In de herkansing ;-) Laos

Gaan jullie als gezin naar Cambodja of Laos? Of zijn jullie er geweest? Plaats hier je vragen en tips over reizen met kinderen door deze landen zonder haast.

Re: In de herkansing ;-) Laos

Berichtdoor dhans » 25 Feb 2018, 09:32

De mens vreest het meest etc. We zijn vorig jaar in Laos geweest. Leuk land, leuke mensen, goed te bereizen met mini-bus (al dan niet zelf gehuurd). Echt een aanrader.

Ik heb onze blog nog niet omgewerkt tot een verslag, maar die vind je hier: https://reisfamilie.wordpress.com/reisblog/
www.reisfamilie.nl
India* Thailand* Maleisië* Turkije* Singapore* Indonesië* USA* Baltics* Sri Lanka* Nepal Marokko Egypte Israël Syrië Jordan Vietnam Taiwan China Korea (met * ook met kids)
Gebruikers-avatar
dhans

Berichtdoor TravelNorth » 26 Feb 2018, 22:59

Dank voor alle tips ! We hebben 4 weken de tijd. Gaan half november pas. Nog tijd genoeg voor route bqedenkdn. Eerst Canada in de zomer :)
Recente reizen: Ghana, Thailand (met dochter) , China (alleen) en Macau (met gezin)
Reizen in toekomst: Canada met zoon (2018), Azie (bestemming ? met partner) 2018. Marrakech (2019),
Whislist: Nieuw Zeeland, Borneo , Korea, Taiwan, Japan, Nepal, Bhutan
TravelNorth

Berichtdoor MissMakena » 23 Apr 2018, 10:09

kgpyct schreef:Dit zijn andere posts die ik na onze reis op dit forum ergens postte, heb ze even voor je gecopieerd

[/quote]
Dank voor je uitgebreide verslag, ik krijg nog meer zin in Laos!
Wij vertrekken over iets minder dan 2 weken. Eerst Vietnam, dan Laos en Cambodja. Ik verwacht met ons gezin eind juni/begin juli in Laos te zijn, daarna Cambodja.
Wij willen vliegen vanuit Hanoi naar Luang Prabang en dan afzakken. Twijfel nog of we heel Laos doorgaan, of vanaf Vientiane een vlucht naar Pakse doen of zelfs het zuiden overslaan en vanaf Vientiane naar bijv. Sieam Reap vliegen.

Tips daarover zijn hier welkom.

Fijn ook om te lezen dat jullie het reizen met kinderen ook ervaren als heel fijn, gemakkelijk en zonder ziek te worden. Je gezond verstand blijven gebruiken scheelt natuurlijk. We hebben nog geen ervaring met Azië en willen vooral waken voor een te hoog reistempo met de kinderen (dan 8 en 10). Zeker de temperatuur en luchtvochtigheid zal wennen zijn.

Hoe gemakkelijk acclimatiseerden anderen hierbij? En wie weet treffen we elkaar als reizende gezinnen nog ergens.
MissMakena

Berichtdoor kgpyct » 23 Apr 2018, 18:18

Als je de tijd hebt zou ik het zuiden van Laos niet overslaan....hebben wijzelf achteraf spijt van gehad! Wij hebben gevlogen van LP naar Siem Reap. Als ik het opnieuw zou doen zou ik vliegen op Pakse en het dus het zuiden van Laos verkiezen boven bvb Battambang (Cambodja) , dat was ons een beetje tegen gevallen door de opdringerige tuktukdrivers....je bent gewaarschuwd!!! Laat je niet doen...want je geraakt er niet meer van af. Wij waren niet de enige die daar last van hadden BTW. Kampot (Cambodja) vonden we dan weer een heerlijke plek en zou ik echt aanraden!!! Met een uitstapje naar Kep en boottocht naar Kok Tonsay.
Wij zijn terug naar Bangkok gereisd via Koh Kong, zou ik ook niet meer doen....Koh Kong was toen (juli) niks te beleven! Het eiland zelf kon je zelfs niet naartoe wegens bepaalde onderstromingen.
Als je via het zuiden Cambodja binnengaat kan je via Siem Reap de grens terug naar Cambodja oversteken, he. Als je nog concrete info nodig hebt mbt wat te doenbaar slapen ed ....vraag maar, he!
Anyway .....Laos vonden wij veel relaxter reizen dan Cambodja!

MissMakena schreef:
kgpyct schreef:Dit zijn andere posts die ik na onze reis op dit forum ergens postte, heb ze even voor je gecopieerd

Dank voor je uitgebreide verslag, ik krijg nog meer zin in Laos!
Wij vertrekken over iets minder dan 2 weken. Eerst Vietnam, dan Laos en Cambodja. Ik verwacht met ons gezin eind juni/begin juli in Laos te zijn, daarna Cambodja.
Wij willen vliegen vanuit Hanoi naar Luang Prabang en dan afzakken. Twijfel nog of we heel Laos doorgaan, of vanaf Vientiane een vlucht naar Pakse doen of zelfs het zuiden overslaan en vanaf Vientiane naar bijv. Sieam Reap vliegen.

Tips daarover zijn hier welkom.

Fijn ook om te lezen dat jullie het reizen met kinderen ook ervaren als heel fijn, gemakkelijk en zonder ziek te worden. Je gezond verstand blijven gebruiken scheelt natuurlijk. We hebben nog geen ervaring met Azië en willen vooral waken voor een te hoog reistempo met de kinderen (dan 8 en 10). Zeker de temperatuur en luchtvochtigheid zal wennen zijn.

Hoe gemakkelijk acclimatiseerden anderen hierbij? En wie weet treffen we elkaar als reizende gezinnen nog ergens.[/quote]
kgpyct

Berichtdoor TravelNorth » 21 Jun 2018, 17:10

Laos is wederom in beeld.. Maleisie is domweg niet juiste periode, dus die bewaren we. Ik wil graag naar Borneo maar niet in december en de Perhertians lijken me geweldig. en dat lukt niet in mij periode. .. kortom.. next time dan maar. (luxe probleem natuurlijk.)

Dus.. even terug naar mijn oorspronkelijke plan. Ik heb er wat rare omzwervingen uitgehaald en hou me beetje aan standaard , veel gekozen route,

Ik heb meestel wel in the picture, alleen heb ik mijn zinnen gezet om op Koh Phayam te verblijven maar zit even met route..

Ik kom van de 4000 eilanden, dus pakse. Dan zou ik daar de grens over naar Thailand kunnen gaan

Ik moet uiteindelijk in Ranong/phuket uitkomen.

Ik kan met de trein via Ubon Ratchathani naar Bangkok en vanaf daar vliegen naar Ranong./Phuket. Dat doe ik dan dag van te voren, eventueel overnachten in bangkok vlakbij airport.

Of is er nog een slimmere manier ?
Recente reizen: Ghana, Thailand (met dochter) , China (alleen) en Macau (met gezin)
Reizen in toekomst: Canada met zoon (2018), Azie (bestemming ? met partner) 2018. Marrakech (2019),
Whislist: Nieuw Zeeland, Borneo , Korea, Taiwan, Japan, Nepal, Bhutan
TravelNorth

Vorige

Terug naar Cambodja en Laos