Must do/ tips Vietnam

Neem jij je kinderen mee naar het land van de Rijzende Draak? Hier kun je al je vragen en tips kwijt.

Must do/ tips Vietnam

Berichtdoor wendies » 10 Dec 2017, 17:21

Hallo allemaal,

We hebben een paar weken geleden mooie tickets gescoord. We vliegen met China Airlines vanaf A'dam via Tahpeh naar Ho Chi Minh. ( 544 pp) Een jaar of 12 geleden ben ik al eens in Vietnam geweest en heb toen de geijkte route gedaan van noord naar zuid incl Cambodja. Nu opnieuw met de kids (5-7-9 jaar)

Dus ik ben weer opzoek naar inspiratie,
- bijzondere plekjes om te overnachten.
- spotten van mooie flora en ook fauna (schildpadden eieren leggen? las ik .Iemand ervaring mee?)
- waar naar het strand? met leuke snorkel plek?
- We zullen wel binnenlandse vlucht nemen
- Of we Zuid en Noord (Bai tu Long Bay ipv Halong Bay?) gaan doen, nog niet beslist
- Fiets tocht met de kinderen
- Hoi An sowieso

Iemand leuke tips om te delen? Dank je wel.
Met kids, Thailand, zonder Thailand,Indonesië, Sri Lanka, Vietnam, Cambodja, Zuid Afrika, Kenia, Tanzania, Mexico, Belize.
wendies

Re: Must do/ tips Vietnam

Berichtdoor germanwings » 10 Dec 2017, 19:50

Wij zijn vorig jaar in Hoi An begonnen. Ik vond Hoi An geweldig. We hadden er zo een week kunnen blijven. We verbleven in het Hoi An Garden Palace & Spa. Super hotel iets buiten het oude centrum. Ze hebben gratia fietsen voor hun gasten. En qua afstand kun je prima naar het centrum en naar het strand fietsen.
Strand.vond ik persoonlijk minder. Dus wij zijn er wel een middag geweest maar gingen verder vooral even bij het zwemad afkoelen.

We zijn met de nachttrein naar Nha Trang geweest. Dat vond ik 'bijzonder'. Het was vooral gericht op de russische toerist. Wel een mooi strand. En ook leuk om te duiken. Er gingen op mijn boot ook wel snorkelaars mee. Vond het wel best een stuk varen vanaf de haven. Dus ik ben zonder man en kind gegaan. Op een eilandje tegenover nha trang ligt vin pearl. Een amusementpark en waterpark. Op zijn vietnamees. Dochter vond het geweldig!. Verder zijn er nog thermale modderbaden in de buurt.
Wij zijn vanaf Nha trang naar hcmc gevlogen en toen door naar de Mekong Delta
Verbleven in Mekong lodge resort. Was all in. Maar geen buffet. Wel 3 of 4 gangen. Heerlijk.gegeten en je kon er uitstapjes maken met gids. Stuk met de boot en dan fietsen mee op.de.boot. Naar drijvende markt etc. Ik vonddit echt een hoogtepunt van onze reis.
met dochter: Kreta, Maleisie (2x), Italie, Indonesie (Java en Bali), China+Hongkong, Zweden, Sri Lanka, Polen, Vietnam
zonder:oa. India, Mexico, Guatemala, Belize, Nicaraqua, El Salvador, Honduras, Peru, Suriname, Kenia, Marokko, Jordanie, Cambodja, China
germanwings

Berichtdoor RoAnVi » 11 Dec 2017, 13:00

Dit zag ik toevallig afgelopen weekend voorbij komen:

https://www.droomplekken.nl/vietnam/hang-son-doong-grot

Geen idee of het op je route ligt, in budget past etc.etc., maar het ziet er te gek uit!
Zelf: Diverse reizen op alle continenten (ja, ook Antarctica ;-) )

Buiten Europa met kind (aug.2012):
'13 Marokko - '13/'14 Nieuw-Zeeland - '15 Panama & Zuid-Amerika (5 maanden, backpacken) - '16/'17 Myanmar & Thailand - '18 Borneo (Mal)
RoAnVi

Berichtdoor RoAnVi » 11 Dec 2017, 13:01

O, hmmmm, niet waarschijnlijk sorry....

".....
Let op:
De grot is extreem moeilijk te bereiken. Dit kan alleen per meerdaagse expeditie, inclusief gids, tenten en meer. Hou rekening met een extreem hoge prijs (zo’n 5.000 dollar) en overvolle boekingen. Er is een wachttijden van maanden, want dit is een zeer populaire trip.
...."

'13 Marokko - '13/'14 Nieuw-Zeeland - '15 Panama & Zuid-Amerika (5 maanden, backpacken) - '16/'17 Myanmar & Thailand - '18 Borneo (Mal)
RoAnVi

Berichtdoor sinole » 11 Dec 2017, 18:25

[/quote]Hou rekening met ...... overvolle boekingen. Er is een wachttijden van maanden, want dit is een zeer populaire trip.
...."[/quote]

Dat maakt het al meteen minder droomplek.
Zonder kinderen lange en kortere reizen oa door Zuid-Amerika, Afrika, Azië, Midden-Amerika

Solo met dochters ('07 en '09) ver: Jamaica ('10), Bali ('14), Zuid-Afrika ('15), Panama ('16), Bali, Singapore en Australië ('17), Beijing en Australië ('18)
sinole

Berichtdoor RoAnVi » 11 Dec 2017, 20:43

Ja, maar heb je de plaatjes gezien op de diverse sites?! Dan toch wil ik het toch wel zien, maar ja... € 5000 pp is ook voor mij een hele flinke afhaker hoor ;-)

RoAnVi

Berichtdoor wendies » 11 Dec 2017, 21:23

Thanks Germanwings voor de tips, daar kan ik wat mee.

Inderdaad fantastische droomplek :-) maar voor ons ook niet bereikbaar, maar thanks voor meedenken en delen van mooie beelden
Met kids, Thailand, zonder Thailand,Indonesië, Sri Lanka, Vietnam, Cambodja, Zuid Afrika, Kenia, Tanzania, Mexico, Belize.
wendies

Berichtdoor Francine » 12 Dec 2017, 12:52

Ook als je niet naar die ene grot gaat is Phong Nha een topbestemming! Echt een aanrader!
Francine

Berichtdoor wendies » 12 Dec 2017, 22:48

Dank je Francine, ik ga me er in verdiepen.

Nog andere tips?
wendies

Berichtdoor Pluis » 22 Dec 2017, 23:31

Fietsen in omgeving Mai Chau
Wandelen in Phu Luong (2 dagen met gids, overnachten in homestay)
En absoluut niet overslaan Phong Nha! Zoals Francine al zegt, top bestemming, absolute aanrader. Het is daar echt prachtig! Paradise cave met brommer (of easy riders), botanische tuinen, vanuit het dorp kan je met bootje naar 2 grotten en als je stoere sportieve kinderen hebt, zijn er heel veel coole tours. Wij hebben de abondoned valley tour gedaan met onze jongens van 8 en 9 jaar. Voor ons een enorm groot succes, maar wel erg pittig, vooral het klauteren in de grot!
Pluis

Volgende

Terug naar Vietnam