Rondtrekken met kind 2 jaar

Ga jij met je kinderen naar Thailand? Of ben je al geweest? Plaats hier je vragen en tips over een reis naar het land van de glimlach.

Rondtrekken met kind 2 jaar

Berichtdoor Jantienevp » 02 Apr 2018, 21:53

Hallo allemaal

Wij gaan eind augustus voor drie weken met kindje van 2 naar Thailand en ben op zoek naar uiteraard goede tips.
We hebben nu beetje planning met Bangkok- Kanchanaburi- Chang mai en Koh samui waarbij ons de rit met nachttrein ook wel goed idee lijkt:-)

Heb geen idee of ik alles gewoon los kan boeken of wat in dit geval verstandig is.

Dus mochten jullie tips hebben..graag!
Jantienevp

Re: Rondtrekken met kind 2 jaar

Berichtdoor fam moerkens » 02 Apr 2018, 22:22

Je wil toch niet de nachttrein van Chiang mai naar Koh Samui nemen neem ik aan?
fam moerkens

Berichtdoor sinole » 02 Apr 2018, 22:24

Verstandig is waar je je goed bij voelt. Alles is makkelijk los te boeken.

Op het forum staan heel veel tips, dus ik zou goed rondneuzen evt zoekfunctie gebruiken. Ik denk zelfs dat meer dan de helft van dit forum over Thailand gaat.

Veel plezier met de voorbereidingen!
Zonder kinderen lange en kortere reizen oa door Zuid-Amerika, Afrika, Azië, Midden-Amerika

Solo met dochters ('07 en '09) ver: Jamaica ('10), Bali ('14), Zuid-Afrika ('15), Panama ('16), Bali, Singapore en Australië ('17), Beijing en Australië ('18)
sinole

Berichtdoor mtouw » 02 Apr 2018, 22:44

Hebben een vergelijkbaar rondje gedaan toen onze jongste zoon 1 jaar was.
Inclusief nachttrein Bangkok-Chiang Mai. Was prima bevallen en hele leuke ontmoetingen met de Thai.

Tip. Neem voldoende luiers mee (indien nog nodig) als je naar kleine plaatsjes gaat. In de steden goed te krijgen. Daartussen niet. Voor zitten in restaurant een Sack and Seat zodat de kleinste veilig kan zitten. En natuurlijk een comfortabele draagzak etc. Goedkope kleine opklapbuggy voor op de
Luchthaven etc.

Verder gewoon je gezonde verstand gebruiken (extra drinken etc) en komt het vanzelf goed. Wij hadden een blij mannetje die 4 weken.

Veel plezier!
Zonder kinderen: Singapore, Thailand, Bali, USA, Marocco, Turkije, Egypte, Gambia
Met kinderen: Canarische eilanden, Tunesië, Singapore, Thailand, Maleisië & Borneo (2015), Singapore & Maleisië (2017)
Gebruikers-avatar
mtouw

Berichtdoor RoAnVi » 03 Apr 2018, 09:44

mtouw schreef:Goedkope kleine opklapbuggy voor op de
Luchthaven etc.

Haha, mijn tip zou juist zijn: laat de buggy thuis! :-)

Verder wat hierboven ook genoemd wordt, het halve forum is letterlijk gevuld met Thailand topics. Wordt veel gekozen als eerste verre reis en/of als eerste verre reis met kind/kinderen.

Doe wat je denkt dat goed is, persoonlijk zou ik op de bonnefooi gaan in die periode dat geeft mij veel rust, maar genoeg mensen hier die juist alles gepland willen hebben omdat dat hen weer rust geeft. Het gegeven dat je hier al terecht gekomen bent geeft al aan dat je liever de dingen zelf regelt dan het een organisatie laat doen, het kan allebei, het kan ook een combinatie zijn (bouwstenen bijv.).

Veel plezier met planning!
Zelf: Diverse reizen op alle continenten (ja, ook Antarctica ;-) )

Buiten Europa met kind (aug.2012):
'13 Marokko - '13/'14 Nieuw-Zeeland - '15 Panama & Zuid-Amerika (5 maanden, backpacken) - '16/'17 Myanmar & Thailand - '18 Borneo (Mal)
RoAnVi

Berichtdoor tikva » 10 Apr 2018, 12:24

Thailand is een heerlijk land met kinderen. Wij waren er ook met onze dochter van toen twee jaar. Heb je specifieke vragen?
Met dochter 2013:Curaçao, IJsland&Canada&NY 2014:Vietnam&Cambodja&Thailand. 2015:Panama 2016:Thailand&Myanmar&China 2017:2mnd Colombia&Peru&Bolivia&Chili 2018:Thailand&Maleisie
www.gezinopreis.nl
tikva

Berichtdoor nilan » 11 Apr 2018, 10:35

Mocht je nog een sac 'n seat willen, ik heb er nog 1 in de aanbieding! ;-)

Persoonlijk ben ik ook voor een draagzak ipv buggy omdat de stoepen in azie lopen met een buggy niet altijd makkelijk maken. Maar ik droeg mijn dochter in nederland ook regelmatig. pas toen we met 2 kids op pad gingen, is de buggy mee gegaan. Dit jaar 1e reis zonder draagzak of buggy! Ben benieuwd.
Samen: Rusland, Mongolie, China (3x), Japan (2x), Zuid-Korea, Taiwan.
2013: 4 mnd Nieuw Zeeland, Vietnam, Cambodja, Indonesie (kind 18 mnd).
2015: 3 mnd Japan/Maleisie/Singapore (kids 4 en 17 mnd).
2017: New York.
2018: Singapore
2019: 10 weken....?
nilan

Terug naar Thailand