4 Nachten Phnom Penh?

Gaan jullie als gezin naar Cambodja of Laos? Of zijn jullie er geweest? Plaats hier je vragen en tips over reizen met kinderen door deze landen zonder haast.

4 Nachten Phnom Penh?

Berichtdoor Ayse1979 » 13 Jan 2018, 10:04

Denken jullie dat vier nachten Phnom Penh te lang is? Het alternatief zou zijn ipv 4 nachten, 3 nachten Phnom Penh en dan 2 nachten Bangkok.
Is er veel te ontdekken en te genieten op PP? Wat ik heb begrepen is dat het een typisch Aziatische miljoenenstad is.
We gaan de Killing fields bezoeken en nog een paar musea, mijn zoon is erg geïnteresseerd in geschiedenis en hij zal het zeker interessant vinden. Ook de killing fields durft hij naar eigen zeggen aan, maar dat moeten we nog maar zien.

Veel andere bezienswaardigheden heb ik niet kunnen vinden op PP,vandaar mijn vraag over de vier nachten.
Verre reizen met zoon: Turkije elk jaar, Ghana 2014, Thailand 2016, Verenigde Staten 2016 , Maleisië 2017, Vietnam 2018(solo), Laos 2018, Cambodja 2018

www.ardaenayseopreis.reislogger.nl
Ayse1979

Re: 4 Nachten Phnom Penh?

Berichtdoor Pluis » 13 Jan 2018, 18:54

Iets korter PP en dan door naar Kep. Dan heb je ook gelijk je strand te pakken! 3 nachten PP is prima.
Pluis

Berichtdoor Ayse1979 » 13 Jan 2018, 20:09

Pluis schreef:Iets korter PP en dan door naar Kep. Dan heb je ook gelijk je strand te pakken! 3 nachten PP is prima.

Pluis, dan zou ik maar 2 nachten in Kep hebben. Of ik moet in SR drie nachten blijven ipv 4, wat ik nu had ingepland. Ik ga eens kijken hoe de reistijd is tussen PP en Kep. Vond jij vier nachten te lang in PP?
Verre reizen met zoon: Turkije elk jaar, Ghana 2014, Thailand 2016, Verenigde Staten 2016 , Maleisië 2017, Vietnam 2018(solo), Laos 2018, Cambodja 2018

Ayse1979

Berichtdoor Pluis » 13 Jan 2018, 22:32

SR zeker 4 nachten. Dan kan je 3 dagen de tempels bezoeken, hoef je niet te haasten en heb je daar ook nog tijd voor wat andere leuke dingen. Je koopt trouwens een Angkor Wat pass per dag of voor 3 (of 7) dagen. (Twee losse dagen is duurder dan 3 dagen).
Kep 3 nachten, anders is het niet de moeite vind ik. Ergens anders nog een dagje over?
Pluis

Berichtdoor Ayse1979 » 13 Jan 2018, 23:21

Ahahaha Pluis, dat is precies wat ik nu aan het doen was; een dagje extra zoeken:) Hier schuiven, daar schuiven en hopen dat ik zo meer tijd kan creeëren. Ondertussen las ik ook iets over Kampong Cham, wat me ook erg leuk lijkt. Toevallig geweest?
We hebben gewoon veel te weinig tijd.
Over Kep is iedereen op internet enthousiast. Ik ga verder met puzzelen en kijken wat ik kan schrappen of korter kan regelen.
Bedankt voor je tips!

Ayse1979

Berichtdoor Chippi » 14 Jan 2018, 19:55

Ik zou gaan voor minimaal 1 extra nacht in SR en 1 nacht minder in PP.
PP vind ik niet een typische Aziatische stad. Killing Fields plus museum, er is nog een mooi museum, de markt en het koninklijk paleis zijn aardig. Beetje rondstruinen. Het koninklijk pasleis haalt het niet bij KP in Bangkok.
In SR is heel veel te doen. Daar zou ik mij een week kunnen vermaken.
Met kinderen: USA, Thailand (2x), Marokko, Dubai, Cambodja, Maleisie, Vietnam, Oman, Cuba, Sri Lanka
Zonder kinderen: Florida, west USA, Indonesie, New York, Thailand, Canada, Nepal, Mexico, China

Facebook: TravelMama
Chippi

Berichtdoor Ayse1979 » 14 Jan 2018, 21:05

Chippi, op de een of andere manier heb ik ook het gevoel dat PP nou niet typisch Aziatisch is. Misschien omdat ik dat veel heb gelezen op het net.
Ik denk dat we vier nachten in SR gaan verblijven en daarna 3 nachten in Kampong Cham. Ik heb ook zoveel mooie dingen gelezen over Kampong Cham (en dan in het bijzonder in een homestay waar ze een sociaal project hebben opgezet) In PP gaan we of 1 nacht verblijven, of we vertrekken heel vroeg uit de Kampong, bezoeken de Killing fields en vliegen in de avond door naar BKK.
Het museum weet ik nog niet zeker vanwege mijn zoontje. Hij denkt dat hij het wel aankan ( hij is dan 12) maar ik twijfel nog.
Ik wil niet in PP blijven voor de markt of het koninklijk paleis, dat vind ik het eerlijk gezegd niet waard (Het kp in Bangkok hebben we wel al gezien trouwens.)
Dan liever langer in de Kampong en twee nachtjes in Bangkok, ik ben daar eerder geweest maar heb Kao San road nog niet eens gezien :)

Ayse1979

Berichtdoor heufje » 15 Jan 2018, 12:30

Wij doen 4 nachten SR en dan 5 nachten PP. Effectief zijn we dan 4 dagen in PP. Op dag van vertrek vliegen we al voeg naar BKK. Op het programma staan Tuol Sleng Genocide Museum, Killing Fields, Royal Palace & Silver Pagoda en misschien nog wat andere tempels. Sowieso willen we ook nog wat markten gaan verkennen, Russian Market, Night Market, Central Market.
Verder zijn we van plan om 1 dag naar het Phnom Tamao Wildlife Rescue Center te gaan. We boeken hiervoor bij https://betelnut.tours/
Over beiden al het nodige gelezen, lijkt mij zeer de moeite waard en ook een verantwoorde plek om naar toe te gaan.

Al met al dus genoeg te doen in PP voor ons. En uiteraard willen we ook wel wat relaxen, af en toe een paar uurtjes bij het zwembad is ook wel lekker.
Ver zonder kind: 1999 Thailand
Ver met kind: 2011 Thailand, 2013 Thailand, 2015 Thailand, 2018 Dubai, Cambodja, Thailand
heufje

Berichtdoor klavertje4 » 08 Mrt 2018, 23:55

Wij hadden 3 nachten in The Kabiki in PP en 4 nachten in Palm Village in Siem Reap.

Met de minibus van PP naar Siem Reap (reken op 5,5 tot 6 uur reistijd), we vonden het landschap onderweg prachtig.

PP: markten, Killing fields , Tuol Sleng museum (het museum vond ik best heftig, maar wel een must), heuvel Wat Phnom (kleine aapjes en marktstalletjes), en er zijn fietstaxi's. Een rustige sfeervolle stad met veel monniken. We hadden het niet willen overslaan.
Lunchtip: Friends restaurant, dit wordt gerund door voormailge straatkinderen en hunleraren. We hadden genoeg tijd om lekker zwemmen en te relaxen. 3 nachten vonden wij precies goed in PP.

SR: markten, Angkor tempels, floating village, met een tuktuk de country side bezoeken en heerlijk relaxen en zwemmen. Heerlijk plaatsje, we waren blij dat we 4 nachten hadden geboekt.
Lunchtip met kleine kids Butterfly Garden
En Cambodian Khmer BBQ vinden wij voor 's avonds een aanrader

Een leestip of filmtip voor vertrek: First they killed my father
Ver met kids: Beijing, Bali, Cambodja, Maleisië, Thailand 3x, Curaçao 2x, Egypte, Florida 2011+2018
Ver zonder kids: Costa Rica, Mexico, Tobago, Egypte 2x, Kenya, Thailand 2x, Maleisië 2x, Vietnam, Sri Lanka, de Malediven, Indonesië
Gebruikers-avatar
klavertje4

Berichtdoor Ayse1979 » 09 Mrt 2018, 10:04

Bedankt voor de leestip Klavertje4.
Ik heb hem op mijn lijst gezet.

Ayse1979

Volgende

Terug naar Cambodja en Laos