ervaringen combiticket

Ga jij met je kinderen naar Thailand? Of ben je al geweest? Plaats hier je vragen en tips over een reis naar het land van de glimlach.

ervaringen combiticket

Berichtdoor pascalenlinda » 11 Jan 2018, 22:20

Aankomende zomer gaan we weer naar Thailand :-)
Afgelopen keer hebben we een combiticket gekocht bij Nokair incl boot en bus van ko Phangan naar Bangkok.
Dat willen we ook dit keer weer doen (met nokair of air asia, dat maakt op zich niet uit)
We zagen dat er combi's zijn met hele korte overstaptijden en sommige varieren van een klein uur tot wel 3,5 uur.
Ik kan mij niet meer herrineren hoe dat vorige keer bij ons was. Iemand ervaringen met de tijd die je nodig hebt voor het overstappen van de boot op de bus en van de bus naar het vliegveld?
En wat zou jullie voorkeur dan hebben, Surat thani of Nakhon si Thamarat?
Ik hoop dat iemand mij iets meer kan vertellen.
Groetjes,
Linda
Met z'n 2en veel gereist binnen en buit EU
Samen met de kids 2010 Thailand, 2012 Sri lanka,2013 Thailand, 2014 Borneo en Maleisië,2015 Sri Lanka,2016 Flores, Bali en Maleisie, 2017 Namibië en in 2018 Thailand
pascalenlinda

Re: ervaringen combiticket

Berichtdoor Chippi » 11 Jan 2018, 23:42

WIj hadden destijds ook een hele korte overstaptijd maar dat ging prima. Ik heb zelfs het idee dat ze gewoon wachten. Het is niet voor een combi. Er stond een NOK - mannetje klaar die ons de weg naar de bus wees. Kortom, ging heel smooth...
Met kinderen: USA, Thailand (2x), Marokko, Dubai, Cambodja, Maleisie, Vietnam, Oman, Cuba, Sri Lanka
Zonder kinderen: Florida, west USA, Indonesie, New York, Thailand, Canada, Nepal, Mexico, China

Facebook: TravelMama
Chippi

Berichtdoor heufje » 12 Jan 2018, 08:17

Combi's met Nok Air en AsiaAir gaan inderdaad prima. Wij hebben met beiden gereisd, 1x met Nok Air ook hele korte overstap op het vliegveld, zelf dachten we wel, als dat maar goed gaat. Maar dat gaat het ook, je wordt direct naar de check-inn geleid en kunt heel snel doorlopen naar het vliegveld. Op de heenreis hadden we toen een combi trein-bus-boot. Dat verliep iets minder soepel . Treinen zijn bijna altijd vertraagd. De bus stond er wel, maar toen we op de pier aankwamen konden we nog net de boot uitzwaaien. Vervolgens een paar uur zitten wachten op de volgende boot.

Als ik het goed heb gaat Nok Air via Nakhon si Thamarat en AirAsia via Surat Thani. Maakt niet zo veel uit. Kan zijn dat de busrit naar ST iets korter is.
Ver zonder kind: 1999 Thailand
Ver met kind: 2011 Thailand, 2013 Thailand, 2015 Thailand, 2018 Dubai, Cambodja, Thailand
heufje

Berichtdoor pascalenlinda » 12 Jan 2018, 12:22

Dat klinkt niet gek. En hoe ging het van de boot naar de bus? Daar staat soms maar 10 minuten overstap voor, dat lijkt me bijna niet te doen toch?
Met z'n 2en veel gereist binnen en buit EU
Samen met de kids 2010 Thailand, 2012 Sri lanka,2013 Thailand, 2014 Borneo en Maleisië,2015 Sri Lanka,2016 Flores, Bali en Maleisie, 2017 Namibië en in 2018 Thailand
pascalenlinda

Berichtdoor Chippi » 12 Jan 2018, 23:40

Ik denk dat ze gewoon wachten op de boot... Tis gewoon niet de bedoeling dat je eerst nog even een restaurant induikt. Ook daar wordt je opgewacht en richting de goede bus gestuurd. Volgens mij kreeg je ook een sticker oid op. Konden ze van verre zien naar welke bus ze je moesten verwijzen.
Met kinderen: USA, Thailand (2x), Marokko, Dubai, Cambodja, Maleisie, Vietnam, Oman, Cuba, Sri Lanka
Zonder kinderen: Florida, west USA, Indonesie, New York, Thailand, Canada, Nepal, Mexico, China

Facebook: TravelMama
Chippi

Berichtdoor heufje » 15 Jan 2018, 12:38

Inderdaad, je krijgt een sticker opgeplakt, aan de hand van de kleur wordt je naar juiste bus geleid. Je gaat van de boot zo de bus in. Is allemaal prima georganiseerd. Kan niet misgaan.
Ver zonder kind: 1999 Thailand
Ver met kind: 2011 Thailand, 2013 Thailand, 2015 Thailand, 2018 Dubai, Cambodja, Thailand
heufje

Terug naar Thailand