe vlucht, blijf me verbazen dat dat goedkoper is dan direct vanaf Schiphol...). Vliegen daar kan oa met AirAsia (KL naar KK zo'n € 26pp), dus daar hoeven we het ook niet voor te laten.
Als het qua budget ongeveer Thailand niveau is dan lukt het prima met onze manier van reizen.

Nu moet nichtje nog definitieve toestemming krijgen op haar school aangezien Frankrijk (waar ze woont en naar school gaat) het reisadvies aangepast heeft en dan ga ik het maar in gang zetten.... :-)

'13 Marokko - '13/'14 Nieuw-Zeeland - '15 Panama & Zuid-Amerika (5 maanden, backpacken) - '16/'17 Myanmar & Thailand
RoAnVi

Berichtdoor fam moerkens » 12 Jan 2018, 23:28

Oh leuk! Hopelijk kan het allemaal doorgaan, hier zullen jullie zeker geen spijt van krijgen!
fam moerkens

Berichtdoor RoAnVi » 15 Jan 2018, 20:55

Gisteren besloten dat wanneer ze nu geen akkoord krijgt we volgend jaar gaan! Heb op Borneo nu zulke toffe dingen gezien dat de drang te groot is geworden om niet te gaan alleen komt het financieel gezien volgend jaar stukken beter uit.

RoAnVi

Berichtdoor fam moerkens » 15 Jan 2018, 23:57

Groot gelijk! Dit moet je gezien hebben!
fam moerkens

Vorige

Terug naar Maleisië en Singapore