Tip Thailand Streetfood

Ga jij met je kinderen naar Thailand? Of ben je al geweest? Plaats hier je vragen en tips over een reis naar het land van de glimlach.

Tip Thailand Streetfood

Berichtdoor RiaVeldhaan09 » 26 Okt 2018, 14:04

Hi,

Als geboren Thailandganger (ik ben er zo'n 16 keer geweest) even wat streetfood tips:
- konjau ping met een stokje met vlees (op straat staan kraampjes waar je op stokjes een krokant rijstblokje kunt kopen (rechthoekig) en stokjes met diverse soorten vlees erop. Vaak zit hier dan ook een stukje ananas bij en een stukje van een peper. Bijkomend voordeel: dit kost je denk ik nog geen euro voor een paar stokjes.
- banana pancakes met melk (ook deze kraampjes staan bijv. door heel Bangkok/Pattaya). Een van de lekkerste (en vetste) dingen in Thailand naar mijn mening! Dit krijg je mee in een witte plastic bak met een prikkertje erin. Je kunt ervoor kiezen om er chocola of andere dingen op te doen etc.

Volgend jaar ga ik eindelijk een keer een sprinkhaan e.d. proberen te eten. :D

Hebben jullie zelf nog aanraders?
RiaVeldhaan09

Re: Tip Thailand Streetfood

Berichtdoor Dionne » 26 Okt 2018, 18:15

Wij zweren bij gebakken banaan en gebakken zoete aardappel.
De bananenpancackes die jij noemt, mmm ook super lekker. In Chinatown Bangkok staat een goede!

En vers gesneden ananas. Ook te lekker
Zonder kinderen: Canada, Ecuador en Galapagos, Zuid Afrika (2x), Namibie, Zimbabwe, Botswana en delen Europa.
Met kinderen: Denemarken, Canarische Eilanden, Oostenrijk, Azoren, Slovenie, Thailand 2*, Sri Lanka, Japan, Costa Rica, Polen.
Dionne

Re: Tip Thailand Streetfood

Berichtdoor TravelNorth » 26 Okt 2018, 20:13

Wat niet. Love streetfood :). Padthai :). Rijst met.
Cashewnoten en ananas jum
Recente reizen:
'15 Ghana, '16 Thailand (met dochter) , '17 China (alleen) & Macau (met gezin), '18 W- Canada (met zoon), '18 Borneo (Maleisië )& Thailand (met partner).
Whislist: Nieuw Zeeland,, Korea, Taiwan, Japan, Nepal, Bhutan, Botswana
TravelNorth

Terug naar Thailand