Rondreis 3 weken van Bangkok - Kanchanaburi - het zuiden

Ga jij met je kinderen naar Thailand? Of ben je al geweest? Plaats hier je vragen en tips over een reis naar het land van de glimlach.

Re: Rondreis 3 weken van Bangkok - Kanchanaburi - het zuiden

Berichtdoor amkayali » 11 Mrt 2018, 14:54

@metonsvier. Dank je wel voor je ervaring. Hebben jullie ook vanaf het strand gesnorkeld, is dat ook mogelijk op Kon Tao.
@Hans, die had ik ook een mail gestuurd na een eerder bericht dat je had geschreven. Ik zal er in mijn reactie nog even zeggen dat dit van jou afkwam :-)
Is het ook nodig om het duiken van tevoren te reserveren of kan dat ook daar ter plekke nog geregeld worden? Wat is jullie ervaring?
amkayali

Berichtdoor klavertje4 » 12 Mrt 2018, 08:58

Wjj zaten in juli of begin augustus (moet ik opzoeken) op Koh Tao bij Montalay beach. Daar kun je mooi snorkelen vanaf het strand. Duikschool op het terrein, mijn duiken heb ik daar ter plekke geregeld. Totaal niet druk en helder zicht onder water. Ik dook met een gids en nog een andere duiker.
Ver met kids: Beijing, Bali, Cambodja, Maleisië, Thailand 3x, Curaçao 2x, Egypte, Florida 2011+2018
Ver zonder kids: Costa Rica, Mexico, Tobago, Egypte 2x, Kenya, Thailand 2x, Maleisië 2x, Vietnam, Sri Lanka, de Malediven, Indonesië
Gebruikers-avatar
klavertje4

Berichtdoor amkayali » 28 Mrt 2018, 13:12

Als we van Surat Thani naar Khao Sok willen en dan weer terug naar Don Sak pier via Khanom kan je daar ter plekke taxibusjes vinden of zouden we dat via de accommodaties van tevoren moeten regelen.
Bij Khao Sok tree house staan op de website tarieven van bijvoorbeeld. Surat Thani naar Khao Sok kost dan 2200 baht. Is dat reëel of betalen wij dan de hoofdprijs?
amkayali

Berichtdoor fam moerkens » 28 Mrt 2018, 17:58

Ik geloof niet niet dat wij dat betaald hebben destijds en wij regelde ook een minivan vanuit Khao sok tree house
fam moerkens

Berichtdoor Pluis » 28 Mrt 2018, 20:20

Auto huren in surat thani en inleveren bij Donsak pier. Hebben wij ook gedaan en was echt ideaal, lekker relaxt , goede wegen, niet duur. Kan je ook op eigen gelegenheid naar het meer om daar een bootje te huren. Scheelt veel geld.
Pluis

Berichtdoor amkayali » 28 Mrt 2018, 20:51

Pluis schreef:Auto huren in surat thani en inleveren bij Donsak pier. Hebben wij ook gedaan en was echt ideaal, lekker relaxt , goede wegen, niet duur. Kan je ook op eigen gelegenheid naar het meer om daar een bootje te huren. Scheelt veel geld.

Bij welke maatschappij hebben jullie een auto gehuurd. Inleveren bij Donsak Pier behoort niet echt tot de opties, wij hebben er nu een gevonden maar dan is voor 6 dagen autohuur de kosten (inclusief one way fee en verzekeringen) voor de kleinste auto 12500 baht.
Dan vroegen wij ins af of het zoveel voordeliger is om een auto te huren en zelf te reizen.
Waar zij jullie met de auto allemaal naar toe gereden, heb jij daarover dan wellicht tips?
Dank je wel...
amkayali

Berichtdoor Hillie » 29 Mrt 2018, 07:02

Wij via budget cars, ophalen op vliegveld suratthani, drop off at donsak pier.
Wij zijn naar khao sok gegaan, eerst park vanuit, tree house lodge, toen zelf naar
Haven gereden voor boottocht over het meer. Boot ter plekke geregeld. en van daar uit door naar Khanom. Fijn strand, langzaam aflopend.
Na paar dagen naar donsak pier.
Zie ook ons reisverslag uit 2016.

Groet Ilse
Groet Ilse
het leven is een reis, geen bestemming

zonder kid:Peru,Bolivia,Chili,Argentinie,Guatemala,Marokko,
Egypte,Costa Rica,Vietnam,Australie
Met kid:Zuid-Afrika,Nieuw-Zeeland, Australie, Thailand, Cambodja, Laos,Curacao, Mexico,Aruba.
Hillie

Berichtdoor amkayali » 13 Apr 2018, 16:25

fam moerkens schreef:Ik geloof niet niet dat wij dat betaald hebben destijds en wij regelde ook een minivan vanuit Khao sok tree house

Wat zijn jullie ervaringen met khao sok tree house? De recensies zijn niet echt positief maar de ervaring lijkt mij wel heel gaaf om echt eens in een boomhut te slapen.
Of was het lang geleden dat jullie daar waren?
amkayali

Berichtdoor Hillie » 13 Apr 2018, 20:01

Beetje vergane glorie, en hangt af van welke 'hut' je hebt om te
slapen.
Wij zaten niet hoog,dus geen echte meerwaarde.
Verder sfeer en eten wel Ok.
Wij deden geen excursies via heb, hadden huurauto en liepen naar ingang park.

Groet Ilse
Groet Ilse
het leven is een reis, geen bestemming

zonder kid:Peru,Bolivia,Chili,Argentinie,Guatemala,Marokko,
Egypte,Costa Rica,Vietnam,Australie
Met kid:Zuid-Afrika,Nieuw-Zeeland, Australie, Thailand, Cambodja, Laos,Curacao, Mexico,Aruba.
Hillie

Berichtdoor fam moerkens » 17 Apr 2018, 17:37

Wij waten hier in 2012 dus al wel even geleden, we verbleven in een boomhut en dat was inderdaad "een echte boomhut" incl kikkers in de badkamer. Het was best een oud gedoetje maar voor de sfeer vonden wij het prima. Ook de excursies waren prima geregeld allemaal.
fam moerkens

VorigeVolgende

Terug naar Thailand